۰
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸
امراللهی:

اختلافات بیمه ایران با بیمه مرکزی درحال رفع است

اخبار بانك: مدیر عامل بیمه ایران در نشست خبری خود با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله این شرکت گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و استراتژی تدوین شده در افق 1414، شرکت سهامی بیمه ایران برترین شرکت غرب آسیا خواهد بود.
اختلافات بیمه ایران با بیمه مرکزی درحال رفع است
به گزارش «اخبار بانك»، محمود امراللهی صبح امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری، شفافیت، کیفیت، توسعه فرهنگ بیمه و بیمه زندگی را ۴ استراتژی بیمه ایران اعلام کرد و اظهار داشت: این شرکت در بخش شفافیت تلاش دارد تا تمامی سیستم های عملیاتی و مالی را بازنگری کند. 

وی با اشاره به اصلاحات انجام شده در بیمه ایران، گفت: این اصلاحات در حوزه گزارشگری، دریافت و پرداخت انجام شده است ضمن آنکه بیمه نامه شخص ثالث نیز تحت وب قرار گرفته که این موضوع در ارزیابی ریسک و کنترل های مدیریتی بسیار کارساز است. 

مدیرعامل بیمه ایران از پرداخت خسارت توسط این شرکت با بهره گیری از ۲۲۰ میلیارد تومان سپرده های بانکی خبر داد و افزود: بیش از پنج میلیون نفر از پوشش بیمه درمان استفاده می کنند ضمن آنکه ۱۰ میلیون بیمه نامه شخص ثالث در سال جاری صادر شده است. 

امراللهی در خصوص فعالیت های بیمه ایران، تصریح کرد: فاز ۱۳، ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی، نیروگاه سیکل ترکیبی سیاه بیشه، قطار شهری تبریز، میدان نفتی باران و ... از قراردادهای عمده این شرکت برای ارائه پوشش های بیمه ای است. 

مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به ساماندهی مطالبات معوق در این شرکت گفت: کارگروهی ویژه در این راستا در ۲۰۷ شعبه این شرکت تشکیل شده است. 

وی از پرداخت خسارت های معوق بیمه ایران نیز خبر داد و افزود: خسارت ۵۰ میلیارد تومانی به متروی تهران و پرداخت ۳ میلیون یورو به هواپیمای فوکر از مهمترین خسارت های پرداختی این شرکت است.
امراللهی کل خسارت پرداختی سال ۹۳ بیمه ایران را ۴۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: نیمی از این رقم مربوط به شخص ثالث و حوادث رانندگی است. 

وی با بیان اینکه سرمایه این شرکت از ۳۹۰ میلیارد تومان به ۳۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: بیمه ایران در بازار سرمایه حضور موثر دارد و ارزش روز سرمایه گذاری این شرکت در بورس ۸۰۰ میلیارد تومان است. بیمه ایران یکی از سهامداران صندوق ثبات بازار سرمایه است. 

مدیرعامل بیمه ایران ضمن اشاره به اینکه این شرکت به دنبال صدور بیمه نامه الکترونیکی با موبایل است، تصریح کرد: کیک صنعت بیمه باید بزرگ شد و بیمه ایران به دنبال انحصار گرایی و انحصار طلبی نیست چراکه درصدد توسعه بازار هستیم. 

وی درباره پرونده بیمه ایران نیز گفت: حکم قانونی در این خصوص صادر شده و اقداماتی نیز در راستای اجرای آن انجام شده است. ضمن انکه تابع قانون هستیم و کسانی که مرتکب تخلف شده اند باید جوابگو باشند. 

امراللهی با بیان اینکه برای استیفای حقوق شرکت هیات مدیره از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد، افزود: شرعاً و قانوناً مکلف هستیم که این موضوع را پیگیری کنیم. 

وی همچنین در خصوص اظهارات اخیر رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر اینکه بیمه ایران دچار سوء مدیریت است، افزود: بیمه ایران شرکتی دولتی است که هیات مدیره آن با نظر وزیر اقتصاد و مجمع عمومی تتشکیل می شود به همین دلیل افرادی که انتخاب می شوند حرفه ای و کارشناس هستند و ارتباط موثر و خوبی بین مدیران ارشد، میانی و کارمندان بیمه مرکزی با بیمه ایران برقرار است. 

مدیرعامل بیمه ایران گفت: اختلافات چند ساله بیمه ایران و بیمه مرکزی با پیگیری ها در حال رفع است.
https://akhbarbank.com/vdcb9zbf.rhbgfpiuur.html
تازه ترین اخبار