۰
۴
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶
مدير عامل بانك رسالت:

شرط سپرده‌گذاری برای پرداخت وام نداریم

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با رد هرگونه شرطی در شعب این بانک مبنی بر سپرده‌گذاری برای پرداخت تسهیلات گفت: اگر مردم به شعبه‌ای رفتند که چنین شرطی را گذاشته است حتما به ما معرفی کنند.
 به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، محمدحسین حسین زاده صبح امروز (سه‌شنبه ششم اسفندماه) در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به ساماندهی بازار غیر متشکل پولی توسط بانک مرکزی طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: بعد از اقدامات انجام شده ۲ بانک تخصصی قرض‌الحسنه فعالیت خود را در کشور آغاز کردند اما بانک قرض الحسنه رسالت بعنوان نخستین بانک خصوصی محسوب می شود چراکه این بانک با سرمایه مردم تاسیس شده است. 

وی با تاکید براینکه این بانک بیش از ۲۴ هزار سهامدار خرد دارد، افزود: گروه هدف بانک در پرداخت تسهیلات اقشار متوسط جامعه هستند البته اقشار غنی و سازمان‌ها هم می توانند در فعالیت‌های قرض الحسنه مشارکت داشته باشند به نحوی که سازمان‌ها می‌توانند کارمندانشان را برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک معرفی کنند. 

حسین زاده با اشاره به رویکرد قرض الحسنه در بانک و تقویت کارآفرینی خرد از این طریق اضافه کرد: تعداد مشتریان بانک از ۶۰۰ هزار نفر در اواسط سال ۹۱ به بیش از دو میلیون نفر رسیده است البته باید زیرساخت‌های مناسب را برای عموم جامعه ایجاد کنیم و خدمات مناسب بانکی را به مردم ارائه دهیم.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: سقف تسهیلات قرض الحسنه بانک ۲۰ میلیون تومان با زمان بازپرداخت ۶۰ ماه است و تاکنون ۱.۵ میلیون فقره وام پرداخته شده که ۵۰۰ هزار فقره مربوط به بعد از تبدیل شدن به بانک است. 

وی متوسط تسهیلات پرداخت شده را شش میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: میزان مطالبات معوق بانک بسیار پایین وبیشتر مربوط به موسسات و قرض الحسنه‌هایی است که ساماندهی آنها به بانک واگذار شد اما در شعب اصلی بانک میزان مطالبات معوق کمتر از یک درصد است. 

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت در ادامه در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره شرط سپرده گذاری بانک برای پرداخت تسهیلات گفت: از نظر قانونی باید اعتبارسنجی کرده و به افرادی تسهیلات بپردازیم که مطمئن باشیم می‌توانند اقساط آن را پرداخت کنند اما در بانک رسالت سپرده گذاری مشخص در مدت معین برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و براساس ضوابط بانک اقدام به پرداخت تسهیلات می کنیم و آن طور که اعلام شده از نظر شرعی تعیین شرط برای پرداخت تسهیلات جایز نیست. 

حسین‌زاده همچنین درباره کاهش ۷.۹ درصدی منابع قرض الحسنه بانک‌ها طی هشت ماهه ابتدای سال جاری و تاثیر آن در بانک رسالت افزود: به رغم کاهش کل منابع قرض الحسنه بانک‌ها میزان منابع قرض الحسنه بانک از ابتدای سال تاکنون بیش از صد درصد افزایش یافته است.
https://akhbarbank.com/vdcdfj0x.yt0fx6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
وقتی بهت میگن پول بذارید پنج ماه تا ما معدل بگیریم و ضریب این معدل هم عدد یک هست
مدیرعامل محترم بفرمایید این فرقش با سپرده گذاری چیه؟؟؟؟
فرض کنید 5میلیون وام بخواین باید 5 میلیون تو 5ماه نزد بانک باشه(بی سود) بعدش بانک بهت وام بده همون مبلغ رو
اونم تو این دوره تورم ؟؟؟!!!!
من خودم ازبانک رسالت باشرایط مبلغ ومدت معین سپرده گذاری وام گرفتم
بی سواد!!!!
خودت میگی مبلغ معین و مدت معین سپرده گذاری،این همون معدل گیری هست معدل گردش چهار یا پنج ماه بهمون اندازه هم وام میدن ،،،شما اسم اینو چی میذارین؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مدير عامل بانك رسالت:
شرط سپرده‌گذاری برای پرداخت وام نداریم
آره جون عمه ات
تازه ترین اخبار