۰
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
بین الملل/

برنده توافق یونان: دلار آمریکا

اخبار بانک: آمریکایی ها فرصت خوبی برای مسافرت به پاریس، روم یا آتن به دست آورده اند. با انتشار خبر توافق یونان در روز دوشنبه دلار تقویت شد و به اعتقاد کارشناسان هنوز هم فرصت صعود بیشتری در اختیار دارد.
برنده توافق یونان: دلار آمریکا
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، نرخ یورو در برابر دلار اکنون به ۱.۱۰ دلار رسیده است و حتی حرف از برابری آنها در آینده نزدیک زده می شود.

چه اتفاقی افتاد؟ اگر قرار است یونان در منطقه یورو باقی بماند آیا نباید ارزش یورو بالا برود؟ به هر حال بعد از این آشفتگی ها باید گزینه خروج یونان از منطقه یورو دیگر روی میز نباشد.

بله همینطور است. اما حالا که بدترین سناریوی یونان از دید معامله گران کنار رفت، چشم انداز اقتصادی آمریکا و بخصوص اقدامات بانک فدرال به چشم آمد.

برخی از فعالان بازار پیشنهاد کردند در صورت خروج یونان از حوزه یورو و ناپایداری حاصل از آن در بازارهای مالی، افزایش نرخ بهره بانک فدرال آمریکا در ماه سپتامبر افزایش نخواهد یافت.

اما با انتشار اخبار جدید دوباره احتمال این اتفاق جان گرفت و در صورتی که در ماه سپتامبر بهره افزایش یابد نرخ دلار در برابر یورو بیش از این خواهد شد. معمولاً نرخ بهره بیشتر باعث افزایش نرخ ارز می شود.

در عین حال بانک مرکزی اروپا برای تغییر نرخ بهره تعجیلی نشان نمی دهد.

بانک مرکزی اروپا اخیراً سیاست خرید اوراق را در پیش گرفت همان کاری که بانک فدرال در نیمه بحران اقتصادی انجام داد.

خرید اوراق باید نرخ بهره را در اروپا پایین آورده و برای یورو هم ایجاد مانع کند.

نکته این ماجرا برای جهانگران آمریکایی قابل توجه است. دلارشان مسافت بیشتری را می پیماید. حتی اگر هم قصد سفر نداشته باشند بهای کالای مصرفی وارداتی از اروپا پایین تر خواهد بود.
CNN Money
https://akhbarbank.com/vdcfyjdm.w6dtmagiiw.html
تازه ترین اخبار