۰
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت پیشنهاد کرد

سپردن وام ازدواج به بانکهای قرض‌الحسنه

در صورت فراهم شدن ساز و کارها از سوی بانک مرکزی محول کردن پرداخت کل وام ازدواج به بانک‌های قرض الحسنه می‌تواند از گزینه‌های مورد تاکید برای حل مشکل وام ازدواج باشد.
به گزارش پايگاه خبري «اخبار بانك» به نقل از ايسنا، محمد حسین حسین زاده با اشاره به اینکه اکثر بانک‌ها بخش اندکی در حدود ۱۰ درصد منابع خود را به منابع قرض الحسنه اختصاص می دهند اظهار کرد: در حالی این بانکها درصدی از منابع خود را صرف وام ازدواج می کنند که کل منابع بانکهای قرض الحسنه صرف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه می شود. 

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بانک‌های دولتی و یا برخی دیگر از بانکها منابعی غیر از قرض الحسنه در اختیار دارند که بانک های قرض الحسنه از آن محرومند گفت:بنابراین اگر مکانیزمی برای این بانک‌ها در نظر گرفته شود می توانند با توجه به توانایی که در مدیریت منابع دارند به تسهیل روند تسهیلات ازدواج کمک قابل توجهی کنند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت افزود: باید بانک های قرض الحسنه به طور تفکیک شده‌ای مورد بررسی قرار گیرند نه اینکه تنها در مورد وام ازدواج مورد خطاب باشند چراکه پرداخت تسهیلات این بانک های تخصصی فراتر از وام های ازدواج بوده و بخش زیادی از منابع خود را در کارآفرینی، تولید و اشتغال نیز صرف می کنند. 

پیش از این نیز مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان نیز پیشنهاد کرده بود که باید اعطای کل وام ازدواج به یک بانک تخصصی در زمینه قرض الحسنه سپرده شود.

مصطفی پور عنوان کرده بود که در کنار گزینه‌های بانک مرکزی، می تواند یک خط اعتباری قرض الحسنه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومانی را در اختیار یکی از بانک‌های قرض الحسنه قرار داده تا آن‌ها کل وام ازدواج متقاضیان را در قالب یک بانک تخصصی بپردازند و کل مابقی منابع مورد نیاز را نیز خود بانک مرکزی مدیریت و تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه باید ارائه تسهیلات ازدواج تخصصی بوده و در قالب بانک‌های قرض الحسنه ساماندهی و پرداخت شود این را هم گفت که با توجه به برخورداری بانک‌های قرض الحسنه از امکانات لازم و سازوکارهای مربوطه همچنین عملکرد کاملا تخصصی در این زمینه، توان پرداخت وام ازدواج کل جوانان را خواهند داشت.
https://akhbarbank.com/vdcdfj0x.yt0on6a22y.html
تازه ترین اخبار