۰
مدیرعامل و معاونین بانک مهر اقتصاد طی بازدید از گروه خودروسازی سایپا با مدیر عامل و مدیران این شرکت دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش «اخبار بانك» به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیر عامل بانک در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از نتایج درخشان همکاری های فی مابین اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد به همکاری با گروه خودروسازی سایپا افتخار می کند زیرا این همکاری مشترک در مسیر شکوفایی تولید و اقتصاد ملی بوده و امیدواریم کماکان این همکاری ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه رشد و توسعه اقتصادی کشور جز با رشد و توسعه تولید انواع کالا و خدمات میسر نخواهد شد، گفت: مشکلات و تحریم هایی که در حوزه اقتصاد وجود دارد، اگر چه موجب کاهش روند تولید داخلی شده اما مطمئناً منجر به پایداری اقتصاد در کشور می شود.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به اینکه قیمت فروش پول در موسسات پولی و بانکی باید دارای حاشیه مناسب بوده و بالاتر از قیمت تمام شده پول باشد ، اظهار داشت: در گذشته این قیمت تمام شده پول در قالب حساب های قرض الحسنه و جاری پنهان بود اما در مقاطعی نگاه غیرمنطقی به قیمت واقعی پول موجب شد تا حساب های سپرده جاری و بخصوص قرض الحسنه با رشد منفی مواجه شوند و قیمت تمام شده پول در موسسات پولی و بانکی افزایش یابد.

وی ادامه داد: معتقدیم اگر به دنبال اقتصاد اسلامی هستیم باید بخش قرض الحسنه تقویت شود و چنانچه رو به کاهش باشد به منزله عدم موفقیت در دستیابی به اقتصاد اسلامی است.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد ادامه داد: امروز در بخش انتفاعی اقتصاد بانکی قیمت تمام شده پول واضح و آشکار است و آنچه سود علی الحساب عنوان می شود، مطمئناً حداقل سودی است که به سپرده گذار پرداخت می شود.

دکتر نتاج ضمن اشاره به اینکه امروز بانک مهر اقتصاد حدود ۶ هزار میلیارد تومان از منابع خود را در بخش بازار سرمایه و سهامداری شرکت های عمدتاً تولیدی متمرکز کرده، اظهار امیدواری کرد با تقویت ارتباطات و همکاری های فی مابین بیش از پیش بتوانیم شاهد رونق اقتصاد کشور باشیم.

دکتر نتاج افزود: بانک مهر اقتصاد در کنار فعالیت های بانکی تلاش کرده هم در بازار سرمایه فعال باشد و هم بر حسب مقتضیات زمان با حمایت از تولید داخلی در بخش هایی از شاخه های صنعت سرمایه گذاری کند که در بخش خودروسازی، بیش از پنجاه درصد سهام گروه بهمن و سهم عمده مجموعه تراکتورسازی تبریز و فولاد مبارکه در قالب شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان متعلق به بانک مهر اقتصاد است.

وی با بیان اینکه با تعریف روابط اقتصادی میان بخش های سرمایه گذاری و تولید، هم نقدینگی و هم چرخه تولید به گردش در خواهند آمد، ابراز داشت: بانک مهر اقتصاد به عنوان یک بنگاه اقتصادی در صدد است تا میان این سه مجموعه تولیدی چرخه ارتباطی تعریف کند تا بخشی از تولیدات فولاد مبارکه را برای رفع نیازمندی های تولیدی گروه خودروسازی بهمن و تراکتورسازی به مصرف برساند.

مهندس مدنی-مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا- نیز در این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه تا پایان شهریور ماه با رشد ۲۶-۲۵ درصدی تولید و تا پایان سال حدوداً با رشد ۷۰ درصدی تولید روبرو خواهیم بود و اگر شرایط تحریم به طور کامل رفع شود دو برابر سال قبل در بخش تولید رشد خواهیم داشت.

مهندس مدنی به طراحی و ورود محصولات جدید طی سه ماه آینده به بازار و توسعه فعالیت های این گروه اشاره کرد و اظهار داشت: طی دو سال گذشته در بخش تولید نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر بیش از پنج ماه است در شرایط ثبات بسر می بریم.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش همکارانش در گروه خودروسازی سایپا، به زودی و به صورت کامل فعالیت های این شرکت در سایت های خارج از کشور آغاز شود.
https://akhbarbank.com/vdcb8gb5.rhbsapiuur.html
تازه ترین اخبار