۰
۴
ديواندري در حالي پا به يك بانك خصوصي بزرگ همانند ملت گذاشته كه بسياري معتقدند كه وي مي تواند در اين بانك تغييرات مثبتي ايجاد كند.
در جلسه معارفه دیواندری در بانک پارسیان چه گذشت؟
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، وي در جلسه معارفه خود بروي چندين نكته مهم تاكيد كرده است.
 
مدير عامل جديد بانك پارسيان در اين جلسه بر افزایش سهم بازار،کاهش هزینه های عملیاتی بانک با تاکید بر جوان گرائی،تنوع بخشی بیشتر در عرضه خدمات بانکی و بدست آوردن رتبه اول در بانکهای خصوصی ایران تاكدي جدي كرده است.

وي ضمن تشریح چشم انداز و برنامه های این بانک، گفت: از آنجا که نقدینگی از بازارهای ارز، طلا و سکه خارج شده و به سمت سپرده گذاری در بانک ها و بازار سرمایه سوق یافته، بانک ها باید از این فرصت استفاده مطلوب کنند. 

دیواندری اظهار داشت: هرچند میزان فروش نفت به دلیل تحریم ها کاهش یافته اما از فروش یک میلیون بشکه نفت در روز حدود ۵۰ درصد ارزش افزوده کسب می شود که این میزان معادل صدور ۳۵۰ میلیون دلار کالا در کشور ژاپن است.

وی تصریح کرد: همچنین سالانه ۹۰ میلیارد دلار صرف یارانه انرژی می شود که این رقم معادل ۵۰ درصد ارزش افزوده اقتصاد چین است.

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان آنکه هر خانوار ایرانی ماهانه یک میلیون تومان کالا و خدمات را با پرداخت پول خریداری می کند، گفت: این در حالی است که هر خانوار ایرانی ماهانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حامل انرژی را بدون پرداخت مبلغی مصرف می کند.

وی ادامه داد: نقدینگی کشور برای پرداخت این میزان مصرف باید ۱.۳ درصد افزایش یابد.

دیواندری با تاکید بر اینکه بانک پارسیان باید در بزرگتر شدن اقتصاد کشور نقش ایفا کند، اظهار داشت: برهمین اساس این بانک باید تجهیز شود تا همزمان با رشد بورس و اوراق بهادار گام بردارد.

مدیرعامل این بانک خصوصی با بیان آنکه ایران طی ۱۰ سال گذشته دومین کشور از نظر رشد نرخ تورم بوده است، تصریح کرد: در دو سال گذشته نیز در این شاخص رتبه اول را کسب کرده است.

وی، راهبرد دولت را کاهش نرخ تورم اعلام کرد و افزود: برهمین اساس نرخ تورم در آذرماه سال جاری نسبت به آبان ماه همین سال حدود نیم درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل بانک پارسیان، رکود تورمی را از دیگر مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: برای رفع این مشکل باید میزان نقدینگی در کشور افزایش یابد تا به قدرت خرید مردم کمک شود.

وی اظهار داشت: هرچند بانک یادشده خواستار کسب رتبه دوم بین بانک های کشور است اما این به معنای افزایش شعب نخواهد بود بلکه این بانک تلاش دارد تا حضور خود را در اقتصاد کشور افزایش دهد.
وی تاکید کرد که با روش ها و مدل های گذشته دیگر نمی توان موفقیت های زیادی را کسب کرد زیرا توقع کارآفرینان بیش از حد، مطالبات معوق بالا و هزینه مطالبات و عملیات سود سپرده ها نیز رشد یافته است و به همین دلیل باید مدل های تجاری تغییر کند.

وی اظهار امیدواری کرد: نظام بانکی با همکاری دولت و واحدهای نظارتی بتواند در ایجاد زیربناها و زیرساخت های کشور نقش مناسبی را ایفا کند.

دیواندری با بیان آنکه، رقبای خارجی در انتظار ورود به بازار کشور هستند، گفت: علاوه بر این مردم نیز به کارکردهای پول آشنا شده اند و گاهی نیز از بانک ها آگاه تر هستند.

دیواندری با اشاره به بالارفتن ریسک بانکی به دلیل رقابت شدید، تصریح کرد: میزان رقابت به حدی است که حتی بانک ها از مواردی که در گذشته برایشان کفایت نمی کرد نیز عدول کرده و از مواردی که هزینه زیادی برایشان دارد نیز صرف نظر نمی کنند و مسابقه می گذارند.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: هزینه بانک ها به دلیل خرید املاک در مناطق گرانقیمت بالا رفته و این در حالی است که ماهیت خدمات و ارزش کیفیت تغییر نکرده است.

وی با بیان آنکه، بانک یادشده باید فرصت های جدید بازار را رصد کند و هزینه های عملیاتی را کاهش دهد، گفت: بانک های موفق ترکیب درآمدی بهتری ایجاد و طرح های جدیدی را نیز اجرا می کنند.

دیواندری سپس چشم انداز جدید این بانک را تشریح کرد و گفت: حفظ و ارتقا جایگاه، بهره گیری از نیروی انسانی جوان و ارتقا دانش آنها، نوآوری در خلق محصولات و خدمات ارزش آفرین، تنوع در ویترین خدمات، چابکی عملیات بانکی و حرکت روبه جلو از راهبردهای جدید بانک است.

وی در پایان چابکی و پایین بودن هزینه های عملیاتی را از مزایای این بانک دانست و گفت: با اندکی تغییر در حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری می توان سرنوشت مشتریان، سهامداران و کارکنان بانک را تغییر داد. 

علی سلیمانی شایسته مدیرعامل سابق این بانک نیز گفت: بانک یادشده را هفت سال پیش پس از حدود شش ماه که به شیوه سرپرستی و پس از اعلام صلاحیت نداشتن رئیس هیات مدیره و مدیرعامل از جانب بانک مرکزی، اداره می شد، تحویل گرفتم.

وی متهم شدن بانک به فقر شفافیت و آمارهای غیردقیق، کاهش ارزش سهام از ۸۰۰ تومان به ۱۲۰ تومان در بورس اوراق بهادار و موضع گیری رسانه ها را از مشکلات موجود در زمان انتصابش در این بانک برشمرد و گفت: با گذشت هشت ماه پس از حضورم در این بانک و ارایه اطلاعات شفاف اعتماد بانک مرکزی جلب، آرامش در میان سهامداران ایجاد و ارزش هر سهم به ۵۰۰ تومان افزایش یافت و پس از آن نیز با تبلیغات رسانه ای و محیطی، بانک پارسیان جایگاه خود را بازیافت.

در این مراسم محمد فطانت عضو سابق هیات مدیره این بانک نیز در سخنانی به افزایش هشت برابری ارزش گروه پارسیان در هفت سال اخیر اشاره کرد و گفت: ارزش این گروه در این سال ها از ۸۰۰ میلیارد تومان به شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و با سالانه ۱۰۰ درصد افزایش بازده مواجه شد.

گفتني است هفته پيش هيات مديره بانك پارسيان دكتر ديواندري را جايگزين شايسته كرد.در بانك ملت نيز ساروخاني كه رئيس هيات مديره بود جاي ديواندري در پست مدير عاملي را گرفت.
https://akhbarbank.com/vdcjtte8.uqey8zsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
ناشناس
كاش در بانك ملت جايگزين بهتري مي اومد
بانك ملت با تفكرات جديد ونو نياز دارد
بانك ملت اگر مديريتش اصلاح وتعويض نشود وهمچنين هيات مديره آن . نابود ميشود
محمد
United States
انصاف داشته باشيم - همه فاكتورهاي عملياتي بانك ملت كه ميتواند معيار قضاوت واقع شود در سالهاي اخير مثبت و رو به رشد بوده است . جا دارد تا به مديري كه زحمات فراواني كشيده خسته نباشي بگوئيم . اينگونه جابجائيها و تغييرها هم طبيعي است ...
تازه ترین اخبار