۰
مدیر سرمایه گذاری بانک صادرات خبر واگذاری بلوک 28 درصدی سرمایه گذاری غدیر را تأیید و در عین حال تصریح کرد هنوز نتیجه جدی در مذاکرات و زمان و چگونگی فروش این بلوک به دست نیامده است.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از فارس، مسعود غنی زاده در پاسخ به این سئوال که شایعه واگذاری بلوک ۲۸.۵ درصدی یا کمتر سرمایه گذاری غدیر توسط بانک صادرات (که منجر به افزایش قیمت و تشکیل صف خرید چندین میلیون سهمی شده ) صحت دارد یا خیر؟ توضیح داد: این بانک دارای زیرمجموعه های متعددی بوده که یکی از آنها سرمایه گذاری غدیر است.

وی ادامه داد: بانک صادرات برای اینکه بتواند خدمتی کرده و وظیفه ملی خود را در کشور و بازار سرمایه ایفا کند و همچنین به منظور ممانعت از رشد ارزش افزوده بی جهت ،آماده واگذاری نه تنها سرمایه گذاری غدیر بلکه سایر شرکت های وابسته به بانک صادرات است. برای همین ممکن است درزمان مناسب اقدام به فروش برخی دارایی های خود کند.

این مقام مسئول در واکنش به این پرسش که با این اوصاف آیا بانک صادرات قصد واگذاری همه یا بخشی از ۲۸.۵ درصد سهام سرمایه گذاری غدیر را دارد و آیا مذاکراتی هم انجام شده؟اظهار داشت: بله. دراین رابطه مذاکراتی شده اما هنوز نتیجه جدی و منتهی به قرارداد به دست نیامده تا قطعی و اعلام شود.

غنی زاده در رابطه با زمان تقریبی این واگذاری هم گفت: فعلا"زمانی برای واگذاری سرمایه گذاری غدیر و یا سایر شرکت ها نمی توان داد. به نظر می رسد تا یکماه آینده برنامه واگذاری زیر مجموعه های بانک صادرات نهایی شود.

بررسی‌های فارس از یکی دو مقام آگاه حکایت از آن دارد از قرار معلوم یکی از مدیران سابق این بانک که هنوز به بانک صادرات رفت و آمد داشته و با مدیران کنونی ارتباط دارد،از مدت‌ها پیش در صدد آماده سازی مدیران ارشد بانک صادرات برای فروش بلوکی سرمایه‌گذاری بوده و تاکنون هم جلسات متعددی هم تشکیل داده است.

این در حالی است که اختلاف به وجود آمده بین یکی از زیرمجموعه‌های مهم این بانک با وزارت نفت و همچنین وضعیت سودآوری آن، زمینه را این واگذاری مهیا کرده، اما آن مدیرسابق که خود یکی از مشتریان خرید بلوکی سرمایه‌گذاری غدیر به شمار می‌آید،در صدد است۲۵ درصد از مالکیت۲۸.۵ درصدی بانک صادرات از سرمایه‌گذاری غدیر به قیمت تابلوی بورس قیمت‌گذاری شود که بعید به نظر می‌رسید در تحقق آن موفق شود.

از سوی دیگر هرچند بحث واگذاری ۲۸.۵ درصد یا ۲۵ درصد سرمایه‌گذاری غدیر توسط بانک صادرات پیگیری شده که با توجه به روحیه مدیران ارشد این بانک، بعید به نظر می‌رسد این بلوک به راحتی آماده واگذاری شود ولی با این همه باید مانند همیشه منتظر تصمیم نهایی و قطعی مدیران این بانک و اعلام رسمی بود.

بانک صادرات پیش از این در ۲۳ مرداد ۸۷ اقدام به عرضه و فروش بلوک ۵۱ درصدی سرمایه‌گذاری غدیر به مبلغ ۹۲۳ میلیارد تومان کرد که توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) خریداری شد. بلوکی که به گفته مدیرعامل وقت غدیر مانند نوعروس دارای خواستگاران متعددی بود.
https://akhbarbank.com/vdcd.f0n2yt0ffa26y.html
تازه ترین اخبار