۰
۴۹
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۶
بلوا در شرق كشور و سكوت در تهران

اهميت سپرده و جان مردم كمتر از اسكناس 5 هزار توماني است؟

اخبار بانك: يك ماهي از بلوا و شلوغي موسسات اعتباري در شرق كشور و بويژه مشهد مي گذرد.بسياري از سپرده گذاران با شنيدن برخي شايعات و خبرها براي دريافت سپرده‌هاي خرد و كلان خود به شعب برخي از موسسات مالي در شرق كشور هجوم برده‌اند.اين وضعيت در حالي است كه بانك مركزي در ظاهر سكوت در پيشه گرفته و امكان سرايت بحران به ساير شهرها و از دست خارج شدن مديريت بحران وجود دارد.
اهميت سپرده و جان مردم كمتر از اسكناس 5 هزار توماني است؟
به گزارش خبرنگار «اخبار بانك»، در طی چند روز گذشته شایعاتی درباره برخی از موسسات مالی و اعتباری در مشهد براه افتاده است و این شایعات باعث شده عده زیادی برای دریافت سپرده های خود به موسسات مالی و اعتباری مراجعه کنند.

در یکی از این موارد یک شهروند که وجوهی در یکی از موسسات مالی و اعتباری داشته درخواست وجه خود را می کند که شعبه مذکور نیز بدلیل خروج منابع با مشکل مواجه شده و نتوانسته نظر این سپرده گذار را جلب کند.

در این میان خوشبختانه نیروهای انتظامی و آتش نشانی با حضور به موقع مانع از خودکشی این شهروند مشهدی شده و وی را از این اقدام صرف نظر می کنند.

فارغ از درستی و یا نادرستی این اقدام که در هر صورتی محکوم است سکوت معنا دار مسئولان بانک مرکزی درباره شایعات روزهای اخیر و هجوم سپرده گذاران به جهت دریافت سپرده هایشان جای تعجب بسیار دارد.

اینکه این موسسات که شهروندان بسیاری سپرده های خود را به قصد سود در آن گذاشته اند مورد تایید هست یا نیست خود بحث دیگری است، اما اینکه بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد این موسسات اقدامی حداقل در حد صدور يك بيانيه انجام نمی دهد جای نگرانی بسیار دارد. 

اين در حالي است كه دو روز گذشته بانك مركزي با ارسال پيامك به خبرنگاران خواستار درج اطلاعيه اين بانك درباره برخي شبهات چاپ اسكناس 5 هزار توماني با تغيير نشان شده است!

سوال اينجاست كه اكنون در بلواي شرق كشور و نگراني عظيم سپرده گذاران كه براي چرخيدن چرخ‌هاي زندگي خود حاضر شده‌اند، درست يا غلط جهت دريافت چند درصد سود بيشتر،منابع خود را در موسساتي كه برخي از آنها در حال اخذ مجوز نهايي هستند، پس انداز كند از طرح جنجالي اسكناس براي بانك مركزي كم اهميت تر است؟

اگر اين شلوغي به ساير نقاط كشور كشيده شود،آيا بانك مركزي مي تواند جنجال را در شب عيدي آرام كند؟

مسئولان بانک مرکزی می دانند اگر بحران رزو افزون شرق كشور به حادثه‌اي جاني منجر شود به علت رسانه ای شدن احتمالا در حجم بین المللی چه آبرویی از نظام بانکی کشور می رفت؟

آنها می دانند بر اثر این حادثه ممکن بود هجوم گسترده ای برای دریافت سپرده ها از موسسات مالی و اعتباری صورت می گرفت و در نتیجه عدم باز پرداخت چه اتفاقی برای کشور می افتاد؟ 

اين بحران مي تواند حتي بانك‌هاي دولتي و خصوصي را نيز با خود درگير كند چراكه بخش اعظمي از سپرده‌هاي اين موسسات در بانك‌هاي دولتي بزرگ سپرده شده است.

بهتر است تا دیر نشده مسئولان بانک مرکزی چاره ای بیندیشند و سرنوشت موسسات مالی و اعتباری را مشخص تا در آستانه سال نو آرامش فکری بر سپرده گذاران حاکم شود.

بهترين تدبير در اين موقع اول صدور اطلاعيه شفاف از سوي بانك مركزي است و سپس تسريع در صدور مجوز چند موسسه اعتباري مي باشد تا لااقل فضا بهبود نسبي پيدا كند.هر چند كه بانك مركزي در سكوت با پرداخت بخشي از مبلغ توديعي موسسه ميزان و سپرده قانوني يكي ديگر از موسسات براي كمك نسبي موافقت كرده اما هنوز هم جاي اميد بخشي به مردم بي دفاع وجود دارد.
https://akhbarbank.com/vdcg379w.ak9qy4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
زهرا
United States
عزیزم کار خود بانک مرکزی .خودش خواسته خودش با اقداماتش و سخنرانیهاش مقدمه را فراهم کرده حالا بیاد بیانیه بده.من از سیف نمی گزرم .اقای سیف دنیایی دیگر نیز هست این دنیا جوابگو نیستی ولی اخرت خدم یکی از شاکیانتم
م.ع
اخباربانک عزیز شما نوشتی آبرو بانک مرکزی در جهان!!!!!!!!!!!!!!

آخه بانک مرکزی که بجای حفظ ارزش پول ملی , بدنبال حفظ ارزش ارزهای خارجی است !!!!!!

بی خیال ترین بانک مرکزی جهان را داریم .

خواهشا منتشر کن به گوش مسولان بانک مرکزی برسونید مردم مشکل دارند مسولان خواهشا رسیدگی کنند.
جواد
جالبه در آستانه شب عید . کدوم عید . عید 94 رو که تازه به جونمون زهر کردن . از حالا دارن واسه بدبختی عید 95 مون نقشه میکشند ؟!. خدا به دادمون برسه
پرواضح است که بانک مرکزی نمی خواد کاری بکنه یکی از دلایلشم اینه که من و شمایی که توی موسسه میزان سود 22درصدی می گرفتیم خود موسسه میزان با مبلغ درشتی توی یک بانک سپرده کرده و سود بیشتری حداقل 35درصدی می گرفته پس باید بانک مرکزی نخواد که کاری انجام بده
ولی وقتی این موضوع بحرانی شد و تمام موضاعات و عقاید مردم زیر سوال قرار گرفت و مردم درخواست برکناری سیف رو از هر مقامی در این کشور کردن اون وقتکه با جناب سیف باید مصاحبه کرد و ....
علي
Germany
واقعاً فكر ميكنيد بانك مركزي عقلش به اين چيزا ميرسه.
واقعاً صد رحمت به اون قبلي...
مهران
United States
اقای سیف بهتر نبود برای کمک به بانکهای دولتی بر انها نظارت بیشتر می داشتی و برای جزب سپرده گزاران به انجا خدمات دهی بانکها را بیشتر می کردی نه اینکه راه ساده تری را انتخاب کنی و به موسساتی که از جان ودل به مردم خدمات می دهند و مردم انها را دوست دارند ضربه بزنی و از رقابت ناسالم ناسالم خودت به سود برسی.برای تو مهم نیست هیچ کدام از حرفهای مردم مهم نیست .می خواهی فقط اعداد و رقم را تغییر دهی و کسب درجه کنی بهت حق می دهم چون رشتت همین .حسابداری که ربطی به اقتصاد نداره .تو نمی دونی با سخنرانیهات با مردم چه کردی.
دارا
Iran, Islamic Republic of
واقعا"جاي تعجب وحيرت داره چطور وزير اقتصاد همينطور نشسته ولابد لبخند به سبك كفاشيان ميزند ويه نامه ساده براي غزل اين اقاي سيف ومديران بانك مركزي نمي زنند. با حداقل يه توضيح ساده از مديران بانك مركزي نمي خواهد.
سیف و همکاران محترمش نسبت به موسسات مالی نظر خوشی نداشته اند
و متاسفم برای خودم که به این گروه تدبیر و امید! رای دادم . بخدا قسم اگر تمام موسسات هم به زمین بخورند این آقایان ککشان هم نمیگزد چون برایشان بانک مهم است که بتوانند دست در خزانه آنها برده و .... بقیه داستان هم معلوم است .
عصر جاهلیت
Iran, Islamic Republic of
خورشید را بیاورید....!!!
نه نه...گفتم، می گویم ، می گویم!!!
سجاد
مقصر خود بانک مرکزی و مسئولاشن میریم میزان پول بگیریم میگن سپرده دست بانک مرکزی داریم آزاد نمیکنن
محمد
Iran, Islamic Republic of
ای بابا ارزش اسکناس 50000 تومانی خوب خیلی بیشتر از جون یک کارگر ساده است. چون اون کارگر نهایتا دیگه نیست ولی با اون اسکناس راحت یک مدیر بانک مرکزی با خانوادش میتونن برن کانادا. برای همون ارزش اسکناس خیلی بیشتره.
محمد
وی مملکت ما پول از جان مردم مهمتر است پس اگه کسی بخواهد خودش را از بالای ساختمان پرت کند وخودکشی بکند برای آقایون بانک مرکزی مهم نیست مهم اینه که اونا به هدفشون برسن هدفشون ضربه زدن به موسسات و سرازیر شدن سرمایه مردم به بانکهای خودشون یا بعبارت بهتر جیب خودشون است خوب برادر من دوست عزیزم جناب آقای سیف همین مطلب تو رسانه ها میگفتی و از مردم درخواست و خواهش میکردی تا پولها شون رو بیار بانکها دیگه لازم نبود با اعصاب مردم بازی کنی
بهزاد
واقعا جان و مال مردم برای دولت هیچ ارزشی نداره وگرنه این همه استرس به مردم وارد نمیکردند.بانک های دولتی پول نداره چرا مردم رو به دردسر می اندازید.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
درود به شرف اخبار بانک واقعا برای مسئولین بانک مرکزی اسکناس 5 هزار تومانی اهمیت بیشتری از جان و مال مردم داره.
مشتري
خدا از باعث و بانيش نگذره كه همه رو داره به بدبختي مي كشونه
سالمند
امروز جلسه ای در فرمرز عباسی 19و21 در مسجد امام علی ع با حضور نمایندگان استانداری ومسئولان میزان وسپرده گذاران ساعت 12 ظهر را فراموش نکنیم.
هادی
لطفاً کسانی که به این جلسه میرن ما سپرده گذاران شهرستانی رو هم از نتایج و گفت و شنود این جلسه تو همین سایت آگاه کنند.
ئئئئئئئئئئئ
فاید ه ای ندارد چون میروند نحوه خوردن وبردن پول مردم بیچاره را هموار کنند
خدا لعنتت کنه شایعه پراکن
اخبار بانک کجای کاری
تو شایعات فردی سکته کرد و هفته ی پیش به رحمت خدا رفت. بانک مرکزی کجایی که مردم رو خونه خراب کردی
قوچانی
United States
من برای خودم، برای مردمم، برای اینکه هیچ نقشی در زندگی روزمره، در کار و اداره کشور، در عزل و نصب مدیران بی لیاقت، در نظارت بر فضای هایی که موجب سوء استفاده از بی کس یو بی پماهی مردم می شود و... واقع متأسفم. آقای بانک مرکزی قدرت تنظیم ذهن خود را هم ندارند حتی!! مدیران میزان هم گویی اط این وضع بدشان نمی آید! بابا جان حساب دوتا دوتا چهار است. آنها اطلاعیه شفاف نمی دهدند شما بدهید> شما بگویید چه اتفاقی افتاده و از مردم چه انتظاری دراید و چه اقدام عملی در دست اجرا دارید... چرا همه شف شف می کنند؟
یاسین
United States
میزان بارها گفته داخل سایت موسسه بروید حتی در روزامه خراسان هم زده شده بود
اخبار بانک عزیز این اطلاع رسانی مفیده ولی قبول کنید خود شماها هم در بهم خوردن احتمالی اوضاع سهم خواهید داشت چرا که بنظر من بعنوان خبرنگار این مسائل را از طرق دیگر غیر از رسانه ای کردن هم میتوانید به مسئولان فهیم ! و کاربلد! بانک مرکزی برسونید تا اینکه رسانه ای کنید و اضطراب در بین مردم ایجاد کنید. بخدا این مردم گناه دارند که هرروز با تیتر زدن اعصابشان را بهم میریزید. خدا پدرتان را بیامرزد باندازه کافی خبرهای منفی داریم خبرهای مثبت را تیتر کنید. ممنون
کاضم
به خدا دیگه توان هیچ کاری ندارم .اخه اگر واقعا موسسه ها مجاز نبودن چرا جلوی اینهمه شعبات رو نگرفتن .اخه من نوعی از کجا باید خبر دار میشدم.چرا بانک مرکزی یک. طلاعیه روی پیشخوان موسسه میزان نصب نکرد که مجوز نداره که من مادر مرده ثمره عمر وخانوادم اینجوری از دست بدم ایا غیز از اینکه اینها همه دستشان توی یک کاسه ی.حالا که هیچ کس به داد ما نمی رسه.چکار باید کرد.
Naser
Iran, Islamic Republic of
سلام کاظم جان
خوبی داداش؟
بیا بابا...
قوچانی
United States
باید گفت از پنهان کاری-که پیشنهاد این شهروند عزیز است - به جایی نمی رسیم. وقتی در روز روشن عده زیادی از با مشکل مواجه ایم، چه دلیلی دارد مشکلاتمان در تاریکی و پنهانی و بدون اطلاع رسانی به خود ما ها طرح و دنبال شود؟
امین
من از اخبار بانک کمال تشکر را دارم که بیشتر از بانک مرکزی به مردم است و خواهش من از این سایت محترم اینه که اینقدر به اعمال بانک مرکزی بپیچه تا بلاخره فکری بشه واسه جان و مال مردم
محمود
فقط كار خود بانك مركزيه و هدفداره اگه غير ازينه بيان ثابت كنن صد رحمت به تيم قبلي بانك مركزي حداقل يه حرف حساب ميزدن چرا سكوت كرده بانك مركزي چرا
علی
فقط کار بانک مرکزی می باشد که نماینده دولت تد بیر وامید می باشد که انتظاری بیشتر از دولت محترم ونماینده ان ( اقای سیف ) این شب عیدی داشتیم
محمد
ما گول حرفهای قشنگ دولت تدبیر وامید را خوردیم الان میفهمیم که چه بر سرمون اومده دولت از اشتغال زایی و بالا رفتن آمار اشتغال حرف میزنه در حالی که بانک مرکزیش دنبال بیکار کردن صدهاهزاران جوان شاغل در موسسات بصورت مستقیم و غیرمستقیم است واقعا متاسفم
فريدون
تو اين كشور تنها چيزي كه ارزونه جون ادمهاست
واسه اقاي بانك مركزي چه اهميت داره به مردم چقدر ترس و تشويش وارد ميشه
واسه بانك مركزي چه اهميت داره با اين كارا شغل و خانواده چند كارمند به خطر ميفته
اون چيزي كه مهم شكل اسكناس پنج تومنيه!!!!!!
حسین
درود به شرف همون دولت قبلی،این دولت که قربونش برم مردمو داره هرروز بیچاره تر میکنه.یک سر بیان مشهد ببینین چه خبره!اگه نجنبین دیگه نمیتونین جمعش کنین.از ما گفتن بود.
هادی
صاحب امتياز و مدير مسوول محترم سایت اخبار بانک !
شما تنها سایتی هستید که بی قصد و غرض و بدون باند و جناح بازی مشکلات مردم رو پیگیری و منتشر میکنید.ضمن تشکر از شما،عاجزانه از شما درخواست میکنیم که ما مردم زیاندیدۀ سپرده گذاران میزان رو فراموش نکنید و پیگیر مسائل مربوط به این موسسه و سایر موسساتی که مشکل اینچنینی دارن باشید چرا که انگار ما مردم خراسان جزیی از این کشور نیستیم و دولتمردان،مردم این خطۀ کشور رو به فراموشی سپردن.امید ما اول به خدا و بعد به شما.
علی
دولت تدبیر و امید هم با این کارهاش داده فاتحه خودش رو میخونه
مریم
United States
سیف دلت خنک شد .خدا ازت نگزره.
رضا
فردی معلول هستم باسه فرزند-مستاجر-بیکار-باپولی که ازمیزان میگرفتم امرارومعاش میکردم اززمانی که برای میزان مشکل درست شدصاحب خانه عذرم راخواست زندگیم دگرگون شدوسه روزقبل هم همسرم ادعای طلاق کردوهم اکنون هم درخانه پدرش است من با سه بچه درمنزل پدرم هستیم-نمی دانم مقصراین مسائل کیست؟دست دولت یازدهم ومسولین بانک مرکزی دردنکندکه زندگی بخورونمیرم رابه این روزانداختند-که بعدازگذشت50روزهیچ کس پیدانشدکه این مشکلات راحل کند
سلام .
فقط می خوام اینو بگم که آقامون دو هفته دیگه مشهده تو را به خدا آبرو داری کنید این آخر سالی کام مردم را شیرین کنید و از هم پاشیدگی خانواده در این به هم ریختگی بازار و مؤسسات جلوگیری کنید .
آقا به داد ما مردم بیچاره شرق کشور برس
مهدی
اقای سبف پول میزان که بخش کوجکش را ازاد کردی چرا به خودش نمی دی که مدیریت کنه چرا دادی به صادرات .که یکی از شروط صادرات این باشه که اینجا افتتاح حساب داشته باشید.خیلی زرنگی.مدیر میزان مهرماه امسال مدیر شایسته ملی معرفی شده.خود کارمندهای شعبه می دونند کدوم مشتری پول لازم تر که بهش بدهند.ولی اخر سالی باز هم پول خود میزان را در صادرات بلوکه کردی.خدا ازت نگزره.خدا به اقای حلمی صبر و نیروی بیشتر بده که بتواند توتیه های ناجوانمردانه را خنسی کند انشاالله.
عطيه
من كارمند يكي از همين موسساتم واقعا اگر يكم وجدان اون بالا بالا ها هست الان وقت بيدار شدنشه همه داريم زير فشار له ميشيم فقط 10000 نفر مستقيم و غير مستقيم دارن از اين موسسه نون مي خورن هر روز كسايي كه سكته مي كنن و داريم مي بينيم هم از همكارا هم مردم.عيد و واسه ما كه عزا كردن
خدايا فقط خودت رحم كن
خدا خودش جوابشونو بده
محمد
Romania
دوستان سلام من یه سپرده گذار بزرگ میزانم توصیه میکنم ارامشتون رو حفظ کنید شک نکنید بعد از شب عید با شروع به کار بانکها یواش یواش کارا درست میشه سرمایه های میزان بسیار بیشتر از این چیزاس شاید کمی دیر وزود بشه ولی شک نکنید مشکل حل میشه
سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مردم فهیم ایران

فکر کنم اینجا شله میدن
خیلی شلوغه هااااااا
حسین ترپ
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
ساسی
Iran, Islamic Republic of
گفته بودم ..................چو بیایی
ساسی
Iran, Islamic Republic of
گفته بودم چو بیایی...........
حمید
موسسه میزان در این بحران فاقد مدیریت مناسب بود
لازم بود موسسات مالی با هم یک کنسرسیوم تشکیل می دادند تا بتونن در مقابل تحریکات و سنگ اندازی به هم کمک کنند.
در مورد تشخیص نیاز فوری مشتریان کی باید نظر بده ، همین دیروز یکی از شعبه ها رئیس شعبه داشت برای برادرش یک نامه تهیه می کرد که فوریت نیازش رو ثابت کنه .
ما که با کسی آشنا نیستیم و پارتی نداریم باید بشینیم تا اگر ته حساب میزان چیزی باقی موند بهمون بدهند .
خدا بانیان این بحران رو لعنت کنه
مهدی
United States
جو سازی نکن دروغ نگو
زهرا
United States
میزان با مردم صادق است.من از خانواده میزان هستم.شوهرم روزهای اول تا ساعت 7شب یکسره شعبه بود.می دونید من می گم تو این دوره زمونه اگه صادق باشی ضرر می کنی.یکی از موسساتی که با پارتی هم مجوز گرفته سه سال پیش ورشکست شد و فورا در شعباتش را بست میزان بهش وام داد و کارمندانش و سپرده گزارانش را نجات داد.از خدا می خوام که برای همه چه کارمندان چه سپرده گزاران و چه اقای حلمی برای همه انشالله خیر باشه .خدایا خودت می دونی ...........
خدا پدر دولت احمدی نژاد بیامرزه
تازه ترین اخبار