۰
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶

پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری

نظرات شرکت‌کنندگان در آمارگیری این هفته کیتکو در مورد مسیر آینده قیمت طلا متفاوت است اما در مجموع تعداد طرفداران کاهش قیمت طلا اندکی بیشتر از سایرین است.
پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، نظریات شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو در مورد روند آینده قیمت طلا تقریبا به سه دسته تقسیم می‌شود و هیچ گروهی در اکثریت قرار نمی‌گیرد، که البته تعداد طرفداران کاهش قیمت طلا اندکی بیشتر از سایرین است.

۲۵ نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازارها هستند. از این میان، ۸ نفر افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی می‌کنند در حالیکه ۱۱ نفر انتظار کاهش قیمت‌ها در هفته آینده را دارند و ۶ نفر طرفدار ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا در روزهای آینده هستند.

طرفداران کاهش قیمت طلا اعتقاد دارند که عوامل مختلفی مانند افزایش ارزش دلار، بازارهای قوی‌تر دارایی‌های سرمایه‌ای به همراه تحلیل‌های نمودارهای فنی نشان از کاهش قیمت طلا در روزهای آینده دارند.

فرانک لش (Frank Lesh)، کاگزار بازارهای آتی، معتقد است که "در روزهای گذشته، طلا سعی کرد که مرز قیمت‌های حمایتی را بشکند اما موفق نشد. زمانی که بازار در تلاش برای گذر از کانال ۱۴۰۰ دلاری بود، ابزارهای مالی در پوزیشن‌های خرید باعث تثبیت قیمت در سطح کم‌تر از ۱۵۰۰ دلار شدند. از سوی دیگر پوزیشن‌های فروش بر خلاف قیمت ۱۵۰۰ دلاری بسته شدند و پوزیشن‌های خرید را تحت فشار قرار دارند.

در بازارهای آتی با وجود روند نزولی، دستورهای فروش برای قیمت‌ها پایین‌تر به کارگرفته خواهند شد. البته در بازارهای ETF هنوز پوزیشن‌های خرید وجود دارد و این بازارها در حال آزمایش تصمیمات خود هستند. خرید فیزیکی هند و چین نیز جایگزین سرمایه‌گذاری دلاری در بازارهای ETF نخواهند شد. در حال حاضر، تقویت ارزش دلار نیز یک مشکل بزرگ برای بازار طلا است. طلا در رسیدن به سطح قیمتی ۱۵۰۰ دلار شکست خورد و در روزهای آینده خواهیم دید که بازار طلا چگونه با قیمت ۱۴۰۰ دلار روبرو خواهد شد. قیمت‌ها در هفته آینده قطعا کاهش شدیدی را تجربه خواهند کرد."

طرفداران افزایش قیمت طلا اعتقاد دارند که به دلیل پایین بودن قیمت‌های طلا در حال حاضر، انگیزه برای خرید این فلز زرد افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها دوباره به سطوح قبلی باز خواهند گشت.

طرفداران ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا اعتقاد دارند که قیمت‌ها در حال حاضر در تلاش برای تثبت در محدوده فعلی هستند.

آدریان دی (Adrian Day)، مدیر یک موسسه مدیریت دارایی، معتقد است که "در هفته آینده، قیمت‌های طلا ثابت خواهند بود و به احتمال زیاد با افزایش و کاهش‌های بسیار اندک در اطراف محدوده قیمتی فعلی روبرو خواهیم شد. بعد از سقوط قیمت‌ها در میانه ماه آوریل و سپس یک جهش ناگهانی در قیمت‌ این فلز زرد رنگ، انتظار می‌رود که بازار با یک روند تقریبا ثابت روبرو شود."

منبع: اقتصادآنلاین
https://akhbarbank.com/vdcf1ydy.w6dm0agiiw.html
تازه ترین اخبار