۰
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۴
پس از عبور از بهترین ماه خود

اونس طلا در سطح بالاي قيمتي باقی ماند

اخبار بانك: اونس طلا امروز را با قیمت بیش از 1280 دلار آغاز کرد. این در حالی است که ماه گذشته بیشترین افزایش قیمت ماهانه این فلز طی سه سال گذشته بود. همچنین نتایج رشد اقتصادی بزرگترین اقتصاد جهان در سه ماهه پایانی سال کمتر از حد انتظار اعلام شد.
اونس طلا در سطح بالاي قيمتي باقی ماند
به گزارش «اخبار بانك» به نقل از رويترز، احتمال می‌رود شمش در نتیجه تجدید هراس از وضعیت اقتصاد جهانی پس از انتشار گزارشات رکود بخش کارخانجات چین برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲، تقاضای امن باقی بماند. 

طلای اسپات با از دست دادن ۰.۲ درصد از قیمت به ۱۲۸۰.۷۷ دلار در هر اونس رسید در حالی که روز جمعه ۲ درصد جهش قیمت داشت. در کل، طلا ماه ژانویه را با ۸.۴ درصد بهبود که بیشترین میزان بهبود ماهانه از ماه ژانویه ۲۰۱۲ بود، به پایان برد. 

اونس طلای تحویل ماه آوریل با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۸۱.۶۰ دلار رسید. 

نرخ رشد سالانه اقتصادی آمریکا از ۵ درصد سه ماه سوم سال ۲۰۱۴ به ۲.۶ درصد در سه ماهه چهارم همین سال کاهش یافت. 

از سوی دیگر بخش کارخانجات چین در ماه ژانویه بطور غیرمنتظره‌ای برای نخستین بار طی دو سال نیم گذشته افت داشت و پیش بینی می‌شود این شرایط وخیم‌تر شود. بدین ترتیب اقدامات بیشتر از سوی سیاست گذاران در جهت توقف رکود دور از انتظار نیست. 

حزب چپگرای یونان سعی در وادار کردن اروپا به پذیرش توافقنامه بدهی جدیدی دارد. این حزب جدید قصد لغو کردن برنامه فروش تاسیسات گاز طبیعی را دارد و به جد مخالف معدن طلای کانادایی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشور است. 

از طرفی فروش سکه طلای ضرابخانه آمریکا در اولین ماه سال نسبت به ماه دسامبر افزایش داشت اما نسبت به ماه‌های ژانویه از سال ۲۰۰۸ تا کنون کمترین بود. گفته می‌شود افزایش قیمت طلا در این زمان عامل دور شدن خریداران و عدم تمایل به خرید شده است. 

در بازار ارز ارزش ین افزایش یافت در حالی که ارزهای کالایی در نتیجه نگرانی از سلامت اقتصاد چین کاهش یافت. بازار سهام آسیا نیز رو به کاهش گذاشت.
https://akhbarbank.com/vdch-qnx.23nvidftt2.html
تازه ترین اخبار