۰
شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۰
ارزیابی کارشناسان درباره بهای فلز زرد این هفته چیست؟

پیش‌بینی افزایشی کیتکو از قیمت جهاني طلا

به گزارش اقتصاد آنلاین، اکثر شرکت کنندگان در آمارگیری این هفته کیتکو، افزایش قیمت این فلز زرد را در هفته آینده را پیش بینی می‌کنند.
پیش‌بینی افزایشی کیتکو از قیمت جهاني طلا

به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، ۱۹ نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی و تحلیل‌گران فنی بازار هستند. از این میان ۱۲ نفر انتظار افزایش قیمت طلا را دارند در حالیکه ۴ نفر کاهش قیمت را پیش بینی می‌کنند. ۳ نفر نیز انتظار ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها را در هفته آینده دارند. با این حساب ۶۳.۱ درصد از این افراد افزایش قیمت و ۲۱.۱ درصد کاهش قیمت را پیش بینی می‌کنند در حالیکه ۱۵.۸ درصد نیز طرفدار ثبات و نوسانات محدود قیمت طلا هستند.

تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در این آمارگیری معتقد هستند که بازار طلا پتانسیل افزایش ناگهانی و موقتی را بعد از افت شدید قیمت‌ها دارد. در هفته گذشته قبل از قرار گرفتن روند معاملات تجاری تحت تاثیر شرایط تعطیلات قبل از سال نوی میلادی، بورس کالای نیویورک در بازار طلا با افت شدیدی روبرو شد که یک رکورد چهارماهه در قیمت‌های طلا بود. بعضی از این افراد معتقد هستند که خریداران در حال حاضر در معاملات شرکت نمی‌کنند و در فکر بازگشت نیرومندتر به بازارها در شروع سال جدید هستند. 

آدریان دی (Adrian Day)، رییس یک موسسه مدیریت دارایی، اعتقاد دارد که " با توجه به نگرانی‌ها در مورد بحران مالی آمریکا و اثر آن بر بازار طلا، کاهش قیمت‌های طلا در ماه گذشته بیش از اندازه بوده است. هفته آینده، سیاست‌های پولی دوباره اجرا خواهند شد؛ اگرچه تنها در بازار طلا با اهمیت نیستند ولی تاثیر به شدت مثبتی بر روی بازارهای طلا خواهند داشت. با آغاز ماه ژانویه بانک فدرال رزرو، مبلغ ماهیانه خرید اوراق قرضه را دو برابر خواهد کرد؛ دولت جدید ژاپن نیز وعده اجرای سیاست‌های محرک جدیدی را داده است؛ رییس جدید بانک مرکزی انگلستان نیز بر لزوم اجرای سیاست‌های تسهیل بیشتر، تاکید کرده است؛ بانک مرکزی اروپا نیز خرید اوراق قرضه دولتی (و بانکی) را آغاز خواهد کرد؛ از سوی دیگر نقل قول معروف بن برنانکی در تابستان مبنی بر اینکه "ما هر کاری که لازم باشد را انجام خواهیم داد"، هنوز هم در یادها هست. علاوه بر آن، در کشور چین با سطح تورم پایین نیز فضا برای اجرای سیاست‌های محرک بیشتر وجود دارد علی الخصوص اگر لزوم اجرای آن‌ها ثابت شود." 

طرفداران کاهش قیمت طلا اشاره می‌کنند که از آنجاییکه مذاکرات برای حل بحران مالی (پرتگاه مالی) آمریکا در واشنگتن هنوز در جریان است، بنابراین عوامل فنی و احتیاط سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در کلیه بازارهای کالاها منجر به کاهش قیمت‌ها خواهد شد. یکی از طرفداران ثبات قیمت طلا نیز اشاره می‌کند که به دلیل اینکه هنوز مساله حل بحران مالی در آمریکا در جریان است بنابراین معامله‌گران برای اقدام به داد و ستد با حجم بالا دچار تردید هستند در نتیجه قیمت‌ها تغییرات چندانی نخواهد داشت.
 
یک نفر از شرکت‌کنندگان نیز معتقد است که قیمت‌های طلا در هر جهتی که حرکت کنند، پتانسیل وقوع نوسانات نامنظم و افت و خیزهای ناگهانی در این بازار بسیار زیاد است. 

کن موریسون (Ken Morrison)، نماینده یک موسسه متخصص در تحلیل فنی بازار کالاها، که کاهش قیمت طلا در هفته آینده را پیش بینی می‌کند؛ معتقد است که "از نظر تاریخی، هفته ابتدایی هر سال جدید، هفته پرنوسان برای طلا است. در طی پنج سال گذشته در انتهای هفته اول سال، قیمت طلا نسبت به هفته انتهایی سال به میزان ۳ درصد کاهش یا افزایش داشته است و در سال ۲۰۰۸ این رقم معادل ۵ درصد بوده است. در نتیجه من کاهش قیمت طلا را در هفته آینده پیش بینی می‌کنم." 

منبع: اقتصادآنلاين

https://akhbarbank.com/vdcc.iqoa2bqxxla82.html
تازه ترین اخبار