۰
۸
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
"چکاوک " بانک مرکزی اشک کارمندان بانک را درآورد!

اسکنر مناسب برای " چکاوک " در بانک ها وجود ندارد

اخبار بانک: طرح چک الکترونیکی یا " چکاوک " از سال گذشته به طور جدی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت و امسال نیز تمامی استان ها به این سیستم متصل شدند.این طرح در کنار مزایایی که دارد،چندین اشکال از جمله زمان بر شدن کار کارمندان بانک ها و طولانی شدن پروسه پاس شدن را همراه دارد.
اسکنر مناسب برای " چکاوک " در بانک ها وجود ندارد
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، اولین اشکال این سیستم کار بر روی دو سیستم مجزاست،کارمند باید درآن واحد در دو سیستم مجزا کار کند که این امر تمرکز زیادی را طلب می کند.

اشکال بعدی این سیستم، نبود اسکنر مناسب چکاوک در تعدادی از شعب بانکهاست که در حال حاضر کارمندان باید با اسکنرهای فعلی که برای امضاء استفاده می شود، چک ها را اسکن کنند که آن هم به سیستم چکاوک وصل نیست.برای همین کارمند بانک باید اسکن چک ها را با فلش مموری به سیستم چکاوک انتقال دهد.

اشکال دیگر این طرح در روزهای سررسید چک ها است، ارسال تعداد زیاد چک های سایر بانکها و قبولی دادن چک های زیادی که بر عهده کارمندان است. در صورتی که یک کارمند چکی را برگشت بزند باید هم در سیستم شعبه مربوطه و هم در سیستم چکاوک با صرف وقت بسیار اطلاعات چک را وارد کند. برای همین کارمندان باید استرس زیادی را تحمل کنند تا چکی از زیر دستشان به اشتباه تعیین تکلیف نشود.

نکته بعدی این است که تمام مواردی که گفته شد، باید توسط یک نفر باید صورت بگیرد.

کارمندان بانک ها معتقدند که در کنار انجام موارد مربوط به چکاوک کار های دیگر هم مانند صدور چک بانکی، رفع سوءاثر، استعلام، افتتاح حساب کنترل و امضای اسناد رسیدگی به نامه های رسیده، پول گذاری عابر بانک، جمع آوری اسناد روز بایگانی و کنترل حسابهای افتتاح شده را باید انجام داد.

کارمندان بانک ها معتقدند باید همراه با انجام کار، پاسخ گویی به مشتریان حضوری و تلفنی هم را در دستور کار قرار دهند.

نکته جالب در برخی بانک ها نیز عدم وجود باجه عصر  در برخی شعب است.

به نظر می رسد تمامی همه شعب بانک ها با سیتسم کند و زمان بر چکاوک مشکل دارند.
https://akhbarbank.com/vdciuvap.t1a552bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
همکار
روش آزمون و خطا همینه دیگه تا سال 1416 درست میشه .
Iran, Islamic Republic of
دلمون از این حرکت قشنگ بانک مرکزی خونه خون تا شب با اختلافهای فراوانواعصاب خورد کن خدا نگذره ازشون
کارمند بانک صادرات
طرح چکاوک مثل ... از کارمند انتقالی کار می کشد . می گوید : اگر چکی را تعیین تکلیف نکردی خودمان اعلام وصولی می کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کارمند بانک
United States
واقعا سیستم مزخرف و پردردسریه. هر روز حداقل یکی از کارمندای شعبه تمام وقت درگیر ارسال چکه. وای به روزای سررسید!! مثل همیشه تو کشور عزیزمون هنوز زیرساخت چیزی درست نشده خدمتش عرضه میشه. خدا یه تدبیری به مسئولان بانک مرکزی عنایت کنه انشاالله ... !
کارمند بانک
واقعا سیستم مزخرفی هست.دقیقا تمام این مشکلاتی که شما اینجا نوشتیدو ما تو شعبه داریم.تازه ما توی شعبمون باجه کلر نداریم و هرروز یکی از تحویلدارا مجبوره در کنار کارهای روزانه ی تحویلداریش چکاوکم انجام بده که واقعا دردسری هست برا خودش.مخصوصا روزای سررسید.امان از 30 ماه که مصیبتی هست برا خودش.شعبه شلوغ,تعداد چکهای ارسالی چکاوک زیاد,تعداد چکهای دریافتی جهت تعیین وضیعت زیاد... و تحویلداری که مجبوره همه ی این کارا را همزمان انجام بده...!
سید
مصرف بالای کاغذ برای چاپ چک های ارسالی از دیگر معایب این سیستم است. از زمانی که چکاوک راه افتاده مصزف کاغذ شعبه ما حداقل ده برابر شده
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
مخصوصا اگر کارمند بانک رسالت باشی که با حجم عظمی از چک و نیروی کم و دستمزد بسیار پایین باید چکاوک هم تحمل کنی
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
سلام
من کاملا از سیستم چکاوک راضی هستم
دوسیستمی بودن هم با یک سوئچ kvm حل میشه و اسکنر چک هم از همان ابتدا موجود و در دسترس بوده به نظر من سهل انگاری در این موارد مربوط به پشتیبانی بانکهاست و ربطی به چکاوک ندارد
حالا که کار جدید به همت بانک مرکزی شروع شده فقط کافی است بانکها با این طرح همراه شوند

کارمند بانک آینده
تازه ترین اخبار