۰
(نلسون رپورت) - آمریکن اکسپرس، داینر کلاب، جی‌سی‌بی، مستر کارت، یونیون‌پی و ویزا شرکت‌های برتری هستند که در حوزه صدور و توزیع کارت‌های اعتباری، نقدی و از پیش پرداخته شده آسیا و اقیانوسیه فعالیت زیادی داشتند.
صدور نزدیک به ۴ میلیارد کارت بانکی در آسیا و اقیانوسیه
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، تعداد کل کارت‌هایی که شرکت‌های گفته شده در قاره آسیا و اقیانوسیه صادر کرده‌اند به ۹۵ /۳ میلیارد کارت در پایان ۲۰۱۱ رسیده بود که در مقایسه با سال قبل از آن ۴ /۱۸ درصد رشد داشت که از این آمار ۷۴ /۷۴ درصد (۹۵ /۲ میلیارد) کارت را یونیون‌پی صادر کره بود. یونیون‌پی در تولید شماری از این کارت‌ها با شرکت‌های مستر کارت، ویزا، آمریکن اکسپرس و جی‌سی‌بی همکاری کرده است.

ویزا کارت ۵۴ /۱۵ درصد کارت‌های این منطقه را تولید کرده است. درحالی که این عدد برای مستر کارت فقط ۳۷ /۷ درصد می‌باشد. ۳۵ /۲ درصد باقیمانده یا به عبارتی ۸ /۹۲ میلیون کارت باقیمانده که در گروه سفر و تفریح (T&E) قرار دارند توسط آمریکن اکسپرس، داینر کلاب یا جی‌سی‌بی تولید شده‌اند. در این حوزه هم یونیون‌پی ۵۳۴ میلیون، ویزا ۴۲ میلیون، مستر کارت ۶ /۳۰ میلیون، جی‌سی‌بی ۳ /۳ میلیون، آمکس ۳ /۲ میلیون و داینرکلاب ۴۵۷۲۲ کارت تولید کردند.

میزان خرید کالا و خدمات بازرگانان به همراه دریافت پول نقد از حساب سرمایه گذاری یا حساب بانکی و دریافت پول نقد از کارت‌های اعتباری به ۲۴۸ /۵ هزار میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با آمار پیشین نلسون ۶ /۲۸ درصد افزایش یافته است. از این مقدار ۹۸ /۲۰ درصد یا ۱۰۱ /۱ هزار میلیارد دلار از کارت‌های نقدی و اعتباری دریافت شدند. ۲ /۷۹ درصد باقیمانده یا ۱۴۷ /۴ هزار میلیارد دلار به خرید با کارت مربوط است.

بیشترین میزان افزایش حجم خرید به یونیون‌پی مربوط می‌شود که ۱۸ /۷۴۱ میلیارد دلار بود. دلیل عمده این افزایش حجم خرید، افزایش سهم شرکت از بازار بود که از ۳۰ /۵۱ درصد به ۸۷ /۵۶ درصد رسیده بود. حجم خرید ویزا کارت ۶ /۱۲۶ میلیارد دلار بود اما سهم آن از بازار کاهش یافته و از ۵۶ /۲۸ درصد به ۷۵ /۲۴ درصد رسیده بود. افزایش حجم خرید مستر کارت ۷۸ /۹۴ میلیارد دلار بود اما سهم این شرکت از بازار هم از ۵ /۱۳ به ۲۱ /۱۲ درصد کاسته شده بود. میزان خرید با کارت‌های جی‌سی‌بی ۱۵ /۱۸ میلیارد دلار افزایش یافته بود ولی سهم این شرکت هم مانند دو شرکت قبلی کاهش یافته و از ۴۵ /۴ به ۸۲ /۳ درصد رسیده بود. آمکس نیز با وجود افزایش حجم خریدی معادل ۵۶ /۱۳ میلیارد دلار سهمش از بازار آسیا و اقیانوسیه، سهمش از ۳۵ /۲ به ۱۱ /۲ درصد رسید. همین روند درباره افزایش حجم خرید با کارت‌های داینر کلاب مشاهده شد. حجم خرید این شرکت ۸۲ /۰ میلیارد دلار افزایش یافت اما سهمش از بازار از ۲۹ /۰ به ۲۴ /۰ درصد رسید.

دریافت پول نقد ۴۱ /۳۳ درصد از حجم تراکنش با کارت‌های ویزا را به خود اختصاص داد که نسبت به آمار قبلی به مقدار ۱۵ /۳۴ درصد کاهش یافته است. همین شاخص برای کارت‌های یونیون‌پی ۲ /۱۴ درصد بود که در مقایسه با آمار قبلی (۱۸ /۱۵ درصد) کاسته شده است. میزان دریافت پول نقد از مستر کارت از ۵۰ /۲۸ درصد به ۴۵ /۲۷ درصد رسیده است. این شاخص برای شرکت جی‌سی‌بی از ۶۰ /۳ به ۴۰ /۳ درصد و برای آمریکن اکسپرس از ۳۹ /۴ به ۳۳ /۴ و داینر کلاب از ۶۸ /۷ به ۶۴ /۶ درصد رسیده بود.

میزان تراکنش بازرگانان (عمده فروش‌ها) برای خرید کالا و خدمات در سال ۲۰۱۱ به ۶۱ /۲۴ میلیارد رسید که نشانگر ۷ /۱۴ درصد افزایش است. میزان تراکنش‌های خرید با کارت ویزا در این منطقه از ۸۷ /۴۸ به ۶۳ /۴۵ درصد رسید. تراکنش کارت‌های یونیون‌پی ۶ /۲۶ درصد بود که در مقایسه با ۵۹ /۲۲ درصد در آمار قبلی نشانگر افزایش کمی است. سهم مستر کارت از این بخش بازار کارت در آسیا و اقیانوسیه در آمار قبلی نلسون ۵۵ /۲۰ درصد بود که حالا به ۷۳ /۲۰ درصد رسیده است. تراکنش با کارت‌های جی‌سی‌بی از ۴ /۶ به ۵۹ /۵ درصد کاهش یافته است. پس از این شرکت آمریکن اکسپرس قرار دارد که میزان تراکنش‌های آن از ۷۴ /۱ به ۸۰ /۱ درصد یافته است اما در انتهای جدول داینرکلاب قرار دارد که تراکنش‌های آن از ۲۱ /۰ به ۱۸ /۰ درصد رسیده است.

متوسط تراکنش‌های خرید در کارت‌های یونیون‌پی ۳۶۸ دلار بود. این میانگین برای کارت‌های ویزا ۹۱، مستر کارت ۹۹، جی‌سی‌بی ۱۱۵، آمکس ۱۹۷ و داینر کلاب ۲۱۸ دلار بود.

کارت‌هایی که شرکت ویزا برای آسیا و اقیانوسیه صادر کرد ۹ /۱۹ درصد میزان خرید جهانی از این شرکت را تشکیل دارد که در مقایسه با ۶۹ /۱۸ درصد ۲۰۱۰ افزایش چشمگیری داشته است. در این حوزه ۸۳ /۱۲ درصد تراکنش‌های خرید دنیا انجام شده است که نسبت به ۲۰ /۱۳ درصد ۲۰۱۰ کاهش یافته است.

سهم شرکت‌های مختلف در تولید کارت برای منطقه آسیا و اقیانوسیه به ترتیب زیر است: ۲۱۰ /۲۶ درصد از تعداد کل کارت‌های تولید ویزا برای جهان بوده است. مستر کارت نیز ۸۳ /۲۰ درصد از کل کارت‌های خود را برای این منطقه صادر کرد که در مقایسه با ۲۰۱۰، (۵۵ /۱۹ درصد) افزایش یافته است کل این منطقه ۷۴ /۱۴ درصد تراکنش‌های جهانی را به خود اختصاص داده است که نسبت به ۲۰۱۰ (۵۴ /۱۴) افزوده شده است. کارت‌های صادر شده در آسیا و اقیانوسیه ۴۵ /۲۷ درصد کارت‌های صادر توسط مستر کارت را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با آمار قبلی نلسون (۷۴ /۲۶ درصد) افزایش یافته است. 

https://akhbarbank.com/vdcj.8eofuqeyosfzu.html
تازه ترین اخبار