۰
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
پيشرو خبر داد:

مطالبات غیر جاری بانك صادرات ۶ درصد کاهش يافت

مدير عامل بانک صادرات ايران در جلسه اي با حضور مديران عالي و مياني سياست، برنامه و اولويت هاي بانک در سال ۹۳ را اعلام کرد.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از روابط عمومي بانک صادرات ايران، مهندس پیشرو با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است. در این عرصه مأموریت و رسالت ما سنگین‌تر است. به ویژه در بخش اقتصاد که سنخیت کاری ما با آن مرتبط است و ما در بانک برای این شعار مهم و محوری بهتر می‌توانیم ایفای نقش کنیم. 

وي ادامه داد: ان‌شاءالله امسال بتوانیم در این عرصه دین خود را ادا کنیم و کارنامه خوبی را در پایان سال رقم بزنیم و در بخش فرهنگ نیز در انجام رسالتهای اجتماعی همانند ساخت ۱۰ مدرسه با همکاری کارکنان شبکه سعی در انجام اینگونه رسالت داریم. 

مدير عامل بانك صادرات در رابطه با دستاوردهای سال گذشته گفت: در سال ۱۳۹۲ با همت همه همکاران در بخش‌های مختلف توفیقاتی را رقم زده‌ايم كه به‌صورت کلی به آن تحقق EPS مورد تعهد بانک به بورس و همچنین تحقق افزایش سرمایه كه با ۶/۲ برابر شدن آن توانستيمEPS مورد نظر را حتی كمي فراتر از حد انتظار محقق کنیم. در بخش منابع رشد مطلوبی را شاهد بودیم. 

وی افزود: آمار نشان می‌دهد که رقم قدر مطلق مطالبات غیر جاری علی­رغم رشد مصارف و تسهیلات، ۶ درصد کاهش داشته و نسبت ریسک مطالبات به تسهیلات کاهشی بوده و اين توفیق نشان دهنده تلاش همکاران بانک در بخش‌های ریالی و ارزی مي باشد. 

مهندس پیشرو تصریح کرد: یکی دیگر از موفقیت‌های بانک رفع پوزيشن باز ارزي و بدهکاری حساب به بانک مرکزی است که از معضلات و فرازهای اصلی بازرسی و حسابرسی قانونی بانک در سال گذشته بود. این معضل خوشبختانه با تلاش همکاران در واحدهای مختلف رفع شد. 

وی در ارتباط با برنامه‌های سال ۹۳ اظهار داشت: دو موضوع مدیریت نقدینگی و خلق یا کسب درآمد مورد توجه قرار بگیرد. این دو مقوله، دو موضوع اصلی و کلیدی است که همه موضوعات دیگر ذیل این دو موضوع حرکت خواهند کرد. 

پيشرو تاکيدکرد: رسالت ما در سال ۹۳ به عنوان يک بانک خصوصي حمايت از توليد، اشتغالزايي و ايجاد رونق اقتصادي مي باشدکه از مصادیق اقتصاد مقاومتی است. 

وي با اشاره به شعارهای اقتصاد مقاومتي و مدیریت جهادی گفت: اين بانک با نگرش مدیریت جهادی و بهادادن بر سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی نسبت به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی اقدام نموده و برنامه‌های سال ۹۳ با در نظر گرفته شاخص‌های مربوطه به آن به اجرا درخواهد آمد.
https://akhbarbank.com/vdcd590x.yt0x56a22y.html
تازه ترین اخبار