۰
۸
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۹
۵ روز از اولتیماتوم گذشت؛

واقعا موسسات غیر مجاز افتتاح حسابی نداشته اند؟

اخبار بانك: واقعات موسسات مالی و اعبتباری که هنوز نتوانسته اند مجوزی کسب کنند در این ۵ روز افتتاح حسابی نداشته اند؟
واقعا موسسات غیر مجاز افتتاح حسابی نداشته اند؟
به گزارش اخبار بانک، پنج روز از اولتیماتوم بانک مرکزی به موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز گذشته، آیا تصور این است که واقعا این موسسات در این پنج روز افتتاح حساب جدیدی نداشته اند؟

نهم دی ماه بود که احمد کمیجانی قائم مقام بانک مرکزي نيز در خصوص فعاليت موسسات فاقد مجوز در اظهار نظری عجیب برای اهالی بانکی اعلام کرد: از افتتاح هرگونه حساب سپرده جديد (اعم از قرض الحسنه يا سرمايه گذاري) توسط موسسات فاقد مجوز براي مشتريان خودداري گردد!

در این مصاحبه قائم مقام بانک مرکزی در اقدامی کم سابقه از موسسات آرمان، نور، ثامن، تعاوني هاي اعتبار ميزان و افضل توس و همچنين بانک در شرف تاسيس مهر اقتصاد نام برده بود.

البته اعلام این بانک و موسسات مالی و اعتباری نیز خود جای سوال داشت، اینکه چرا نامی از موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج و بانک آینده در این اعلام عمومی نبود این فرضیه را جدی تر می کند که بانک آینده مجوز قطعی خود را دریافت کرده است.

حال این پرسش پیش می آید که آیا واقعا این موسسات مالی و اعتباری که از آنها نام برده شد واقعا در این چند روز هیچ گونه افتتاح حسابی نداشته اند؟ آیا بهتر نبود مقام عالی رتبه بانک مرکزی به گونه ای دیگر این خبر را عنوان می کرد تا کمی قابل باور تر به نظر برسد؟

اگر این موسسات قرار بود پیش از این خود را در چارچوب نظرات و بخشنامه های بانک مرکزی قرار دهند که کار به اینجا نمی رسید چگونه با یک ابلاغیه عمومی از این موسسات انتظار دارد هیچ گونه افتتاح حسابی انجام ندهند؟

بهتر است مسئولان و مدیران بانک مرکزی بدون پاک کردن صورت مساله به گونه شفاف تر و مهربان تر با موسسات مالی و اعتباری برخورد کنند.

مسئولان بانک مرکزی بهتر از هر کس دیگری می دانند در این موسسات تعداد زیادی جوان مشغول به کار شده و خانواده های زیادی از قبال این اشتغال زایی امرار معاش می کنند.

مطمئنا اینگونه اظهار نظر ها چیزی جز بازی با اعصاب جوانان، خانواده های پرسنل موسسات و سپرده گذاران ندارد و امید است مسئولان کمی تامل نمایند.
https://akhbarbank.com/vdcdjj0x.yt0n56a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
پویش
با این تیترها و مقالات و گزارشهای جوسازانه ای که شما تهیه می کنید مهربانی را می شود تمام و کمال فهمید. به خود بیایید! از خاله زنک بازی و غوغا سالاری برای بازدید بیشتر سایتتان دست بردارید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
مطلبتون خیلی خوب بود
واقعا جای تاسف داره برای مسئولین
علی
Iran, Islamic Republic of
از طرفی معاون نظارتی بانک مرکزی نام موسسات را که بزودی مجوز اخذ می نمایند اعلام می دارد و از سویی بخشنامه های اینچنین صادر می نماید. واقعا بخشنامه ای صادر نمایید که قابلیت اجرا داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
بانک مرکزی اگر جرات میکند این بانکها را ببند
پیگیر مطالب بانکی
Iran, Islamic Republic of
راستی توی لیستی که بانک مرکزی با موضوه به چارچوبها پایبند باشید اسم بانک آینده و ثامن الحجج نبود ؟ یعنی این دو تا مجموعه کارشون اوکی شد یا ... ؟ چون پارسال همچین روزی بخشنامه داده بودند آقایون
کاربر
ثامن الحجج اولین گام که تغییر نام موسسه از القاب امامان معصوم است را انجام داده اونوقت چطور کارش تموم شده؟؟!!!!!!!!!
جالبه كه بانك مركزي از خواب بيدار شده و متوجه وجود چندين ساله اينها شده!!!!!
من نميدونم ادم عاقل با چند ميليون جمعيت سپرده گذار اين موسسات اين كارو ميكنه؟!
بانك مركزي كه خيلي دقيق هست بره سيستمشو طوري كنه كه نذاره ٣٠٠٠ ميليارد و ١٢٠٠٠ هزار ميليارد اختلاس بشه
مگه كسايب كه اختلاس كردن كيا بودن؟؟؟
با سابقه ترين بانكها
اقاي سيف بهتره به جاي ايجاد تشنج يه فكري به حال سيستمتون و خودتون بكنيد كه تو برنامه زنده ميايد امار هيچ چيز رو نداريد و ميگيد بعدا ميارم اين يعني فاجعه براي ما! كه رئيس كل بانك مركزي كشور خيلي امارارو نداره! شما اينارو نداري پس چي رو حفظ ميكني؟!!!
موسسات چه گناهي كردن كه بانك ها توان رقابت رو باهاشون ندارن؟!! براي قوي شدن نبايد بقيه رو له كرد بايد خودتو قوي كرد اين يعني رقابت سالم!
كمي انديشه كنيد بد نيست
کارمند بانک
موسسه آرمان بعدازبخشنامه بانک مرکزی 93/10/1هنوزداره حساب روزشمار بانرخ سود24درصد بازمیکنه بانک مرکزی چرابااین موسسات برخورد نمیکنه ؟
تازه ترین اخبار