۰
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹

بهبود عملیات وتجارت با وصول مطالبات

بانک تجارت پس از دو ماه نا امید کننده که از ابتدای سال رقم زد، در خرداد عملکرد خوبی داشت و توانست از محل خدمات بانکداری خود به سود ناخالص 2.9 همتی دست یابد که 22% بهتر از خرداد سال قبل و 115% بیشتر از ماه قبل است. 
بهبود عملیات وتجارت با وصول مطالبات
به گزارش خبرنگار اخباربانک، بانک تجارت پس از دو ماه نا امید کننده که از ابتدای سال رقم زد، در خرداد عملکرد خوبی داشت و توانست از محل خدمات بانکداری خود به سود ناخالص 2.9 همتی دست یابد که 22% بهتر از خرداد سال قبل و 115% بیشتر از ماه قبل است. 

تراز عملیاتی بانک که در دو ماه ابتدایی سال در محدوده زیان 260 میلیارد تومانی قرارداشت، در خرداد با سود 2 همتی مواجه شد؛ به طوری که تراز این ماه نسبت به خرداد سال گذشته رشد 14 درصدی را تجربه کرد. علت اصلی این رشد مربوط به افزایش 1.58 همت درآمد سایر تسهیلات بانک بوده است.

حجم سپرده‌های بانک در این ماه به میزان 2 درصد و عمدتا از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه ریالی  رشد داشت. بدین سبب حجم سپرده‌های غیرهزینه‌زا بانک به 39% رسید. لازم به ذکر است که این نسبت در خرداد 1402 برابر با 41% بود و به واسطه رشد نرخ بهره در بازار و افزایش هزینه نگهداری پول، با تبدیل به شبه پول همراه شده است.

مجموع سودناخالص حاصل ازخدمات بانکداری وتجارت در سه ماهه ابتدای سال برابر با 4.5 همت گزارش شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نشان از افت 42 درصدی دارد، ولی با وصول مطالبات صورت گرفته و بهبود عملیات بانک، انتظار رشد درآمدی و کاهش هزینه‌هایی نظیر تامین مالی را خواهیم داشت که به طبع می‌تواند رشد سودآوردی مطلوبی را عاید سهامداران بانک نماید.
https://akhbarbank.com/vdcevx8o.jh8n7i9bbj.html
تازه ترین اخبار