۰
۲
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۷
بانک مسکن با خرید زمین‌های پردیس از بانک‌داری خارج شد

بانک مسکن با خرید زمین کاهش تصدی‌گری دولت را دور زد

اخبار بانک: رئیس انجمن انبوه‌‌سازان گفت: بانک مسکن با خرید زمین‌های شهر جدید پردیس عملیات شرکت‌داری پیشه کرد.
به گزارش «اخبار بانک» به نقل از نسیم، رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه بانک مسکن یک بانک دولتی بوده که قرار است دولت هم فعالیت تصدی گری خود راکاهش دهد،به نسیم اعلام کرد که بانک مسکن با خرید زمین، معکوس عمل کرده که عملکرد این بانک از نظر بخش خصوصی خوب نیست.

امروز، معاون وزیر راه وشهر سازی از واگذاری زمین های شهرهای جدید به بانک مسکن در ازای تامین هزینه های عمرانی این شهرها خبرداد و گفته است که براین اساس زمین های شهر جدید پردیس، با قیمت کارشناسی هزار میلیارد تومان به بانک مسکن واگذار شده که واگذاری زمین به بانک مسکن یک روش جدید تامین اعتبار است و در سایر شهرهای جدید از جمله شهر جدید پرند نیز قابل اجراست.

"بانک مسکن یک شرکت صدرصد دولتی بوده که در حال حاضر سرمایه آن ۵۸۴ میلیارد تومان است.

بر همین اساس، حسن محتشم اعلام کرد که بانک مسکن با خرید این زمین ها از بانکداری خارج شده و وارد زمین داری شده است و افزود که بانک مسکن با این خرید خویش، عملیات شرکت داری را پیشه کرده است.

به گفته وی، بانک مسکن تاثیر قابل قبولی در بخش ساخت وساز مسکن نداشته وفقط به تعهدات خویش درقبال تخصیص منابع مسکن مهر عمل کرده و در زمینه توسعه ساخت و سازفعالیت خاصی از خود نشان نداده است.

محتشم تاکیدکرد که بانک مسکن در سال گذشته در راستای توسعه ساخت و ساز و بخش مسکن کارایی لازم را از خود نشان نداد.

وی، درباره فروش زمین مسکن مهر به بانک مسکن گفت که وزارت راه وشهرسازی به دلیل تامین منابع مالی مسکن مهر در شهر های جدید با بانک مسکن معامله کرده که از نظر بخش خصوصی کارقابل قبولی نیست.

به گفته رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران ، وزارت راه وشهر سازی می توانست برای تامین اعتبار خود در زمینه مسکن مهر به سراغ بخش خصوصی رفته که نتیجه این امر رونق فعالیت در بخش خصوصی بود.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران با تاکید بر اینکه نمره منفی از آن وزارت راه وشهر سازی بوده که زمین ها را به بانک مسکن فروخته است اذعان داشت که وزارت راه وشهر سازی بجای استفاده از پتانسیل بخش خصوصی ترجیح داده که با بانک مسکن وارد معامله شود.
https://akhbarbank.com/vdcbasbf.rhb5wpiuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
به به
Iran, Islamic Republic of
همه فکر میکردند که تا به حال بانک مسکن خدمت به متقاضیان مسکن می کرده؟؟؟؟
این بانک هم مثل بعضی ها تو زرد دراومد.
هر دم از این باغ بویی میرسد
تازه ترین اخبار