۰
۴۸
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کدام موسسه زودتر مجوز می گیرد؟

آخرین وضعیت موسسات اعتباری و بانک مهر اقتصاد متقاضی مجوز

اخبار بانک: چند موسسه اعتباری فاد مجوز و بانک مهر اقتصاد در حال رایزنی و تلاش برای اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی هستند.برخی از این موسسات به مراحل پایانی کار خود برای اخذ مجوز رسیده اند.
آخرین وضعیت موسسات اعتباری و بانک مهر اقتصاد متقاضی مجوز
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، هم اکنون چند موسسه از جمله آرمان ایرانیان(فرشتگان-فردوسی)،ثامن،ثامن الحجج،افضل توس و بانک مهر اقتصاد درخواست اخذ مجوز را به بانک مرکزی داده اند و برخی از این موسسات و بانک در مراحل پایانی خود هستند.

موسسه آرمان ایرانیان
این موسسه از دو تعاونی بزرگ فرشتگان و فردوسی تشکیل شده است.زیر مجموعه این موسسه نیز چند تعاونی دیگر کوچک ادغام شده و آرمان ایرانیان را شکل داده اند.در این مجمع هیات مدیره پیشنهادی و اساسنامه نمونه بانک مرکزی نیز مصوب شده اند.

این موسسه با موفقیت پذیره نویسی سهام را به پایان برده و مجمع عمومی خود را برگزار کرده است.گام بعدی که در حال اجرای آن است، انحلال قانونی تعاونی هاست.

تاکنون چند تعاونی زیر مجموعه آن فرآیند قانونی انحلال خود را طی کرده اند و براساس پیش بینی ها تا اواسط مهر ماه کار سنگین انحلال مابقی تعاونی ها ادامه خواهد داشت.پس از این پروسه ثبت موسسه در اداره ثبت شرکت ها  باقی می ماند.

مهمترین پروسه فعلا همین انحلال تعاونی ها است که در حال پیگیری و انجام می باشد.انحلال هر تعاونی نیز نیازمند برگزاری مجمع با حضور حداکثری اعضای یک تعاونی و رای گیری است.پس از رای مثبت سهامداران و اعضا این انحلال بصورت قانونی باید به ثبت برسد و آگهی شود.به نظر می رسد این موسسه زودتر از سایر موسسات مجوز نهایی خود را کسب کند.

موسسه ثامن
این موسسه چندی پیش مجوز پذیره نویسی سهام خود را از بانک مرکزی دریافت کرده است.

این موسسه هم اکنون در حال آماده سازی و مذاکره با شرکت های تامین سرمایه و بورس برای انجام پذیره نویسی است.پیش بینی می شود اواخر پاییز این اتفاق در بورس رخ دهد.

موسسه ثامن الحجج
این موسسه نیز در نهایت در مسیر ساماندهی قرار گرفت و هم اکنون حسابرس معتمد و قانونی از سوی بانک مرکزی در حال حسابرسی و بررسی صورت های مالی این موسسه است.

تاکنون مورد جدی در مسیر حسابرسی این موسسه مشاهده نشده و پس از تائید صورت های مالی این موسسه وارد مسیر جدی دریافت مجوز خواهد شد.مسیری چون پذیره نویسی سهام و غیره که امسال باید این راه را طی کند.

این موسسه پیشتر فرآیند ادغام و ساماندهی 24 تعاونی را با موفقیت پشت سر گذاشته بود.

موسسه افضل توس
این موسسه نیز هنوز در حال رایزنی با بانک مرکزی است تا بتواند بصورت مستقل بعنوان یک موسسه فعالیت خود را آغاز کند.ولی بانک مرکزی هنوز با این تقاضا موافقت نکرده است.

برخی اخبار از بررسی ادغام این موسسه با یکی زا بانک های خصوصی وابسته به یک نهاد حکایت دارد.

بانک مهر اقتصاد
این بانک نیز در راس مدیریتی خود تغییر ایجاد کرد و اقدام به پذیره نویسی سهام خود در فرابورس کرده است.اما به دلیل شرایط اقتصادی هنوز نیمی از سهام این بانک به فروش نرفته است.تا زمانی هم که این موضوع به طور کامل رخ ندهد بانک مهر اقتصاد نمی تواند گام جدی و جدید تری بر دارد.

اما نکته مهم این است که بانک مرکزی هر طور که شده قصد دارد در سال 94 پرونده موسسات و بانک مهر اقتصاد را ببندد.هر چند شاید برخی امور اداری و اجرایی آن به سال آینده نیز موکول شود و به قطعا امسال این موسسات و آینده آنها تعیین تکلیف خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdcf1tdm.w6de0agiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
جمشید
آیا موسسه بدر توس هم جزو انحلال در آرمان هست ؟
بله
امیر
بله بدر توس هم جز انحلال ارمانه
Iran, Islamic Republic of
درود بر موسسه آرمان ایرانیان
علی دهقان.کرمان
سلام ودرودبرثامن الحجج.24تعاونی اعتباروصندوق روآورده زيرنظرخودش بانکهای دولتی مثل صادرات باگذشت9ماه هنوزنتونسته میزان روساماندهی کنه. درودبرمديرعامل وکارمندان زحمتکش وخوشبرخوردثامن الحجج
Iran, Islamic Republic of
اقا، بدر توس ام جزء آرمان ایرانیان میباشد
Iran, Islamic Republic of
بابا اخبار بانک
آخه بابا دل ماه پوکید از بس غمباد کرده از دست این موسسه ...
هادی
موعسسه بدرتوس هم جزو ارمان ایرانیان هست
1364
Iran, Islamic Republic of
آقا بدر توس منحل شده خاطر جمع باشید
جمشید
از کجا مطمئنی ؟
علی آزادواری
موسسه ثامن الحجج با امید به خدا انشالا با همین نام وزین به کار خودش ادامه میدهد.موسسه ای که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.
سپرده گذار
همون اخبار قبل .هیچ پیشرفتی نداشتند که
mahdi
در ارتباط با مجوز موسسه آرمان من فکر میکردم بانک مرکزی داره معطل میکنه پس دلیل تاخیر مربوط به انحلال تعاونیهاست که باید توسط خود موسسه انجام بشه..!؟
درود بر موسسه بزرگ و خوب آرمان (فرشتگان + فردوسی )
موسسه آرمان. فرشتگان و فردوسی. پیشرو نسبت به همه موسسات
اشکان
با سلام. همه موسسات دارند خوب کار میکنند و انشالله همشون مجوز بگیرند که خیال همه سپرده گذاران راحت بشه. هم ثامن الحجج. ثامن. افضل توس.آرمان و بانک مهر اقتصاد.
موسسه فقط ثامن
سپرده گذار آرمان
اخبار بانک قلب ام با تو می تپد .
رضا. م
با سلام انحلال تعاونی های آرمان چگونه انجام میشه لطفا توضیح دهید
فقط موسسه بزرگ و قدرتمند ثامن
Iran, Islamic Republic of
انشاالله به زودی همه موسسات مجوز می گیرند
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کارمندان صبور و زحمتکش موسسه اعتباری آرمان که علی الرغم بی مهری و نامردی ، با شرایط سخت و دشوار موجود در جهت دریافت مجوز موسسه تلاش کردند
اشکان
Romania
با سلام . خواهش دارم کسی از موسسه خاصی حمایت نکنه همه موسسات خوبن نمیخوایم منفی بخورن موسسات مشکل ما با خطای بانک مرکزی هست
احسان
Germany
دوستان عزیز موسسات بالا ک اسمشون برده شده و کوثر وعسکریه و نور همه میتونم برجرات بگم هم ردیف بانک های خصوصی هستن از لحاظ منابع و.... ی درگیری بین بانک مرکزی و موسسات هست ک انشا... برطرف میشه.نگران نباشید.امیدوارم هیچ مسلمانی بیکار نشه تو هر کاری
سعید
Romania
درود بر سردار سازندگی،دکتر ابوالفضل میرعلی،علی یارت
کارمند ثامن الحجج
با مجوز گرفتن ثامن الحجج زنگ خطر برای رقبا بخصوص بانک ها که توان رقابت ندارن به صدا در اومده.خسته نباشید همکاران عزیز به خصوص سرپرستی شمال کشور
مهدی
United States
موسسه ثامن الحجج واقعا بدون مشکل داره کار میکنه . من امتحانشون کردم
مهدی
باریکلا به تو
United States
من دیروز برای اطلاع از نرخ سود موسسه نور به شعبه خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس ( تقریبا پل رومی ) مراجعه کردم. رئیس شعبه خیلی برخورد خوبی داشت اما متاسفانه بسیار علیه موسسات دیگه مثل ... ( که من چند ساله مشتریش هستم ) سمپاشی می کرد که خیلی بدم اومد. علت مراجعه من برای افتتاح سپرده توی موسسه نور این بود که به اصطلاح تمام تخم مرغ ها رو توی یک سبد نذارم . می گفت ... مجوز نداره ( که همه می دونن ) گفتم تهرانفر گفته مجوزش قطعی شده گفت ... سرمایه اولیه رو هم تامین نکرده !!ضمنا مهرانفر ( منظورش تهرانفر بود ! ) توی اخبار تلویزیون گفت موسسه نور سال دیگه به بانک نور تبدیل میشه ! خلاصه بنده خدا انقدر دروغ گفت و سمپاشی کرد که حالم بد شد و از مراجعه پشیمون شدم. انگار نه انگار که تا همین چند ماه پیش خودشون هم مجوز نداشتن !
راست گو
توکه راست می گی .....
سجاد از لار فارس
موسسه ثامن الحجج لار واقعا کارش درسته من مشتری اش هستم مخصوصا رئیس زحمتکش و دلسوزش آقای فرجاد
بانک مرکزی
United States
سلام، از 9تعاونی آرمان ایرانیان فقط 2 تعاونی کار انحلال شان مانده، تا 15 مهر خبر خوش رو میشنوید ان شاءالله. البته مهم اینه که مردم عزیز بدونند مشکل پیش آمده تقصیر به هیچ شخص خاصی نیست، ومربوط به قوانین جدید بانک مرکزی است، مردم صبر کنید. تا بعد از ارسال مجوز با خیالی آسوده مثل یک بانک با این موسسه کار کنید، ضمناً بله بدرتوس هم با آرمان ایرانیان هست. واگر میبینید برخی تعاونی ها بیشتر متضرر شدند به این دلیل بود که 90 درصد شعبش در یک شهر بحران زده مثل مشهد بوده، یاعلی...
United States
فقط میزااااااان
mahdi
کارکنان محترم موسسه آرمان اگر کسی از روند انحلال بقیه تعاونیهای زیر مجموعه از نظر تعداد باقی و زمان لازم اطلاع داره لطفا به ما هم خبر بدید.
والا دیگه دل تو دل ما نمونده از دست بانک مرکزی
بخصوص با سو مدیریت بانک مرکزی که مخصوصا خراسان بزرگ رو به نابودی کشیده.
با سپاس
1394
Iran, Islamic Republic of
بدر رو میدونم که منحل شده
امیر
ثامن الححج سرمایه اصلی ما سپرده گذاران هستیم
مشتری
ایشالا همه موسسات مجوزشون رامیگیرن مخصوصا موسسه ثامن الحجج که موسسه خوبیه ومشتری مداره درضمن من مشتری موسسه ثامن الحجج بندر لنگه هستم وازتمام کارمندان وریاست خوب ان اقای امیری بخاطر برخورد خوبشان با مشتری کمال تشکر رادارم
سبحان
از تمام پرسنل موسسه ثامن الحجج شعبه جمهوری کرمان مخصوصا ریاست شعبه آقای آیازی کمال تشکر دارم بعلت رفتار مناسب . خدمات عالی . ایشالله مجددا مجوز موسسه ثامن الحجج و بقیه موسسات که به ناحق یکشبه غیر مجاز شدند صادر بشه . یا ثامن الحجج
نیما
Iran, Islamic Republic of
سلام
ببخشید من یه سوالی برام پیش اومده موسساتی که مجوز بانک مرکزی رو بگیرند اگه ما سپرده گذاری کنیم و مشکلی برا موسسه پیش بیاد بانک مرکزی جوابگو میشه
بردیا
Iran, Islamic Republic of
15 مهر شد هیچکس در رابطه با مجوز آرمان خبری نداره؟
رضا
متاسفانه خبر جدید اعلام نمیکنند تا مردم از نگرانی در بیان اخبار بانک لطفا با آقای تهرانفر مصاحبه کن راجع به مجوز موسسات
نیما
اخبار بانک لطفا آخرین وضعیت مجوز موسسات را اعلام بفرما
خیلی ممنون
رضا
موسسه آرمان در حال اخذ مجوز نهایی است انشا الله خبر های خوبی در راه هست هم برای آرمان و هم برای بقیه ی موسسات
همشهری
بانک مرکزی رسما نامه ثبت موسسه اعتباری آرمان ایرانیان در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران را صادر کرد.
این نامه که به امضای ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی رسیده است،به مسوولان موسسه اعتباری آرمان ایرانیان اجازه می دهد که بصورت رسمی موسسه را در اداره ثبت شرکت های تهران ثبت کنند.

این موضوع مهم و حیاتی گام نهایی برای اخذ مجوز رسمی به شمار می رود.

گفتنی است، هفته گذشته نیز اساسنامه این موسسه به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده بود.

ثبت یک موسسه در اداره ثبت شرکت ها به معنی تاسیس آن است.پس از ثبت موسسه اعتباری آرمان ایرانیان، تنها صدور مجوز رسمی از سوی بانک مرکزی با امضای رئیس کل بانک مرکزی باقی می ماند.

پیش بینی می شود این مهم نیز با درایت و تدبیر بانک مرکزی و نیز همراهی مسوولان ارشد آن،بزودی محقق شود و موسسه اعتباری آرمان ایرانیان به جرگه موسسات رسمی و مجوزدار بپیوندد.

موسسه اعتباری آرمان ایرانیان پس از موسسات توسعه،کوثر،عسکریه و نور، پنجمین موسسه ای خواهد بود که وارد باشگاه مجوزدارها می شود.
به موسسه اعتباری آرمان ایرانیان تبریک میگوییم
انشاا.. هرچه زودتر تمام تعاونی های زیر مجوعه یکی شوند و با نام آرمان ایرانیان فعالیت کنند
مهدی
باسلام اقا این بانک مهراقتصاد تکلیفش چی شد بالاخره????
سلام ،منم تو این بانک سرمایه گذاری کردم سر کوچمونم هست یه شعبش گفتن هیچ مشکلی نیست
reza
ایا دربان مهراقتصاد سرمایه گذاری بکنیم یانه
محمد
آیا بانک مهراقتصاد مجوز دارد یا خیر
تازه ترین اخبار