۰
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
سيف:

۲۶۵۰ تومان نرخ دلار مبادله‌ای سال ۹۳ نیست

رئیس کل بانک مرکزی از اختصاص ۳۱ میلیارد دلار ارز مبادله‌ای از ابتدای سال جاری به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: نرخ ۲۶۵۰ تومان قیمت دلار مبادله‌ای در سال آینده نخواهد بود.تورم سال ۹۳ را هم روی ۲۵درصد تثبیت می کنیم.
۲۶۵۰ تومان نرخ دلار مبادله‌ای سال ۹۳ نیست
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از تسنيم، ولی اله سیف درباره کف دلار مبادله‌ای در سال آینده با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر تصویب دلار ۲۶۵۰ تومانی به عنوان ارز رسمی در بودجه ۹۳ اظهار داشت: آنچه که در بودجه می‌آید به عنوان پیش‌بینی و متوسط نرخ ارز برای سال آینده است . 

وی افزود:‌ این مصوبه کمیسیون تلفیق فقط به مفهوم این است که متوسط نرخ دلار در سال آینده ۲۶۵۰ تومان خواهد بود. اما باید توجه داشت که نرخ ارز با توجه به شرایط اقتصادی و میزان عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد. 

سیف درباره آمار ارز فروخته شده در مرکز مبادلات ارزی کشور تاکید کرد: این آمار محرمانه نیست و بانک مرکزی می‌تواند آن را در اختیار مخاطبان قرار دهد؛ از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ میلیارد دلار ارز مبادله‌ای از طریق مرکز مبادلات ارزی کشور در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است. 

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه دولت یازدهم قصد دارد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در سال آینده اجرا کند،‌ با احتساب اجرای فاز دوم و نمایان شدن اثرات اجرای این قانون در بخش های مختلف اقتصادی پیش‌بینی بانک مرکزی از تورم سال ۹۳ چیست؟ افزود: زمان دقیق و اطلاع مربوط به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هنوز مشخص نشده است و اجرای این قانون منوط به توافق دولت و مجلس است. 

وی با تاکید بر اینکه هنوز تصمیمی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گرفته نشده است، تصریح کرد: سعی دولت این است که با توجه به تاثیرات فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تورم را روی ۲۵ درصد نگه دارد. 

سیف درباره برنامه بانک مرکزی برای تحقق تورم ۲۵ درصدی در سال ۹۳، گفت: سعی می‌کنیم تورم را در همین رقم ثابت نگه داریم و اقداماتی را در این زمینه انجام داده ایم.
https://akhbarbank.com/vdcfm1d0.w6dx0agiiw.html
تازه ترین اخبار