۰
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۷

قیمت جهانی طلا به 1735 دلار رسید

قیمت جهانی طلا در اثر سقوط اقتصاد ژاپن و نگرانی در مورد کسری مالی آمریکا با افزایش بیش از 4 دلار به 1735.30 دلار در هر اونس رسید.
قیمت جهانی طلا به 1735 دلار رسید
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، قیمت جهانی طلا پس از بیشترین افزایش در اواخر ماه اوت، امروز به بالاترین میزان در ۳ هفته گذشته رسید.

هر اونس طلا با افزایش ۴ دلار و ۴۰ سنتی به ۱۷۳۵.۳۰ دلار رسید. این فلز گران‌بها در روز جمعه پس از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با ۵۰ دلار افزایش به ۱۷۳۰ دلار در هر اونس رسیده بود.

به نظر می‌رسد، با پیروزی اوباما بن برنانکه رئیس فدرال رزرو آمریکا تا ژانویه ۲۰۱۴ میلادی ریاست بانک مرکزی این کشور را بر عهده داشته باشد و نشانه ای از تغییر سیاستهای فدرال رزرو به چشم نخواهد خورد.

به گزارش فارس،سقوط اقتصاد ژاپن با بیشترین سرعت از زمان وقوع زمین‌لرزه در این کشور و افزایش نگرانی‌ها در مورد کسری مالی آمریکا از عوامل افزایش قیمت جهانی طلا عنوان شده است.

قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی نیز تا کنون ۱۱ درصد رشد داشته و این برای دوازدهمین سال متوالی است که قیمت طلا با افزایش روبرو شده است . قیمت طلا در هفته گذشته نیز برای نخستین بار در پنج هفته اخیر با افزایش روبرو شد. فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره بانکی را تا اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی بدون تغییر نگه دارد و هر ماه ۴۰ میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه هزینه خواهد کرد .

همچنین ارزش یورو، واحد پول اروپایی نیز پیش از ملاقات مقامات اروپایی برای بحث در مورد کمک به یونان با کاهش روبرو شده است.

به گفته اقتصاددانان، اقتصاد ژاپن از ماه سپتامبر با رکود روبرو بوده است. انگوس گلاسکی کارشناس اقتصادی گفت: فکر نمی‌کنم هیچ‌کس بر رشد اقتصادی ژاپن تکیه کند. اگر اطلاعات اقتصادی ژاپن همچنان بدتر شوند، ژاپن نیز یک ناحیه مشکل‌دار خواهد شد و سرمایه‌گذاران به دقت آن را رصد می‌کنند.

هفته گذشته، توماس رویترز کارشناس فلزهای گران‌بها گفت، انتظار دارد تقاضا برای طلا در چین در سال جاری یک درصد رشد داشته و رکورد ۸۶۰ تن را برای این کشور ثبت کند.

بر این اساس چین از هند به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در جهان پیشی خواهد گرفت.
https://akhbarbank.com/vdch.qnqt23n--ftd2.html
تازه ترین اخبار