۰
۸
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
اختصاصي/بانك مركزي بازرس ندارد؟!

ارايه حساب و نصب كارتخوان بانكهاي مجاز در موسسات غير مجاز

اخبار بانك: تعدادي از بانك هاي بزرگ كشور برخلاف تاكيد رئيس كل بانك مركزي مبني بر عدم ارايه خدمات بانكي به موسسات غير مجاز،همچنان به نصب كارتخوان و ارايه خدمات بانكي به اين موسسات ادامه مي دهند.
ارايه حساب و نصب كارتخوان بانكهاي مجاز در موسسات غير مجاز
به گزارش خبرنگار «اخبار بانك»، از زماني كه بانك مركزي دست به ساماندهي موسسات غير بانكي در بازار پولي زده است،تغييرات زيادي در حوزه بوده ايم.

تعدادي از اين موسسات در حال اخذ مجوز هستند و برخي نيز در پايان راه قرار دارند.اما هستند موسسات غير مجازي كه به راحتي اقدام به جذب سپرده با همراهي و همكاري بانك مجاز مي كنند.

موسسات اعتباري براي اينكه به شبكه بانكي متصل نيستند،بنابراين نمي توانند مستقيما سپرده ها را به حساب خود واريز كنند و براي همين يكي از اصلي ترين راههاي كسب سپرده توسط موسسات اعتباري فاقد مجوز، استفاده از دستگاههاي كارتخوان يا پوز برخي از بانك هاست.

از اين طريق مشتري با كشيدن كارت بانكي خود،پول را به حساب متصل به دستگاه كارتخوان واريز مي كند.اين حساب در بانك مورد نظر به نام موسسه فاقد مجوز ثبت شده است.

هم اكنون تمامي موسسات از اين روش براي جذب سپرده بهره مي گيرند و اگر بانك ها به اين موسسات كارتخوان ندهند موسسات نيز قطعا نمي توانند پولي به راحتي كسب كنند.

اين موسسات زماني هم كه مشتري خواهان سپرده خود هست،با دريافت شماره حساب مشتري به بانك مورد نظر كه طرف قرارداد با موسسه است مراجعه و پول را از طريق شبا يا واريز از حساب منتقل مي كنند.

متاسفانه بانك ها بابت ارايه اين خدمات به موسسات كارمزد بانكي دريافت مي كنند و از سوي ديگر گردش مالي خوبي نيز نصيبشان مي شود.

بانك مركزي گويا در اين مدت نخواسته يا نتوانسته با اين موضوع برخورد كند.اگر بانك مركزي خواهان نظم و برچيده شدن بساط اين موسسات در كشور است،بايد سري به موسسات و بانك ها بزند و با بازرسي ها،دستگاههاي كارتخوان ارايه شده از سوي بانك ها را جمع آوري كند.

از سوي ديگر در اين بين بانك هاي مجوز دار مقصر اصلي ارايه حساب بانكي و كارتخوان به اين موسسات هستند و در واقع بانك ها خود موجب رونق فعاليت اين موسسات شده اند.
https://akhbarbank.com/vdca6anu.49no615kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
علی
Iran, Islamic Republic of
آیا به این نکته توجه شده است که همین مبالغ موسسات اعتباری در حساب بانکهای اکثرا دولتی است و دستگاه پوز را بانکها طبق قانون و ضوابط به تمامی صاحبان حساب خود که حتی شخصیت حقیقی دارند نیز تحویل می دهد. لطفا خارج از ضوابط اظهار نظر نگردد.
بانک مرکزی خودش باابن موسسات دستش تو یه کاسه است عزیزم مثل فیلم هندی با احسسات مردم بازی نکنید لطفا بااین تبلیغات قراره منافع کی تامین بشه اخه یک دولت ویک بانک مرکزی ازعهده جند موسسه برنمیان ضمناموسسه ای هست درفردای تهدید بانک مرکزی سودشو 25% یکساله کرده
خب به شما چه ربطي داره؟؟

چرا داري ميسووزي؟؟؟

مردم كه خودشون راضي ن به اين امر
کابر
والا من که از این موسساتی که اینقد میگید غیر مجاز راضیم، اگه نبودن شاید بخاطر دو سه میلیون آبروم رفته بود، دولتی ها که وام نمیدن
این موسسات یکساله در حال سازماندهی هستند فقط اگه بانک مرکزی به کارش سرعت بده ظرف 2 ماه همه مجوز میگیرند
آشنا
با سلام
سازماندهی کردن این موسسات خیلی خوبه اما بهتر اینه که ابتدا فکری به حال کار کارمندان و پرسنل آن موسسات نیز داشته باشند و مثل سازماندهی های مالی قبلی باعث بیکاری، بدهی، طلاق، فساد و... نشوند و بدونند که چندیدن هزار جوان در همین موسسات مشغول به فعالیت بوده و تشکیل زندگی دادن باید همه جوانب را سنجید و حین انجام سرمه شخص را کور نکرد
کارمند موسسه
Iran, Islamic Republic of
اخبار بانک شما از چی ناراحتی؟
یا دنبال چی میگردی؟؟
بنده کارمند یکی از موسساتم.
کار مردم را که راه میندازیم.مردم هم راضی اند.
حقوقمون هم که ناچیزه و از بخش خصوصی داره پرداخت میشه
چرا با این خبرهای اخیر دل بیش چند هزار خانواده را میلرزانی
از خدا بترس
بجای اینگونه خبرها خبری کار کن که بانک مرکزی موسسات را ساماندهی کنه
چندساله دارن کارای مجوز ما را می کنند
بخدا اگه اینا به فکر مردم باشن
پس تکلیف کارمندا وخانوا‌ده اشان بعداز تعطیلی موسسات چی میشه سیر کجا به فکر گرسنه است اقای سیف
تازه ترین اخبار