۰
۱
بانک ملت پیرو اعلام نرخ جدید تسعیر ارز بانک ها برای پایان سال مالی گذشته از شناسایی درآمد خالص ۶۵ هزار میلیارد تومانی از تسعیر ارز خبر داد و صف خرید شد.
سود تسعیر حدود 65 هزار میلیارد تومانی برای بانک ملت
به گزارش اخباربانک، بانک ملت پیرو اعلام نرخ جدید تسعیر ارز بانک ها برای پایان سال مالی گذشته از شناسایی درآمد خالص 65 هزار میلیارد تومانی از تسعیر ارز خبر داد و در جریان معاملات امروز با صف خرید و رشد 6.9 درصدی قیمت سهام روبرو شد.

بر اساس این گزارش، "وبملت" در خصوص اثر بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره نرخ تسعیر ارز بانک ها، اعلام کرد: طبق بخشنامه ۱۸ فروردین بانک مرکزی با موضوع اعلام نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی برای گزارشگری مالی منتهی به اسفند سال ۱۴۰۲، مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای پایان سال مالی گذشته به منظور اعمال در دفاتر بانک و تهیه صورت‌های مالی، نرخ خرید حواله ETS مرکز مبادله ارز و طلا در ۲۸ اسفند و با رعایت استانداردهای حسابداری و سایر شرایط اعلامی در بخشنامه تعیین شده است.

با در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز اعمال شده در آخرین صورت‌های مالی انتشار یافته در سامانه کدال ( مبلغ ۲۶.۵ و ۲۵ هزار تومان برای هر یورو و دلار و سایر اسعار به نرخ برابری آنها به یورو) و با توجه به میزان خالص دارایی‌های ارزی بانک با حدود ۵.۱۸ میلیارد یورو، اعمال نرخ تسعیر ارز ابلاغی بانک مرکزی منجر به شناسایی مبلغ تقریبی ۸۱.۳ هزار میلیارد تومان سود تسعیر ارز شده که پس از کسر مالیات ابرازی بطور خالص حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان درآمد خالص تسعیر ارز در گزارشات مالی قابل شناسایی است.

مبالغ فوق قطعی نبوده و پس از تهیه و تکمیل صورت‌های مالی و رسیدگی توسط سازمان حسابرسی و اعمال تعدیلات مد نظر، مبلغ نهایی در صورت‌های مالی درج خواهد شد.

https://akhbarbank.com/vdch-knw.23nkmdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
با تورم که در حقیقت مالیات از سفره و جیب مردم است بانک های ورشکسته را نجات می دهند
تازه ترین اخبار