۰
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۲

ستاره های زندگی در کهکشان پارسیان

شناسایی بازار هدف و کشف نقاط مغفول، استفاده از ظرفیت های شبکه نمایندگی، ارایه محصول متناسب با نیاز مشتری و تکمیل زنجیره خدمات دهی به مشتری در حوزه بیمه های زندگی، استراتژی شرکت بیمه پارسیان در توسعه ضریب نفوذ بیمه زندگی است ضمن اینکه محصولات و طرح های بیمه پارسیان در حوزه بیمه زندگی به نوعی تکمیل کننده یکدیگر است.
به گزارش اخباربانک، افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی هدف گذاری است که در برنامه ششم و هفتم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است در این راستا نهاد ناظر و شرکت های بیمه تلاش کرده اند در مسیر این هدف گذاری قدم بردارند.

اما بررسی آمار صنعت بیمه ایران در حوزه بیمه ها زندگی حاکی از آن است که اگر طی ده سال اخیر حق بیمه دریافتی از بیمه زندگی افزایش داشته با این وجود از سال 1400 سهم رشته های زندگی نسبت به کل صنعت روند صعودی نداشته اما در برخی شرکت های بیمه توازنی پایدار در این روند به چشم می خورد.

بیمه پارسیان از جمله شرکت های بیمه ای است که بر اساس مستندات منتشر شده در کدال در سال 1402 در شاخص حق بیمه دریافتی نسبت به دوره مشابه سال قبل، روند صعودی را تجربه کرده در عین حال از آنجا که خسارت پرداختی در این رشته رشد چندانی نداشته، حاشیه سود بیمه عمر در این شرکت در دو سال اخیر روندی پایدار را تجربه کرده است.

به نظر می رسد، برخی اقدامات منسجم بیمه پارسیان در حوزه بیمه های عمر و هدف گذاری انجام شده در اقشار مختلف جامعه توانسته در این عملکرد اثرگذار باشد.

بدون شک توسعه بیمه های عمر از مسیر نوآوری در محصول و تسهیل خرید بیمه نامه می گذرد و بیمه پارسیان تلاش کرده در این مسیر کلیه ذینفعان را پوشش دهد.

شناسایی بازار هدف و کشف نقاط مغفول، استفاده از ظرفیت های شبکه نمایندگی، ارایه محصول متناسب با نیاز مشتری و تکمیل زنجیره خدمات دهی به مشتری در حوزه بیمه های زندگی، استراتژی شرکت بیمه پارسیان در توسعه ضریب نفوذ بیمه زندگی است ضمن اینکه محصولات و طرح های بیمه پارسیان در حوزه بیمه زندگی به نوعی تکمیل کننده یکدیگر است.
 
طرحی برای خانواده
شرکت بیمه پارسیان با طرح لیام زندگی “ارایه بیمه درمان تکمیلی خانواده به بیمه شدگان بیمه های زندگی و مستمری پارسیان”، تلاش کرده تا نیازهای خانواده ها و بازنشستگان را هدف قرار دهد.
از سوی دیگر بیمه پارسیان در این طرح بخش مهمی از ذینفعان یعنی شبکه فروش را مورد توجه قرار داده تا با شرایطی متمایز به افزایش مزیت رقابتی و توان بازاریابی در شبکه فروش کمک کند.
ویژگی متمایز این طرح ارایه انواع بیمه های درمان تکمیلی با تخفیف حق بیمه تا سقف 35 درصد متناسب با اندوخته سرمایه گذاری بیمه نامه زندگی است و تمامی بیمه شدگان بیمه نامه های زندگی و مستمری می توانند از مزایای طرح بیمه نامه درمان خانواده استفاده کنند.
در شرایط فعلی کشور تمرکز بیمه گران بر ارایه طرح ها و محصولاتی که در خرید بیمه نامه تسهیل ایجاد کند ضروری است، در این راستا از مزایای این طرح، عدم وجود اقساط معوق در بیمه نامه های زندگی خریداری شده می باشد. همچنین بازار هدف این طرح، افراد فاقد بیمه گر پایه یا بیمه تکمیل درمان از قبیل اصناف و مشاغل آزاد، کارگاه ها و شرکت های با تعداد نیروی کم و… می باشد.
 
طرحی برای ورزشکاران
بیمه پارسیان طرح ویژه ای برای ورزشکاران، داوران و مربیان با نام فراز زندگی پارسیان ارایه کرده است.
طرح فراز پارسیان که به سبد بیمه ای محصولات شرکت پارسیان اضافه شده، یکی از مهمترین ذینفعان یعنی ورزشکاران را در بر می گیرد.
بیمه پارسیان در این طرح تلاش کرده تا نقاط مغفول بازار را شناسایی کند و بخش مهمی از جامعه ذینفعان را پوشش دهد.
با توجه به معضلات ورزشکاران در دوران بازنشستگی، عدم وجود پوشش های بیمه ای در دوران فعالیت ورزشی و نبود طرح ویژه ای برای آن ها، طرح فراز زندگی پارسیان می تواند در میان جامعه ورزشی با اقبال روبرو شود.
 
طرحی برای دانش آموزان
از دیگر ذینفعانی که مورد توجه بیمه پارسیان قرار گرفته دانش آموزان هستند، در این راستا بیمه پارسیان طرح ویژه ای برای دانش آموزان با نام سکه پارسیان ارایه کرده است.
طرح سکه پارسیان که به سبد بیمه ای محصولات این شرکت اضافه گردیده، می تواند تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ بیمه ای در این قشر از جامعه داشته باشد.
در سپهر جامعه ایران، دانش آموزان نقش مهمی را ایفا می کنند و بیمه پارسیان با در نظر گرفتن دغدغه و مشکلات پیش روی خانواده های دانش آموزان اقدام به طراحی محصولی ویژه برای دانش آموزان کرده است.
 
طرحی برای کودکان
بیمه پارسیان در مسیر شناسایی نیازهای جامعه هدف از طرح ویژه خود برای کودکان زیر هفت سال، با نام ستاره دنباله دار رونمایی کرده است.
تمرکز بیمه پارسیان بر افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ زندگی با معرفی طرح مذکور از این جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که والدین با خرید بیمه زندگی می توانند گامی موثر در راستای کاهش دغدغه های آینده کودکان خود بردارند.
به طور قطع اجرای برنامه هایی که موجب تمرکز بیشتر شبکه فروش، بر یک جامعه هدف خاص شود، می تواند تاثیر محسوس، بر توسعه بازار بیمه های زندگی داشته باشد.
این که بیمه پارسیان قصد دارد با معرفی انواع طرح های بیمه ای نسبت به ترویج فرهنگ بیمه در کشور اقدام کند، حاکی از آن است که تصمیم دارد با تقویت ابزارهای لازم، بازار بزرگتری را تحت پوشش قرار دهد و پهنه فعالیت‌های خود را گسترش دهد.
با توجه به آنچه گذشت، به نظر می رسد شرکت های بیمه اگر می خواهند در حوزه بیمه های زندگی در مسیر رشد قرار گیرند، نیازمند محصولاتی نوآورانه، متناسب با نیازهای جامعه و تکمیل کننده هستند، همان راهی که بیمه پارسیان در آن گام برداشته است.
https://akhbarbank.com/vdcfcmd1.w6dtyagiiw.html
تازه ترین اخبار