۰
جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۱
مدير عامل بانك توسعه تعاون:

سهم بانک توسعه تعاون در سیستم بانکی کشور 0.34 درصد است

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: سهم این بانک در سیستم بانکی کشور تنها 0.34 درصد است که سهم ناچیزی در نظام بانکداری است.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، علی محمد سهمانی شامگاه پنجشنبه در همایش تعاونگران در محل سازمان بهزیستی، افزود: دولت یازدهم مصمم است که بخش تعاون را در اقتصاد کشور توسعه دهد.

بانک توسعه تعاون در حال حاضر دارای چهار هزار نفر نیرو و ۲ هزار میلیارد تومان سپرده است.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون در شرایطی قرار دارد که نمی تواند انتظارات مالی تعاونگران را به طور کامل تامین کند بنابراین باید سرمایه فعلی بانک از منابع دیگر نظیر آورده نقدی دولت و یا از صندوق توسعه ملی و یا هر منبع دیگر یاری بگیرد تا بتواند به تعاونگران کمک کند.

سهمانی گفت: بانک توسعه تعاون علیرغم نیاز بخش تعاون به منابع مالی، فاقد دیگر مزیت های مورد نیاز این بخش است که امیدواریم در سال ۹۳ لااقل بانک مرکزی بخش بیشتری از منابع خود را برای توسعه بخش تعاون در اقتصاد اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: برای اینکه بانک توسعه تعاون تبدیل به بانکی قوی شود باید اعتماد میان بانک و تعاونگران افزایش یابد، ضمن آنکه این بانک باید ۷۰درصد پرتفوی خود را به تعاونی ها تخصیص دهد.

سهمانی در پایان تصریح کرد: یکی از منابع خارجی برای کمک به تعاونی ها منابع خارجی است که می توان از طریق صندوق توسعه ملی این کار را انجام داد. بانک توسعه تعاون دارای سه قرار داد عاملیت (یک قرارداد عاملیت ارزی و ۲ قرارداد ریالی) است.
https://akhbarbank.com/vdcguu9x.ak9qz4prra.html
تازه ترین اخبار