۰
اخبار بانک: قرار بر این است که تحریم های ایران برداشته شود با این حال شرکت های آمریکایی می توانند برای به دست آوردن سهم، بازنده میدان باشند بخصوص بانک های آمریکایی.
بانک های آمریکایی بزرگترین بازندگان توافق ایران می شوند
به گزارش«اخبار بانک» به نقل از ای بی تایمز، کارشناس تجارت بین الملل متیو اورزمان گفت: اگرچه توافق انجام شده است همه چیز به کندی در جریان است بخصوص برای شرکت ها و تجارت های آمریکایی.

وی فرصت های زیادی را در تجارت با ایران می بیند اما می گوید: فرصت ها برای همه بطور برابر نیست.

توافق ۱۴ ژوئیه برای لغو تحریم های اقتصادی تجارت با ایران توسط شورای امنیت و اتحادیه اروپا تایید شد اما در آمریکا هنوز موانعی برای این توافق وجود دارد.

اورزمن می گوید: "اتحادیه اروپا متعهد شد بسیاری از تحریم های محدود کننده نقل و انتقالات و معاملات مالی را از دوش ایران بردارد از جمله در زمینه بانکداری و بیمه." بعلاوه اتحادیه اروپا متعهد به خارج کردن شرکت های دولتی از بلک لیست است.

"برای شرکت های آمریکایی همه چیز با این سرعت پیش نمی رود. بانک های آمریکایی نمی توانند در بیشتر نقل و انتقالات ایران شرکت کنند بخصوص با یک گروه مقابل بجز در موارد بسیار محدود. دست بانک های اروپایی بازتر است."

توافق ایران با مانع تحریم های ۱۹۹۶ رو به رو است که در سال ۲۰۱۳ توسط اوباما بیشتر شد و مانع وام دهی یا اعطای اعتبار بانک های آمریکایی به ایران می شود. اینکه این قوانین پا برجا بماند یا کنار گذاشته شود به کنگره آمریکا بستگی دارد.

این قوانین همچنین موانع بزرگی برای بانک های اروپایی هستند که در آمریکا هم حضور دارند. اورزمن می گوید: "بانک های اروپایی دارای شعب آمریکایی هم محتاطانه رفتار می کنند. بازار بورس ایران نیز در پرتو تورم زیاد به خوبی توسعه یافته است."

اما احتمال مانور زیاد چین، هند و دیگر فعالان غیر غربی و بانک های کوچکتر اروپایی یا منطقه بدون وابستگی به آمریکا بیشتر است.
در سال ۲۰۱۲ بانک HSBC بریتانیا و استاندارد چارترد بالغ بر ۲.۶ میلیارد دلار برای تجارت با ایران جریمه شدند.

دیگر بانک هایی که با جریمه های پولشویی در مورد ایران مواجه شدند شامل BNP Paibas، کامرزبانک، دویچه بانک، سوشیت جنرال و کردیت اگریکول می شود. به همین دلیل بطور قابل درکی برای ورود به بازار ایران بسیار محتاطانه عمل می کنند.

در روی دیگر سکه بیشتر بانک های ایرانی هنوز نمی توانند در بانک های آمریکایی حساب باز کنند یا در نقل و انتقالات مالی با بانک های آمریکایی نقش داشته باشند.
https://akhbarbank.com/vdcepf8x.jh8nei9bbj.html
تازه ترین اخبار