۰
۳۵
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
هيچ كدام از معوقات به دولت يازدهم مربوط نيست

سیف؛ سود ۲۲درصد دوام نمی‌آورد

كارمزد ها از كارتخوان‌ها در شوراي پول و اعتبار است
اخبار بانك: ولی‌الله سیف در نشستی با بانکداران از تنها گذاشتن بانک مرکزی در موضوع کارمزد کارت‌خوان‌ها گله کرد. وی با اعلام اینکه اضافه‌برداشت بانک‌ها غوغا می‌کند، سود ۲۲درصد را پایدار ندانست و هشدار داد که بانک‌ها زیر بار سودهای کاذب نروند.
سیف؛ سود ۲۲درصد دوام نمی‌آورد
به گزارش «اخبار بانك»، با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۹۳ و افزایش ترافیک فعالیت بانک‌داران باخبر شدیم که طی روزهای گذشته ولی‌الله سیف سکاندار بانک مرکزی میزبان مدیران عامل بانک‌ها در برج میرداماد بوده است. 

در این نشست که اعضای هیئت عامل بانک مرکزی نیز حضور داشتند؛ مباحثی از جمله اخذ کارمزد از دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی و نرخهای سود بانکی، وضعیت تراز بانک‌ها،‌ ضرورت انسجام بین مدیران بانک‌ها، مطالبات معوق بانکی و ... اعلام شده است. 

تسنیم برای کسب اطلاع از جزئیات این نشست با مدیران عامل بانک‌ها تماس گرفت و آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی خبرنگار ما با بانک‌داران است؛ 

گزارش بانک مرکزی از کارمزد کارت‌خوان‌ها نهایی شد
کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در این نشست به بانک‌داران گفته است که گزارش دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی هم اکنون در بانک مرکزی نهایی شده و به‌زودی در شورای پول و اعتبار طرح خواهد شد. 

اتحاد دیانی‌ها از شبکه بانکی بیشتر بود
احمدی دبیرکل بانک مرکزی نیز از ۳۵میلیارد تراکنش بین‌بانکی و ۱۰میلیارد تراکنش درون‌بانکی تا پایان دی ماه در شبکه بانکی خبر داده و گفته است: کارمزد از کارت‌خوان‌ها قرار بود از ابتدای دی ماه اجرایی شود ولی اتحاد دیانی‌ها و بقالی‌ها از شبکه بانکی بیشتر بود و توانستند اعتراض‌شان را به دولت ببرند. در حالی که در آن ایام بانک مرکزی با تمام توان خود برای دفاع از این طرح ورود کرد. 

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در این طرح تنها ماند، گفت: برنامه بلندمدتی در این زمینه داریم و این تنهایی به‌معنای آن نیست که بانک مرکزی از این سیاست کناره گیری کرده است. 

دبیرکل بانک مرکزی در همین ارتباط به وضعیت استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی در کشورهای همسایه اشاره و تصریح کرد: این خدمت در کشورهای همسایه با هزینه‌های بالا ارائه می‌شود اما در کشور ما بدون هیچ هزینه‌ای این خدمت ارائه می‌شود. 

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری ارتباطات بانک مرکزی نیز در این نشست گفته است: سهم کارمزد در درآمد بانک‌ها در ایران بسیار ناچیز است و در این مورد البته بحثهای زیادی با بانک‌ها داشته‌ایم، این موضوع باید مشترکاً حل شود. 

چرا مردم مقاومتی برای دریافت کارمزد از مانده‌گیری نشان ندادند؟
ناصر حکیمی با بیان اینکه مقاومت در دریافت کارمزدهایی که از مردم گرفته می‌شود مشاهده نشده است، گفته است: در دریافت کارمزد از مانده گیری هیچ مقاومت و اعتراضی مشاهده نشد اما برای دریافت کارمزد از پذیرنده‌ها اعتراض‌های زیادی را مشاهده کردیم. 

مدیرکل فناوری ارتباطات بانک مرکزی همچنین تصریح کرده که اطلاع رسانی مناسب، تسویه وجوه و غنی‌سازی خدمت از جمله راهبردهای این بانک برای اجرای طرح دریافت کارمزد از پذیرنده‌هاست. 

مدیران ارشد بانک مرکزی در نشستی که با بانک‌داران داشتند از اقدام برخی از بانک‌ها در ارتباط با توزیع جوایز نفیس به دارندگان دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی گله‌های شدیدی را مطرح کردند.
 
سیف خطاب به بانکی‌ها: چرا از حمایت مضایقه می‌کنید؟
کسب اطلاع از تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها حکایت از آن دارد که ولی‌الله سیف نیز در این نشست به بیان توضیحاتی پرداخته و گفته است که نظام بانکی در صورت انسجام می‌تواند خیلی قوی عمل کند اما خیلی منفعل گام برمی‌دارد. 

وی با اشاره به طرح بانک مرکزی برای دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی گفت: نظام بانکی زمانی می‌تواند موفق باشد که تمام مدیران آن منسجم کنار یکدیگر عمل کنند، اما در این مورد همه کنار کشیده‌اند. 

رئیس کل بانک مرکزی البته در این نشست با بیان اینکه اخذ کارمزد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی هم اکنون در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد، افزود: تعجب من این است که بانک مرکزی به‌عنوان سیاستگذار وارد این میدان شده اما چرا بانکی‌ها حمایت نمی‌کنند؟ چرا از حمایت مضایقه می‌کنید؟ 

سیف با بیان اینکه بانک‌ها در موضوع دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی برای اینکه ذهن مردم منفی نشود، چیزی نگفتند، افزود: بعد از آن حساسیتی که در جامعه ایجاد شده بود هیئت دولت قصد داشت مصوبه‌ای را تعیین کند که نظام بانکی هیچ کارمزدی را از مردم دریافت نکند اما من به‌طور خصوصی با آقایان صحبت کردم و بنا شد این موضوع به‌اختیار شورای پول و اعتبار باشد. 

وی با بیان اینکه شرایط موجود به‌گونه‌ای نیست که شورای پول و اعتبار درخصوص دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها تصمیم گیری کند، به موضوع اضافه‌برداشت‌ها نیز اشاره ای داشته و گفته است که خالص بدهی دولت و دارایی‌های خارجی الآن منفی است اما تنها چیزی که رشد کرده بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی است. 

اضافه‌برداشت بانک‌ها غوغا می‌کند/ زیر بار سودهای کاذب نروید
سیف با اشاره به اینکه اضافه‌برداشت غوغا می‌کند، تصریح کرد: بانک‌ها نباید به‌دلیل بی‌مبالاتی و اعمال مدیریت‌های ناکارآمد دستاوردهای دولت را زیر سؤال ببرند و در معرض نابودی قرار دهند. 

رئیس کل بانک مرکزی از اجرای کامل چکاوک از دوازدهم اسفند در سراسر کشور خبر داد و در ارتباط با پرونده معوقات بانکی گفت: بانک‌ها باید در زمینه مطالبات معوق اطلاع رسانی کنند و جزئیات این پرونده‌ها را به مردم بگویند چراکه هیچ‌کدام از این پرونده‌ها مربوط به ما نمی‌شود و متعلق به سالهای قبل است. 

وی خطاب به بانک‌داران گفت: "زیر بار نشان دادن سودهای کاذب در بانک‌ها نروید" و تصریح کرد: نمایش سود کاذب بانک‌ها را تخلیه می‌کند. رقابت‌های کاذب و مخرب در نرخهای سود بین‌بانک‌ها نه تنها در سپرده‌های بانک‌ها تأثیر داشته بلکه باید هشدار داد که بانک‌ها به‌شدت در حال تهی شدن هستند. 

تورم تا پایان سال ۱۵.۶درصد می‌شود/ نرخ سود با تورم نمی‌خواند
سیف همچنین این را هم گفته است که اولین بار است که بعد از انقلاب نرخ سود بانکی مثبت است اما روند تورم این ضرورت را ایجاد می‌کند که به‌تدریج نرخ سود بانکی با واقعیت‌های تورم تعدیل شود. 

وی گفت: متوسط سالیانه تورم تا آخر بهمن ۱۵.۸ درصد است که پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر سال ۱۵.۶ درصد شود بنابراین نرخ سود این تورم نمی‌تواند ۲۲ درصد باشد. 

رئیس کل بانک مرکزی خطاب به بانکی‌ها گفت که بانک خود را نجات دهند، تعدادی از بانک‌ها هم اکنون زیان‌ده هستند. 

سیف همچنین از مدیران عامل بانک‌ها خواست که دستورالعمل‌های ابلاغی این بانک را رعایت کنند و به فکر دور زدن سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی نباشند. 

وی با بیان اینکه سال آینده سال ویژه‌ای است و اگر انسجام بین بانک‌داران نباشد حملات به نظام بانکی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: اینکه در حال حاضر در نظام بانکی برخی در حال دور زدن سیاست‌ها هستند به هیچ وجه مورد قبول ما نیست و لازم است که تمام بانک‌ها در مسیر اجرای سیاست‌های ابلاغی نهایت دقت و همراهی را داشته باشند.
https://akhbarbank.com/vdcdsk0s.yt0fx6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
علی
آقای سیف میداند کم شدن سود بانکی مساوی است با هجوم نقدینگی بسمت خرید دلار وبالا رفتن قیمت دلار باب میل آقای سیف
م.ع
سیف جان شما هم انشاا... دوام زیادی بر میز ریاست نخواهی آورد!!
علی
حرف مردم زدی . ای کاش اخبار بانک نظرات مردم را به روابط عمومی بانک مرکزی می داد...
علی
حرف مردم زدی . ای کاش اخبار بانک نظرات مردم را به روابط عمومی بانک مرکزی می داد...
هادی از سبزوار
آقای سیف! مردم خراسان رو که به خاک سیاه نشوندی حالا نوبت کدوم قسمت دیگه از کشوره؟
شما نومودونستی نموپرسیدی رفتی سرمایه گذاری کردی
بهنام
اول حرف زدن یاد بگیر بعدن حرف بزن
مشخصه که از مشکل خراسان خبر نداری. آقا هادی بخاطر رهن منزل دچار مشکلات زیادی شده و باعث و بانی آن هم یه عده شایعه پخش کن بی وجدان و صدالبته سکوت بانک مرکزی بود.
هادی جان دادشه گلم خودمون با همکاری هم خراسان رو میسازیم توکل بر خدا کن.
Iran, Islamic Republic of
عجب! چرا مردم را از کاسبها جدا می دانی؟! ضمن آنکه کشور همسایه خیلی چیزهای دیگه داره که ما نداریم. مثلاً سیستم بانکداری موفق، مدیران کاربلد، بانک مرکزی درست و حسابی. بازهم بگم؟!
ح
Iran, Islamic Republic of
اقاواقعا"با نظرت موافقم من اوایل فکر میکردم این اقای سیف کاربلد هستند.نمیدونم چرا در دولت قبلی با استعدادشون پستی نداشتند.خوبه ایشون یه دوره ساده حسابداری و بانک داری در حدود دوهفته اموزش ببینند.
شاکی
Iran, Islamic Republic of
هموطنان عزیز خواهش میکنم در صورت اضافه شدن هزینه برداشت از دستگاههای فروشگاهی با عدم استفاده از این دستگاهها نشون بدین که ما هم حق نظر داریم تا آقایون ببینن که هزینه مانده گیری خودپردازها هم زورگیری بیشتر نیست.
متاسفانه آقایان مستقر در برج میرداماد (بانک مرکزی ) برنامه تخریب زندگی مردم رو پیش گرفتن تا مثل خاوریها بخورن و برن.
نیما
کاملا با شما موافقم هر چی می خوای برای بخری چند برابر گران شده اینا هم
مثل احمدی نژاد و دارو. و. دسته اش. هستند
آقای سیف تورم که در خانه شماست با تورم خانه ما خیلی فرق میکند شاید فاصله اس به اندازه زمین تا آسمان باشد.
سالمند
اقای سیف قبل از اینکه چاه راه کنده باشند منار را نمی دزدند شما با عملکرد شتاب زده بجای اصلاه موسسات اعتباری سپرده گذران از همه جا بی خبر را در خراسان چنان گرفتار نمودهاید که قابل توصیف نیست. من از شما میپرسم در پیشگاه خداوند جواب زن بچه مردم را چگونه خواهی داد.
ایشون اگه این حرفا حالیش بود 40 روز در قبال اتفاقات موسسه میزان سکوت نمی کرد و گره از کار مردم باز می کرد.
هر چه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد ...
آقای سیف رو در قبال موضوع میزان به امام رضا حواله میدهیم. انشاا.. خدا و امام رضا جواب شما را بدهد که مردم را به گرفتاری انداختید
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
آقای سیف ترو جون هرکی که دوست داری مجوز بانک آینده رو امضاء کن بابا به خدا کارمندارو از نون خوردن میندازی، از خدا بترس.......
Iran, Islamic Republic of
سیف اگر از خدا می ترسید در برابر این همه ناله مردم در بحث میزان خودی نشان می داد
بانک مرکزی برای مردم خراسان دیگر ارزشی ندارد. مردم خراسان با توکل بر خدا و امام رضا مشکلشان را حل میکنند و منتظر روزی هستند که سیف و دارو دسته اش در لعنت خدا گرفتار شده اند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
بانک مرکزی قصدش این بود که پول های موسسات بیرون بیاد و به بانک ها سرازیر شه که موفق شد با این طرح جدید که در میزان پیاده کرد که سپرده گذاران براساس حواله میزان به بانک صادرات مراجعه کرده و حساب باز میشه براشون اونجا و بعد میشن مشتری بانک صادرات که انشاله پولها سرجمع بشه که بتونن اختلاس جدیدی رو تدارک ببینن.بعد از میزان هم نوبت یه موسسه دیگه هستش.
کاش همونطوری که از این موسسات وام و سود خوب میگرفتیم اینجا کمکشون میکردیم که این بانک مرکزی دلال صفت برنامش به هم میخورد.
اینهمه کارمند و سپرده گذار این موسسات که همه الان تو شرایط نامساعد هستند رو مطمئنم خدا فراموش نکرده و باعث و بانی این ماجرا یعنی مسئولان بانک مرکزی مطمئنا چوب این برنامه های کثیفشونو میخورن.مرگ بر هرکس که این وضعو بوجود اورد
محمو
این برنامه از قبل طراحی شده بود که با پدیده و تبرک شروع شد و این نقشه و برنامه خود دولت و بانک مرکزی هست تا مردم از اینم فقیرتر بشن و بیشتر درگیر مشکلات اقتصادی بشن تا یادشون بره که دولت هیچ کاری برای رکود اقتصادی نمیکنه واقعا ما مردم خوب و حرف گوش کنی هستیم و حالا میفهمیم که این دولت جز شعار کار دیگه ای یاد نداره لعنت به شما آقای سیف که سیاستتون جز بیچاره کردن مردم چیز دیگه ای نیست به خدا واگذارتون میکنیم لطفا پیام منو چاپ کنید
حسین
جناب سیف مردم در مشهد شب عیدی گرفتار شدن.یک تصمیم فوری جهت موسسه میزان بگیرید.داریم به خاک سیاه میشینیم.
رافع
بانکها اگه سود نمیکردن این همه تبلیغ نمیکردن که بیاین کارتخوان بگیرین ازمون لطفادستتنواز جیب مردم در بیارین اینطوری برای فروش یه ادامس هم بایدکارمزد داد واقعامتاسفم
elham
Iran, Islamic Republic of
این پیام قبلی که فرستادم مصداق بانک مرکزیه که با سرگرمی و ابراز موفقیت تو کار خودش دم عیدی چی داره سر مردم میاره!!!!!!!
بانک مرکزی و تمام مسولانی که در قبال میزان سکوت کردید، همه شما رو به خدا واگذار میکنیم انشاا.. خدا نفرین های ما مردم رو سر خودتون و خانواده هاتون و زن و بچه های خودتون در میاره.
همونطور که فرزندان خراسان رو به مشکلات انداختید دعا میکنیم زن و بچه های خودتون به عذاب خدا گرفتار بشند
هر وقت حرم بریم شماها رو نفرین میکنیم
ر
Iran, Islamic Republic of
قرن 21 با نفرین که کار درست نمیشه اقاسیف با اون دوسیه اش از خدا میخواد شما فقط نفرینش کنین.
خداوند آه مردم رو بی جواب نمیذاره. این سنت خداست و آه ما مظلومان دامن سیف را میگیرد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز من هم با این حرکت مسئولین بانک مرکزی وافرادی که باعث بوجود آمدن این اوضاع در خراسان شدند کاملا مخالفم. ولی بجای نفرین بیاین دعا کنیم خدا، یکم معرفت یکم انسانیت بهشون بده.
شاید اینجوری بهترباشه با نفرین کاری از پیش نمیره. التماس دعا
سالمند
توی این مملکت چرا کسی به داد ما سپرده کذاران میزان نمیرسه ؟من فکر میکنم یک عده با اغراض پلید میخوان به ایران و انقلاب ضربه بزنند. با هیچ منطقی جور در نمیاد پول تو میزان بزاری بعد بری برای چندر غاز گردن گج کنی وذست خالی برگردی .اسم این کار خیانت در امانت نیست؟ بس چیه؟من میگم اقای صیف زورت به مردم ضعیف رسیده .تا دیر نشده یک اقدامی برای میزان بکن .اه مردم بد جوری ادم ها را بیچاره می کنه
من خودم به شخصه بخاطر این اقدام بانک مرکزی در انتخابات آینده با چشم باز انتخاب میکنم و اینجوری جواب آقای سیف و بانک مرکزی را میدهم. زورم به هر کی نرسه به تک رای خودم میرسه
سکوت در مقابل شایعات میزان خیانت به مردم خراسان بود.
خود بانک مرکزی از اضافه برداشت بانکها 32 درصد سود میگیرد بعدش میگه سود 22 درصدی ندید!
elham
Iran, Islamic Republic of
پیامم چه مشکلی داشت که ثبتش نکردیدن؟؟؟؟
دست نگه دارید !
این کشتی دارد غرق می شود!


نمی دانم فیلم سینمایی«تایتانیک» را به خاطر دارید یا نه. در صحنه ای از این فیلم در حالی که کشتی عظیم تایتانیک در اثر برخورد با کوه یخ (ice berg) دچار صدمه ی جدی شده بود، گروهی نوازنده در عرشه ی کشتی مشغول اجرای قطعات برگزیده از موسیقی کلاسیک بودند! آنان کار خود را به بهترین نحو اجرا می کردند و دقت می کردند که کیفیت کارشان تحت تاثیر شرایط نامناسب موجود قرار نگیرد! اما در یک کشتیِ در حالِ غرق شدن و در میان مسافرانی که از هول و وحشت در حال سراسیمه دویدن به این سو و آن سو هستند، چه اهمیتی دارد که موسیقی کلاسیک با بهترین کیفیت اجرا شود؟!

نمی دانم کتاب«قلعه ی حیوانات» نوشته ی «جورج اورول» را خوانده اید یا نه. ماجرای این کتاب، داستان حیوانات یک مزرعه علیه اربابِ زورگوست. حیوانات دست به دستِ هم می شوند و ارباب و خانواده اش را از مزرعه بیرون می کنند و خود مدیریت مزرعه را به دست می گیرند. اولین کار آن ها پس از پیروزی تنظیم عهد نامه ای ست که طبق آن همه ی حیوانات با هم برابرند و هیچ کس حق ندارد خود را ارباب و مالک دیگران بداند اما چیزی نمی گذرد که خوکی که مدیریت مزرعه را به دست گرفته است، آرام آرام عهدنامه را تغییر می دهد و برای خود و اطرافیانش حقوق و امتیازات ویژه ای وضع می کند در این میان، اسبی در این مزرعه زندگی می کند به نام«باکستر» که به لحاظ خوش خلقی، صبوری و پشتکار، مورد احترام همه ی حیوانات است. حیوانات از او می خواهند کمک شان کند تا در مورد شرایط جدید تصمیم بگیرند اما«باکستر» سخت مشغول کار است و به اطرافش توجه ای ندارد. شعار او این است:«من کار می کنم!» و احساس می کند که باید کار خود را به بهترین شکل انجام دهد و کاری به کار چیز دیگری نداشته باشد! گرچه«باکستر» می توانست از اتفاق وحشتناکی که در«قلعه ی حیوانات» رخ می داد جلوگیری کند چنان سرش به کارش گرم بود که فقط هنگامی از«تغییرات» باخبر شد که خوک حاکم، او را به یک سلاخ فروخت!

اولویت بندی(Priority _setting) از مهم ترین مهارت های زندگی ست. شما هر چقدر زیبا ویولن بنوازید، در یک قایق در حال غرق شدن، ویولن نواختن در اولویت قرار ندارد. شما هرچقدر کشاورز قابلی باشید، در یک مزرعه ی در حال سوختن، سم پاشی و آفت زدایی در اولویت قرار ندارد. شما هر چقدر آرایشگر قابلی باشید. اصلاح کردن سر و صورت فردی که دچار حمله ی قلبی شده است و باید بلافاصله به بیمارستان انتقال یابد را عاقلانه نمی دانید.
«کارل مارکس» ، فیلسوف آلمانی، یکی از افسون های جامعه ی سرمایه داری را«تخصصی شدن» می داند. هرکس چنان سرش به کار و تخصص خود گرم است که فراموش می کند کل این جامعه به کدام سو حرکت می کند! باهوش ترین و سختکوش ترین آدم ها گرفتار الگوی «باکستر» می شوند و مثال کلان اجتماعی را ازیاد می برند آیا در جامعه ای که رسانه های فراگیر به آلوده کردن روان مردم مشغولند و هر روز میلیون ها نفر را بیمار می کنند، من باید فقط در مطب روان پزشکی ام بنشینم و وقتم را با ویزیت یکی یکی بیماران پر کنم؟! آیا این تنها وظیفه ی من است؟



دکتر محمد رضاسرگلزایی(روانپزشک)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای سیف اقتصاد مثل طبیعته و نمی شه با دستور دادن باهاش رفتار کرد
شما اگه تونستید به یه درخت دستور بدین که سر یکسال 4 متر قد بکشه بعد می تونید اقتصاد رو هم به همین شکل مدیریت و شکوفا کنید ....!
وهاب شیخی
France
اقای سیف مردم نون تو سفره ندارن
سپرده گزاربازنشسته
این آقای سیف درحدرئیس بانک مرکزی نیست.ایشان قبل ازاین پست مدیرعامل بانک کارآفرین بود.این آقادستورداده خیلی ازبانکهابخصوص بانک آینده شعب خودزادرسراسرایران کم کندبجزبانک کارآفرین .تبعیض وپارتی بازی به حد اعلا.برای اثبات عرایضم هم مردم وهم مسئولین رده بالای مملکت میتوانندبه خیابان ولی عصرایستگاه توانیرنرسیده به بیمارستان دی شعبه تازه تأسیس بانک کارآفرین سری بزنندتابه یک بام ودو های این آقابیشتر پی ببرند.
United States
انشالله با این طرز فکرت و این ذهن منفعت طلبت هرچه زودتر یا برکنارشی مردم از دستت راحت شن جناب سیف
تازه ترین اخبار