۰
۱
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
میزان وجه التزام ديركرد حداکثر 6 درصد شد

سيف:دریافت کارمزد از خودپردازها منتفی نشد

اخبار بانك: رئيس كل بانك مركزي گفت: قرار نبود جریمه دیرکرد گرفته نشود، مبنای بانک‌ها وجه التزام است که کاملاً قانونی است اگر نگیرند مطالبات بانکی سر به فلک می‌زند و اخیراً میزان وجه التزام حداکثر 6 درصد شد.
ولي اله سيف در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: کارمزد خدمات بانکی اجتناب‌ناپذیر است و برای به روز شدن خدمات، استفاده‌کننده باید هزینه را پرداخت کند. 

وي گفت: کارمزد خدمات بانکی اجتناب‌ناپذیر است و برای به روز شدن خدمات، استفاده کننده باید هزینه را پرداخت کند. 

سيف افزود: گرفتن کارمزد از کارت‌خوانها منتفی نشده، در حال بررسی هستیم. 

وي یادآورشد: برخی افراد با مقاصد خاص در آمارهای دولت تشکیک ایجاد می‌کنند؛ این آمار کاملاً علمی است.

وی ادامه داد: با کارشناسان منتقد صحبت کردیم و آنها پذیرفتند در انتقادشان عجله کردند.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین گفت: وام جدید مسکن شامل تأمین و ساخت مسکن است و مخصوص اقشار کم‌درآمد و زوج‌های جوان است.

سیف گفت: قرار نبود جریمه دیرکرد گرفته نشود، مبنای بانک‌ها وجه التزام است که کاملاً قانونی است اگر نگیرند مطالبات بانکی سر به فلک می‌زند و اخیراً میزان وجه التزام حداکثر ۶ درصد شد. 

وي در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعیت موسسات غیرمجاز پولی و بانکی گفت: از جهت‌گیری‌های جدی بانک مرکزی مواجهه با بازار غیرمتشکل پولی است. چرا که این موسسات غیرمجاز از گذشته‌های دور فعال شده‌اند و در راستای مقابله با آن بانک مرکزی تا به حال اقداماتی انجام داده است که در برخی موارد موثر بوده اما در برخی موارد کار به پایان نرسیده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: امید است تا پایان امسال موسسه غیرمجاز فعالی در کشور نداشته باشیم و در این راستا برای اینکه اجازه شروع فعالیت به هیچ موسسه غیرمجازی داده نشود از نیروی انتظامی نیز کمک خواسته‌ایم.

سیف همچنین با بیان اینکه سرمایه سپرده گذاران در این موسسات غیرمجاز در معرض خطر است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران نباید تحت تأثیر نرخ سودهای بالا قرار بگیرند و سرمایه خود را در خطر بگذارند. 

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازار ارز کاملاً از آرامش برخوردار است و مقداری هم قیمت‌ها به‌خاطر تحولات پیش‌ِرو کاهش خواهد داشت، گفت: خبر واریز قسط سوم دارایی‌های بلوکه شده را احتمالاً امروز یا فردا اعلام می‌کنیم و قسط چهارم هم واریز خواهد شد.

https://akhbarbank.com/vdch-kni.23nqwdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
مصطفی
این کار قطعا تورم زا بوده ودوبار باعث کمبود پول خرد می گردد زبرا اکثر فروشندگان قبل ار اجرای طرح می گویند ما این مبلغ را به خرید مشتری اضافه می کنیم در شرایطی که دولت در پی کاهش تورم است این یک عمل تورمی بسیار بیشتر ازمبلغ کارمزد به جا می گذارد زبرا فروشندگان به خریدار ا ن می گویند که ما بایستی کارمزد زبادی در جمع بدهبم واثار روانی این امر در تورم بسیار بیستر از مبلغ کارمزد خواهد بودن
تازه ترین اخبار