۰
جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
بین الملل/

بانک های جهانی تا برداشته شدن تحریم طرف ایران نمی آیند

اخبار بانک: بسیاری از تحریم های ایران ماه ها ماندگار هستند. وام دهندگان در دوران تحریم جریمه های سنگینی برای تجارت با ایران متحمل شدند. و بانک ها هنوز از قوانین ضد پولشویی آمریکا هراس دارند.
بانک های جهانی تا برداشته شدن تحریم طرف ایران نمی آیند
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک» به نقل از رویترز، بانک های جهانی و بیشتر شرکت های بیمه احتمالاً با ترس از اینکه با جریمه های بیشتری از سوی رگولاتورهای آمریکایی مواجه شوند علی رغم حصول توافق، مدت ها فاصله خود با ایران را حفظ می کنند.

ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت و چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد دلار بازدهی سالانه بعد از الحاق روسیه از باقی مانده های شوروی به اقتصاد جهان در حدود دو دهه پیش اولین اقتصادی بزرگی است که به تجارت و نظام بانکی جهان باز می گردد.

اما اگرچه ایران از سرمای یخبندان نجات یافت بسیاری از تحریم ها برای چندین ماه ادامه خواهد داشت.

بطور مثال محدودیت های بانکی اروپا و آمریکا فقط زمانی برداشته می شود که آژانس انرژی اتمی تایید کند. لایه های تحریم همچنین شامل قوانین ضد پولشویی می شود.

دویچه بانک آلمان اعلام کرد فقط در صورت برداشته شدن تحریم با ایران کار می کند و همچنان به تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا پای بند است و به دقت اجرای توافق را تحت نظر دارد.

این بانک در مورد تجارت با ایران هنوز درگیر جریمه است و تا کنون مبلغ ۹ میلیارد یورو از این بابت پرداخت کرده است.

دومین بانک بزرگ آلمان کامرز بانک هم توافق کرد مبلغ ۱.۴۵ میلیارد دلار بابت تجارت با ایران و سودان پرداخت کند.

بانک های بریتانیایی هم با تجربیات تلخ گذشته محتاط عمل می کنند. بانک HSBC بخاطر تخطی در اموری نظیر انجام تجارت با ایران مبلغ ۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ جریمه شد. استاندارد چارترد در سال ۲۰۱۲، ۶۶۷ میلیون دلار برای نقض تحریم های آمریکا جریمه شد.

وقتی قوانین را آمریکا تعیین می کند بنابراین بانک ها تعجیلی در ورود به ایران نشان نمی دهند.

سوئیفت روز سه شنبه اعلام کردن تحریم های اتحادیه اروپا هنوز پابرجاست و شامل اقداماتی برای بازداری شرکت ها از جمله سوئیفت از ارائه خدمات مالی به ایران مورد تحریم اتحادیه اروپا می شود.

با اینحال بخشی از خدمات مالی بریتانیا که شامل بیمه لویدز لندن می شود برای بازار ایران اشتیاق زیادی دارند.

UKEF ارائه دهنده ضمانت بانکی و بیمه صادرکنندگان بریتانیایی روز گذشته اعلام کرد مروری بر ارزش اعتباری ایران در پرتو توافق جدید خواهد داشت و انتظار تاثیرات مثبتی را در اقتصاد ایران دارد. منابع صنعتی می گویند با وجود اینکه شرکت های بیمه آماده حضور در ایران می شوند اما هنوز قدمی برنداشته اند.

لازم به ذکر است بر اساس توافق اولیه بین ایران و قدرت های غرب ایران مجاز به بیمه نفتکش ها شد.

در مجموع، همه علاقمندان به این بازار خاورمیانه بیشتر در موقعیت بررسی و احتیاط هستند.
https://akhbarbank.com/vdcc4pq1.2bqpi8laa2.html
تازه ترین اخبار