۰
۳
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
بانک مرکزی اروپا بانک های یونان را سر پا نگه داشت

مردم یونان حساب های بانکی را خالی کردند

اخبار بانک: بانک مرکزی اروپا مقدار نقدینگی اضطراری بیشتری به بانک های یونان داد و کمک کرد در حین تلاش سیاستمداران برای سر پا نگه داشتن یونان بانک ها باز بمانند.
مردم یونان حساب های بانکی را خالی کردند
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، بانک مرکزی اروپا به نیازهای یونان پاسخ داده است و سپرده ها در امان هستند که برای امنیت نظام بانکی ضروری است.

مردم یونان با توجه به اینکه نگران هستند در زمان بحران نتوانند از حساب پول برداشت کنند و یا یورو با ارز کم ارزش تری جایگزین شود، حساب های بانکی را خالی کرده اند.

بدین ترتیب ظرف مدت هفت ماه مبلغ ۳۰ میلیارد یورو از بانک های یونان خارج شده و طبق گزارش رسانه های یونان، این روند این هفته سرعت می گیرد و پیش بینی می شود فقط پنجشنبه یک میلیارد یورو برداشت شود. این باعث می شود بانک ها به بانک مرکزی اروپا وابسته شوند. کمک بانک مرکزی اروپا امسال بیش از دو برابر شده و به ۱۱۸ میلیارد یورو یعنی برابر با ۶۶% از GDP یونان رسیده است.

بعد از تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی اروپا، سهام بانک های این کشور افزایش یافت. بدین ترتیب سهام آلفا بانک و یورو بانک به ترتیب ۷ و ۵ درصد افزایش یافت.

یونان باید تا ۳۰ ژوئن، ۱.۵۴ میلیارد یورو از بدهی خود را به صندوق بین المللی پول پرداخت کند. در همین تاریخ توافق نجات مالی این کشور باطل می شود.

اگر یونان از منطقه یورو خارج شود، باید به فکر چاپ ارز خود باشد تا بتواند حقوق بخش های دولتی را پرداخت کند. روز دوشنبه نشست اضطراری رهبران منطقه اروپا در مورد بحران یونان برگزار می شود.
CNN Money
https://akhbarbank.com/vdcdj50s.yt0ox6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
خنده چی
با 4000000000 میلیارد بدهی بانک های آن جوابگو هستند. یک موسسه ساده اینجا منحل می شود. بانک مرکزی پا به فرار می گذارد.
پیر بابا
Iran, Islamic Republic of
چون بانکها مثل علف هرز رویش نمی کنند و اول مجوز می گیرند بعد سپرده پذیری می کنند. نه مثل میز ان...
جناب پیر بابا
100 میلیارد نقدینگی میزان دست بانک مرکزی چکار می کنه . لابد این هم ربطی
به بانک مرکزی نداشته....................
تازه ترین اخبار