۰
۴
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
اختصاصي/ 30بانک ازارائه تسهیلات مسکن محرومند

بانک مسکن باسپرده های مردم برای ثروتمندان خانه می سازد!

بانک مسکن درحالی انحصارتسهیلات مربوط به حوزه مسکن رادراختیار دارد که این بانک خود درحوزه ساخت وساز مجتمع های تجاری ،اداری وخانه های لوکس و گران قیمت بسیارفعال است بدین ترتیب مشخص می شود که چرامدیران و اعضای هیت مد یره این بانک مخالف خروج انحصارپرداخت تسهیلات مسکن از این بانک هستند.
بانک مسکن باسپرده های مردم برای ثروتمندان خانه می سازد!
نگاه راهبردي ومدیریتی بانک مسکن سال های سال است که تغییر نکرده است و هرمدیری هم که درراس این بانک قرار میگیردسعی می کند با از دست ندادن انحصار پرداخت تسهیلات درحوزه مسکن ،همچنان بر روش مدیران پیشین عمل كند.

تحقیقات پايگاه خبري «اخبار بانك»، نشان می دهد که منابع بانک مسکن چندان هم در خدمت ارائه تسهیلات به مردم نیست و این بانک به واسطه شرکت های زیر مجموعه خود سخت در حال فعالیت درحوزه ساخت مجتمع هاي تجاري ،اداري و خانه های لوکس در مناطقی از شهرهای که زمین بسیارگران است می باشد . 

بعنوان مثال شركت " گروه سرمایه‌گذاری مسکن "  گروه سرمایه‌گذاری مسکن که از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن است٬ یکی از بزرگ‌ترین انبوه‌سازان مسکن در کشور است. 
جالب تر اينكه خود اين شركت تابعه بانك مسكن،خودش هم 16 شركت تابعه و زير مجموعه دارد كه اين شركتها از ساخت و ساز تا خدمات بيمه اي فعال هستند!

نگاهي به عكس هاي واحدهاي ساخته شده توسط شركت سرمايه گذاري مسكن،نشاني از عدالت پروري و ساخت مسكن براي مستضعفان ندارد!


* تصوير از سايت اصلي شركت برداشته شده است

بانک مسکن از محل سپرده های مردمی سرمایه گذاری های قابل ملاحظه ای برای ساخت مسکن لوکس انجام داده است بدین ترتیب به دلیل اشتیاق برای کسب سود هیچگاه مدافع کاهش قیمت مسکن درکشورنبوده و نیست و پيوسته سعی داشته با دراختیار داشتن انحصارپرداخت تسهیلات مسکن از کاهش قیمت مسکن به نوعی جلوگیری کند.

وزیر راه و شهرسازی همزمان باروی کار امدن مدافع سر سخت خروج انحصارپرداخت تسهیلات از بانک مسکن وقراردادن اين امتيازبه ساير بانك هاي موجود درکشوربودامامعلوم نشد که بین وزیر وریس بانک مسکن و اعضای هیت مدیره این بانک چه گذشت که وزیرراه و شهرسازی به یکباره نظرش تغییر كرد .

دراین بین یکی از كارشناسان اقتصادي با بیان اینکه چرا وزرایی چون راه و شهرسازی و اقتصادو همچنین نهادهایی چون شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی زمینه خروج انحصارتسهیلات مسکن را از بانک مسکن خارج نمی کنند اظهارداشت : مسئولان با ارائه انحصار تسهیلات مسکن به بانک مسکن مردم را از برخورداری تسهیلات لازم و کافی براي ساخت و ساز و خريد مسكن محروم کرده اند اين در حالي است كه بانك مسكن هيچگاه در جهت بهبودبازارمسكن گامي برنخواهد داشت زيرا خود اين بانك يكي از ذي نفعان گراني مسكن و زمين است.

وي افزود:حدودا ۳۰بانك اعم از خصوصي ودولتي در كشور فعال است و ازمنابع قابل ملاحظه اي نيز برخوردارند اما بجز بانك مسكن هيچ بانكي مجوز ارائه تسهيلات مسكن را ندارد.

به گفته وي ، درحالي امتيازپرداخت تسهيلات مسكن از ساير بانك هاي كشورسلب شده است كه پتانسيل پرداخت تسهيلات مسكن در ساير بانك هاي كشوروجود داردبا اين حال همين انحصار موجب شكل گيري دلال بازي دررابطه با اوراق تسهيلات مسكن شده است و باوجوديكه بازارمسكن درركود است مي بينيم كه قيمت اوراق تسهيلات هرچندهفته يكبار دچار نوسان مي شود.
https://akhbarbank.com/vdcjhme8.uqetyzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
حسین
بله از ماست که بر ماست. این قصه هنوز ادامه دارد
مصطفي
لطفا اينقد بي انصاف نباشيد بانك مسكن با قدمت ٧٥ ساله اش و باتكيه بر عنصرخوشنامي تنها بانكي است كه با پرداخت تسهيلات در حوزه مسكن به كساني كه خواب خانه دار شدن را داشتند در سيستم بانكي كشور ارايه خدمات نموده است
حسن
البته همچین در انحصار بانک مسکن نیست همه بانکها مشارکت دارند و در یک دوره کوتاه به سود خودشون میرسن ولی این بانک مسکن هستش که فروش اقساطی بلندمدت پرداخت میکنه که اگر واقع بینانه نگاه کنیم تسهیلات مسکن طی چند سال گذشته سقف بالای 20میلیون نداشته وتازگی شده 35 میلیون حالا کدوم آدم با انصاف میگه که تسهیلات بانک مسکن فقط واسه ثروتمندا هستش .ثروتمندا به وام 35میلیونی احتیاجی هم دارند؟ ضمنا همه مردم فهیم ایران میدونن که بانک مسکن چه حجمی از تسهیلات مسکن مهر رو در سراسر کشور پرداخت کرده و برای اقشار کم درآمد چه خدمتی ارایه کرده.البته باید عرض کنم که اگر روشهای تامین مالی مناسبی در کشور بکار گرفته بشه هر ایرانی چه کم درآمد و چه پر درآمد حق دارن از تسهیلات استفاده کنن چرا که به اعتقاد این حقیر داشتن مسکن لوکس و با امکانات رفاهی مناسب حق همه مردم ایران زمینه،فقط مدیریت و برنامه ریزی درست نیاز داره.
United Arab Emirates
از.دخترم.خان.اولی.بابت.۴۰.ملیون.وام.مسکن.وانتقال.بایشان.۴۸۰۰۰۰۰۰ریال.بانک.مسکن.تنکابن.کرفته.واز‌طرفی.مالک.هم.درخواست.پول.دوران.مشارکت.نموده.درحلیکه.وام.فروش.اسادی.بوده.۱۰.درصد.وام.رادادم.با.۸۰۰.هزارتومان.کار.مزد.مالک.از.امضا.در.دفترخانه.امتناع.میکند.تلفن.درخواست.کمک.دارم.که.موضوع.حل.شود.فوری.فوری
تازه ترین اخبار