۰
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۵

شاخص سهام آسیا کاهش یافت

در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاخص سهام در بازارهای آسیایی کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، شاخص ام اس سی آی آسیا امروز با افت ۰.۳ درصدی روبرو شد . این شاخص روز جمعه به بالاترین حد خود از ۲۳ اکتبر رسیده بود .

بر اساس این گزارش شاخص نیکی ۲۲۵ توکیو نیز امروز بیش از ۰.۳ درصد کاهش داشته است . بر این اساس شاخص سهام کره جنوبی نیز بیش از ۰.۷ درصد کاهش یافت و شاخص سهام بورس هنگ کنگ نیز با افت ۰.۳ درصدی روبرو شده است. شاخص بورس هنگ کنگ روز جمعه به بالاترین حد خود در ۱۵ ماه گذشته رسیده است . شاخص سهام استرالیا نیز با رشد ۰.۲ درصدی روبرو شده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی نگرانی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات شاخص سهام در بازارهای مالی آسیا داشته است . این در حالی است که ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر رسیده است .

تازه ترین نظرسنجی ها در آمریکا نشان می دهد رقابت باراک اوباما و میت رامنی در انتخابات روز سه شنبه بسیار نزدیک است . به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی پیروزی اوباما در انتخابات به ضرر شاخص های سهام خواهد بود ولی پیروزی رامنی می تواند شاخص سهام در بازارهای جهان را تقویت کند .

برگزاری انتخابات آمریکا در حالی است که دموکراتها و جمهوری خواهان هنوز بر سر راهکارهای کاهش کسری بودجه و بدهی ها در بودجه سال ۲۰۱۳ میلادی به توافق نرسیده اند . قیمت جهانی طلا نیز امروز با ۰.۲ درصد افزایش روبرو شد و هر اونس طلا به بیش از ۱۶۷۹.۶۴ دلار رسیده است .
https://akhbarbank.com/vdcb.fbzurhba0iupr.html
تازه ترین اخبار