۰
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۴

پیش‌بینی افزایشی کیتکو از قیمت طلا

اجرای سیاست‌های پولی انبساطی؛ دلیل افزایش قیمت
براساس نظریات اکثریت شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو، قیمت‌ طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.
پیش‌بینی افزایشی کیتکو از قیمت طلا
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، ۲۰ نفر در آمارگیری این هفته شرکت کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازار آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازار هستند. از این میان ۱۲ نفر افزایش قیمت و ۷ نفر کاهش قیمت طلا را در هفته آینده پیش بینی می‌کنند در حالیکه یک نفر انتظار ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا در هفته آینده را دارد. با این حساب ۶۰ درصد افراد، طرفدار افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند در حالیکه ۳۵ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی می‌کنند و ۵ درصد انتظار ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها را دارند.

طرفداران افزایش قیمت طلا معتقد هستند که عوامل بنیادی مانند اجرای سیاست‌های پولی انبساطی توسط بانک‌های مرکزی باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد. 

ریچ دوفالکو (Rich DeFalco)، مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری، معتقد است که " به دلیل وجود عدم اطمینان‌ در سطح جهانی و ادامه روند کاهش ارزش ارزها توسط بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا، من فکر می‌کنم که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد." 

اگرچه طرفداران افزایش قیمت طلا به اجرای سیاست‌های پولی انبساطی توسط بانک‌های مرکزی دنیا به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت‌ها اشاره می‌کنند اما طرفداران کاهش قیمت طلا معتقد هستند که بازار طلا هنوز هم تحت تاثیر اخبار غافلگیرکننده جلسه ماه دسامبر بانک فدرال رزرو قرار خواهد گرفت زیرا نتایج آن جلسه حاکی از این بود که روند خریدهای ماهیانه بدهی آمریکا تا انتهای سال جاری توسط سیاست‌گذاران متوقف خواهد شد. اکثر افراد این گروه اعتقاد دارند که این اتفاق تا مدتی تاثیر منفی بر بازار طلا خواهد گذاشت و قیمت‌ها را کاهش خواهد داد در حالیکه یک نفر معتقد است که این اتفاقات روند قیمتی بازار طلا را تغییر داده است. 

آدام کلافینشتن (Adam Klopfeinstein)، استراتژیست بازارها در یک موسسه مالی، استراتژی فروش را برای هفته آینده انتخاب کرده است و معتقد است که " روند نقدی‌سازی در بازار طلا بسیار بالا است و پیش بینی می‌کنم که قیمت‌ها به کمتر از سطح ۱۶۰۰ دلار در هر اونس کاهش یابد." 

طرفدار ثبات یا نوسانات اندک قیمت در بازار نیز معتقد است که روند قیمتی طلا در هفته آینده به شدت تحت تاثیر آخرین قیمت طلا هنگام بسته شدن بازارها است و بنابراین تغییرات چندانی در قیمت طلا در هفته آینده رخ نخواهد داد. 

منبع: اقتصادآنلاين
https://akhbarbank.com/vdcc.4qoa2bqiila82.html
تازه ترین اخبار