۰
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۴
مدير عامل بانك ملي:

تورم میانگین در حدی نیست که نرخ سود بانکی بازنگری شود

اخبار بانك: مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه فعلا نرخ تورم در حدی نیست که شورای پول و اعتبار متناسب با آن در نرخ سود بازنگری کند،گفت: اگر نرخ تورم مورد انتظار در رقم اعلام شده تثبیت شود و نرخ سود بانکی کاهش یابد،ما هم با سیاست‌های شورای پول و اعتبار همراهی خواهیم کرد.
به گزارش «اخبار بانك»، عبدالناصر همتی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با فارس، در خصوص کاهش نرخ سود بانکی متناسب با سیر نزولی تورم در ماه‌های جاری اظهار داشت: شاخص مدنظر برای تنظیم نرخ سود بانکی تورم میانگین است و همچنین تورم مورد انتظار برای یکسال آینده در نظر گرفته می‌شود.

وی در واکنش به این نکته که نرخ تورم مورد انتظار برای یکسال آینده ۱۵ درصد برآورد شده است، گفت: اگر بانک مرکزی در ارزیابی‌های کارشناسی خود تورم یکسال آینده را ۱۵ درصد برآورد کرده است، می‌تواند پیشنهاد خود را متناسب با این نرخ به شورای پول و اعتبار ارائه کند.

مدیرعامل بانک ملی گفت: بنده معتقدم هنوز میانگین نرخ تورم در حدی نیست که شورای پول و اعتبار بخواهد نرخ سود بانکی را بازنگری کند، باید مطمئن شویم که تا یکسال آینده نرخ تورم کمتر از ۱۸ درصد خواهد بود تا امکان کاهش نرخ سود بانکی ایجاد شود.

به گفته وی سپرده‌گذار علاوه بر حفظ قدرت خرید پول خود باید حاشیه‌ سودی هم داشته باشد.

همتی با اشاره به مشکلات اجرای نرخ‌های سود بانکی گفت: در حال حاضر که سود سپرده و تسهیلات ۲۲ درصد تعیین شده است برخی موسسات با نرخ‌های بسیار بالاتری سپرده جذب می‌کنند. بانک‌هایی مانند بانک ملی برای کاهش نرخ سود پیشتاز شد و به همین دلیل بخشی از سپرده‌های خود را در این شرایط از دست داد.

مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: اگر بعد نظارت و سیاست‌‌گذاری در کنار یکدیگر حرکت کند حتما مسئولین بانک مرکزی به زودی تصمیمی برای تجدیدنظر در نرخ سود بانکی می‌گیرند و نظر وزیر محترم اقتصاد هم این است که اگر نرخ تورم مورد انتظار در رقم اعلام شده تثبیت شود نرخ سود بانکی کاهش یابد و ما هم با سیاست‌های شورای پول و اعتبار همراهی خواهیم کرد.
https://akhbarbank.com/vdciyrar.t1avu2bcct.html
تازه ترین اخبار