۰
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
اختصاصی/

چکاوک در برخی از استان ها هنوز راه اندازی نشده است

اخبار بانک: بر خلاف وعده های داده شده از سوی بانک مرکزی در سال گذشته، طرح چکاوک همچنان در برخی استان ها راه اندازی نشده است.
چکاوک در برخی از استان ها هنوز راه اندازی نشده است
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، مسئولان بانک مرکزی سال گذشته طرح چکاوک (مبادله الکترونیکی و اسکن شده چک) را راه اندازی کردند.

با اجرا و پیاده سازی این طرح قرار بود دیگر اتاق پایاپای برای مبادله چک ها که در آن چک ها بصورت دستی بین بانک ها برای وصول رد و بدل می شد از بین برود و طرح جدید جایگزین آن شود.

در آغاز ابتدای این طرح مسئولان بانک مرکزی خبر از بهبود مبادلات چک های مشتریان و همچنین چک های بین بانکی دادند و عنوان کردند وصول چک ها در این طرح بسیار سریع تر از طرح اتاق پایاپای صورت می پذیرد.

رئیس کل بانک مرکزی در چند مصاحبه اعلام کرده بود تا پایان سال ۹۳ این طرح در کل کشور اجرایی خواهد شد و حتی در یکی از مصاحبه های خود خبر از راه اندازی آن در دهه فجر سال گذشته داده بود.

اما با این وعده ها هنوز این طرح در برخی از استان ها از جمله خراسان رضوی راه اندازی نشده است.

پرسش خبرنگار اخبار بانک از پرسنل برخی بانکها حکایت از نامشخص بودن زمان آغاز اجرای این طرح در این استان دارد.

راه اندازی این طرح در برخی استان ها در اواخر سال گذشته حکایت از نارضایتی برخی از مشتریان و کامل نبودن اجرای این طرح داشت.

حال باید دید بانک مرکزی چه زمانی اجرای این طرح را بصورت سراسری به اتمام خواهد رساند و آیا مشکلات طرح چکاوک بطور کامل حل خواهد شد یا خیر.

با اجرای کامل این طرح زمان وصول چک ها واگذاری شده مشتریان در بانک ها دیگر از ۷۲ ساعت به حداکثر ۲۴ ساعت کاهش خواهد یافت.
https://akhbarbank.com/vdcawmne.49nu615kk4.html
تازه ترین اخبار