۵ روز از اولتیماتوم گذشت؛

واقعا موسسات غیر مجاز افتتاح حسابی نداشته اند؟

15 دی 1393 ساعت 8:39

اخبار بانك: واقعات موسسات مالی و اعبتباری که هنوز نتوانسته اند مجوزی کسب کنند در این ۵ روز افتتاح حسابی نداشته اند؟


به گزارش اخبار بانک، پنج روز از اولتیماتوم بانک مرکزی به موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز گذشته، آیا تصور این است که واقعا این موسسات در این پنج روز افتتاح حساب جدیدی نداشته اند؟

نهم دی ماه بود که احمد کمیجانی قائم مقام بانک مرکزي نيز در خصوص فعاليت موسسات فاقد مجوز در اظهار نظری عجیب برای اهالی بانکی اعلام کرد: از افتتاح هرگونه حساب سپرده جديد (اعم از قرض الحسنه يا سرمايه گذاري) توسط موسسات فاقد مجوز براي مشتريان خودداري گردد!

در این مصاحبه قائم مقام بانک مرکزی در اقدامی کم سابقه از موسسات آرمان، نور، ثامن، تعاوني هاي اعتبار ميزان و افضل توس و همچنين بانک در شرف تاسيس مهر اقتصاد نام برده بود.

البته اعلام این بانک و موسسات مالی و اعتباری نیز خود جای سوال داشت، اینکه چرا نامی از موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج و بانک آینده در این اعلام عمومی نبود این فرضیه را جدی تر می کند که بانک آینده مجوز قطعی خود را دریافت کرده است.

حال این پرسش پیش می آید که آیا واقعا این موسسات مالی و اعتباری که از آنها نام برده شد واقعا در این چند روز هیچ گونه افتتاح حسابی نداشته اند؟ آیا بهتر نبود مقام عالی رتبه بانک مرکزی به گونه ای دیگر این خبر را عنوان می کرد تا کمی قابل باور تر به نظر برسد؟

اگر این موسسات قرار بود پیش از این خود را در چارچوب نظرات و بخشنامه های بانک مرکزی قرار دهند که کار به اینجا نمی رسید چگونه با یک ابلاغیه عمومی از این موسسات انتظار دارد هیچ گونه افتتاح حسابی انجام ندهند؟

بهتر است مسئولان و مدیران بانک مرکزی بدون پاک کردن صورت مساله به گونه شفاف تر و مهربان تر با موسسات مالی و اعتباری برخورد کنند.

مسئولان بانک مرکزی بهتر از هر کس دیگری می دانند در این موسسات تعداد زیادی جوان مشغول به کار شده و خانواده های زیادی از قبال این اشتغال زایی امرار معاش می کنند.

مطمئنا اینگونه اظهار نظر ها چیزی جز بازی با اعصاب جوانان، خانواده های پرسنل موسسات و سپرده گذاران ندارد و امید است مسئولان کمی تامل نمایند.


کد مطلب: 29878

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/29878/واقعا-موسسات-غیر-مجاز-افتتاح-حسابی-نداشته-اند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com