۰
۱۲
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۴
برای فعالیت های مالی؛

دریافت مجوز فعالیت پولی از بانک مرکزی با تاخیری 20 ساله تصویب شد!

اخبار بانک: با تاخیری حدودا 20 ساله بالاخره قانون اخذ مجوز از بانک مرکزی برای هرگونه فعالیت مالی و اعتباری تصویب شد!
دریافت مجوز فعالیت پولی از بانک مرکزی با تاخیری 20 ساله تصویب شد!
به گزارش اخبار بانک، روز گذشته خبری خوب و البته تلخ بر روی خروجی خبرگزاری ها و روزنامه ها منتظر شد، تیتر خبر اینگونه بود: " مجوز بانک مرکزی برای هرگونه فعالیت پولی و اعتباری الزامی شد."

خبری خوب و امیدوار کننده از این جهت که بالاخره اخذ مجوز از بانک مرکزی رای هرگونه فعالیت مالی و اعتباری اجاری شده است و دیگر شاهد رشد قارچ گونه بیش از ۷ هزار موسسه و تعاونی اعتباری غیر مجاز در کشور نخواهیم بود.

اما نکته تلخی که در این خبر وجود دارد این است که چرا مجلسی نشین ها و مسئولین امر در دوره های گذشته و در ابتدای شکل گیری این موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز به فکر تصویب این قانون نیفتادند؟

حتما می بایست تعداد زیادی از سپرده گذاران و شهروندان اسیر این موسسات و تعاونی های غیر مجاز می شده و سرمایه های آنها ماه ها و حتی سال ها بلوکه شود تا مسئولین امر به فکر تصویب قانون می افتادند؟

هم اکنون مشکل مشتریان موسسه مالی و اعتباری میزان برای دریافت وجوهشان به بیش از ۱۵ ماه رسیده است و جالب تر اینکه حتی در این مدت نیز مجلسی ها به فکر تصویب چنین قانون ارزشمندی نیفتادند.

البته مسئولین بانک مرکزی نیز بارها در این زمینه هشدارهای لازم را به مشتریان تعاونی اعتبار ها و موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز داده اند.

مطمئنا اگر چنین قانونی (مجوز از بانک مرکزی برای هرگونه فعالیت پولی و اعتباری) ۲۰ سال پیش و حتی ۵ سال پیش به تصویب می رسید حداقل از تعداد سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری گرفتار کاسته می شد.

به هر حال امیدواریم با تصویب این قانون مسئولین بانک مرکزی بیش از گذشته به مجوزات تعاونی اعتبار ها و موسسات مالی و اعتباری توجه کرده و اجازه ندهند سرمایه های مردم به حاشیه رانده و به خطر بیفتد.
https://akhbarbank.com/vdcjaiex.uqe88zsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
بعد از آوارگی میزانی ها و ثامن الحججی ها
نوش دارو پس از مرگ سهراب
مصطفی
مصطفی.باتشکر ازاخبار بانک.چرا بانک مرکزی و سایر عزیزان که در دیگر سمتهای حکومتی در این امور مسولیت دارند سریعتربا موسسه ثامن الجج به توافق نمیرسندتااموال موسسه به بانک مورد توافق همه دست اندرکاران واگذاروفعالیت جدیدی را شروع کند.طبعتا بخش عمده طلبکاران موسسه ثامن الجج درسازمان جدید سپرده گذاری میکنند چون اغلب- درامد دیگری ندارندوتوان ریسک را هم ندارند
موسسه هر چی داره باید به مشتریاش بده اونوقت با چه چیز دیگری میخواد ادغام یا .. بشه؟
هر چی که میگفتن این موسسه اموال داره همش تبلیغات ناصحیح بود
محمد
بعد از بیکاری و آواره کردن کارمندان بدبخت و سردرگمی و بلاتکلیفی سپرده گذاران بیچاره با این کارشون هنر کردند واقعا احساس میکنند کاربزرگی کردند؟
محمدی نیا
سئوال کننده یک سپرده گذار است
جواب دهنده یکی از کارمندان ثامن الحجج
مجوز ثامن کی صادر میشه؟
ثامن؟
مجوز کجا بود
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
ترسیدم .
چرا بانك مهر اقتصاد كه مجوز نداره اسم بانك را براي خود انتخاب كرده و نه موسسه و از طرف بانك مركزي گير داده نمي شود.
خسته نباشید
حسن
Iran, Islamic Republic of
برحورد با ثمن الحجج كاملا احساسي و غير تحصصي بوذ و تا به حال هم فقط سپرده گذاران و كارمندان متضرر شدند.
سوال اينجاست چه فرقي بين اين موسسه و ساير موسسات غير مجاز ذيگر بود كه اينطور ذر كارش احتلال ايجاد كردند وبراي ديگران اينكار انجام نشد.
هنوز با گذشت بيش از دو ماه فقط تا 20 ميليون سپرده تسويه شده كه اين هم كاملا عادلانه نيست.
عدم همکاری این موسسه با بانک مرکزی
غیر شفاف بودن اطلاعات مالی
حساب سازی صوری
دادن اطلاعات ناصحیح از اموال و تعداد نیرو و شعب و ....
تازه ترین اخبار