۰
مدیر کل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد با اشاره به انتشار صورت‌مالی شرکت‌های دولتی و تحت مدیریت در کدال، گفت: انتشار عملکرد بانک سپه، شرکت نفت و چند نهاد ممنوع و محرمانه است.
انتشار عملکرد بانک سپه و چند شرکت دیگر ممنوع و محرمانه شد
به گزارش اخباربانک، محمد عنبری با اشاره به ابلاغ نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری به مهر، گفت: بند اول سند مربوط به شفاف سازی اطلاعات در حوزه اقتصادی بود. از ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ وزارت اقتصاد شروع به شفاف سازی کرد و برای اولین بار صورت مالی سال ۹۹ بالغ بر ۳۱۲ شرکت دولتی در سامانه کدال منتشر شد.

وی افزود: قانون گذار در جهت حمایت نهادهای عمومی را اضافه کرد و سال ۱۴۰۱ در مجموع و طی سه مرحله صورت مالی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۱۲۴ شرکت منتشر شد که ۴۰۵ شرکت دولتی و مابقی تحت کنترل دولت بودند. صورت مالی ۲۰۰۵ شرکت‌ دولتی و تحت مدیریت سال ۱۴۰۲ در ۲ مرحله ابتدا در ۸ آبان و سپس ۲۳ اسفند ماه منتشر شد که مربوط به عملکرد ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ بود.

این مقام مسئول ادامه داد: انتشار صورت های مالی برخی شرکت‌ها و نهادها مانند بانک سپه، سازمان انرژی هسته‌ای، شرکت‌های وزارت دفاع و شرکت نفت طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی در سامانه کدال ممنوع و محرمانه است اما صورت مالی تمام شرکت‌های زیرمجموعه بانک سپه در سامانه کدال منتشر شده است.

عنبری در خصوص دلیل انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی به صورت فایل پی دی اف که طبق روال عادی سامانه کدال نیست، توضیح داد: این اطلاعات را شرکت‌ها به وزارت اقتصاد ندادند و با توجه به آمار تحت رصد جمع آوری شده که تلاش می شود سال‌های آینده به صورت داده وارد شود. صورت مالی شرکت‌هایی منتشر شده که دولت بتواند مدیرعامل آنها را عوض کند و شرکت‌های بزرگ خصوصی شامل این انتشار نمی‌شوند.

به گفته وی، طبق قانون نمی‌توان صورت مالی شرکت‌های خصوصی را منتشر کرد و این رویه صحیح نیست. زیرا اطلاعات خصوصی افراد بوده و نباید منتشر شود اما شرکت‌های دولتی متعلق به مردم بوده و باید از آخرین وضعیت آنان مطلع باشند.
https://akhbarbank.com/vdcefe8o.jh8ezi9bbj.html
تازه ترین اخبار