۰
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۰

پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری

نظریات شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو در مورد مسیر آینده قیمت طلا، جریان خاصی را نشان نمی‌دهد.
پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو تقریبا در سه دسته متفاوت قرار می‌گیرند و هیچ گروهی در اکثریت قرار نمی‌گیرد البته تعداد طرفداران کاهش قیمت طلا اندکی بیشتر از سایر گروه‌ها است.

۲۷ نفر در این آمارگیری شرکت‌ کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاریة معامله‌گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازار هستند. از این میان ۱۰ نفر (۳۷.۰۴ درصد) طرفدار افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند در حالیکه ۱۲ نفر (۴۴.۴۴ درصد) کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی می‌کنند و ۵ نفر (۱۸.۵۲ درصد) نیز انتظار ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها را دارند.

بعضی از طرفداران کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده به عوامل فنی در نمودارها و عوامل بنیادی اشاره می‌کنند. کن موریسون (Ken Morrison)، مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری، اعتقاد دارد که "عدم توانایی بازار در گذر از کانال قیمتی ۱۴۸۴ دلار در هر اونس و بازگشت از مسیر صعودی قبلی، باعث شد تا فروشندگان استقراضی در بازار طلا سود کنند. به نظر من قیمت طلا شکسته خواهد شد و به قیمت ۱۴۵۰ دلار در هر اونس در هفته آینده نزدیک خواهد شد و تداوم روند نزولی را تثبیت خواهد کرد."

سایرین معتقد هستند که آمار دستمزد بخش غیر کشاورزی آمریکا که بالاتر از حد انتظار بود منجر به کاهش قیمت‌های طلا شد در نتیجه بازار در هفته آینده، نزولی خواهد بود.

طرفداران افزایش قیمت طلا انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده اندک اندک افزایش پیدا کند اما اندازه این افزایش قابل توجه نخواهد بود. باب تبات (Bob Tebbut)، مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری، معتقد است که "با وجود روند نزولی بازار طلا در یک سال و نیم گذشته اما بازارهای طلا و نقره در دو هفته گذشته با یک روند صعودی با ثبات روبرو شدند. به نظر من در کوتاه مدت بازار طلا با بهبود روبرو خواهد شد و زیان‌های ناشی از افت شدید در روزهای گذشته را محو خواهد کرد."

طرفداران ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا اعتقاد دارند که قیمت طلا قبل از آغاز حرکت جدید، در سطوح قیمتی فعلی تثبیت خواهد شد و سپس روند جدید را آغاز خواهد کرد.

* پايگاه خبري اخبار بانك اخبار پيش بيني را صرفا براي اطلاع رساني منتشر مي كند و اعتقادي به اين گونه پيش بيني ها ندارد.
منبع: اقتصاد آنلاین
https://akhbarbank.com/vdcjxoev.uqe8izsffu.html
تازه ترین اخبار