۰
۶
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۱

بازداشت ۹ نفر در ماجرای موسسات مالی غیرمجاز

دادستان کل کشور گفت: ما تا الان هفت تعاونی را در دادسرا در حال رسیدگی داریم که 9 نفر در بازداشت هستند. ما در اثنای رسیدگی به این موضوع رسیدیم که یک موسسه خودش آمده در یکی از موسسات مالی غیرمجاز سرمایه گذاری کرده که اصلا این موضوع در حیطه کارش نبوده و نباید این کار را می‌کرده است.
بازداشت ۹ نفر در ماجرای موسسات مالی غیرمجاز
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به سوالی درباره موسسات مالی غیرمجاز گفت: یکی از مشکلات ما این است که این موسسات با نشان دادن در باغ سبز از مردم پولهایی گرفته‌اند و بعد نتوانستند به وعده‌هایشان عمل کنند. ما از دو جهت می‌توانستیم ورود کنیم. اولا اینکه ما در شورای عالی پول و اعتبار عضو هستیم و دیگری اینکه شاید جرمی واقع شده باشد که باید رسیدگی کنیم؛ البته اینکه قرار باشد ما پولی خلق کنیم و به مردم بدهیم این وظیفه ما نیست .ما در شورای پول و اعتبار این موضوع را به جد پیگیری کردیم و مقرر شد تا تلاشها برای حل مشکل مردم انجام شود. باید بدانیم که مردم بدون توجه به مجاز و غیرمجاز بودن این موسسات به آنها اعتماد کرده‌اند و حتی به این فکر نکرده‌اند وقتی موسسه‌ای حرف از سود چهل درصدی می‌زند از کجا می‌خواهد با چه کسب و کاری این پول را بدهد.

وی اضافه کرد: ما در این زمینه اول اولویتمان این بود که حقوق مردم به آنها پس داده شود. البته پولهای موجود کفاف بدهی را نمی‌داد و قرار شد تا سقف 200 میلیون را بدهیم و بعد ما بقی طلبکاران به مرور تسویه کنند. سپرده گذاران کلان بدانند که واگذاری اموال به جا مانده از متهمان سریع به آنها داده نمی‌شود و این امر زمان بر است.

وی اضافه کرد: ما تا الان هفت تعاونی را در دادسرا در حال رسیدگی داریم که 9 نفر در بازداشت هستند. ما در اثنای رسیدگی به این موضوع رسیدیم که یک موسسه خودش آمده در یکی از موسسات مالی غیرمجاز سرمایه گذاری کرده که اصلا این موضوع در حیطه کارش نبوده و نباید این کار را می‌کرده است.

آخرین وضعیت پرونده زنجانی و پدیده شاندیز
منتظری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: حکم این پرونده صادر شده و باید بدانیم که همه دنبال استیفای حقوق بیت المال هستند و باید این پولها برگردد و اقدامی هم صورت گرفته است؛ اما چون نیاز به یک سری تعاملات برون مرزی دارد باید با تامل انجام شود. قوه قضاییه و وزارت نفت به دنبال پیشبرد این پرونده به شکلی هستند که بیت المال تضییع نشود.

وی در ادامه درباره پدیده شاندیز و با بیان اینکه در این پرونده به واسطه سپرده گذاران زیادش تلاش کردیم تا پولهای مردم از بین نرود گفت: تلاش شد تا پروژه ادامه پیدا کند و ارزش سهام بالا برود و بخش عمده حقوق مردم بازگردد؛ البته تعدادی هم در بازداشت هستند.

منتظری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ترجیح می دهید بروید دادگاه یا بیرون از قوه قضاییه مشکلات را حل کنید؟ گفت: اولویت صلح و سازش و بعد شوراهای حل اختلاف هستند و در مرحله سوم بحث مراجعه به دادگاه است.

 
https://akhbarbank.com/vdcceiqp.2bq4i8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
بابا
افضل توس چي شد اي بابا
Iran, Islamic Republic of
آقای قاضی چه طور دست سارق گوسفند قطع میشود اما دست صاحبان این موسسات که باعث و بانی این همه مشکلات برای سپرده گذاران شده اند نه؟
سپرده گذار کاسپین
Iran, Islamic Republic of
این حرفها همه قدیمی شده و تاریخ مصرفش گذشته. چطور اینهمه موسسات غیر مجاز فقط 9 نفر دستگیر شدند؟؟؟؟؟!!!!!!!! آخرش چیکارشون میکنید؟؟؟؟؟؟ اینها که چندین میلیون نفر را بدبخت کردند و از طرفی کلی مردم را به نظام و مسئولین بدبین کردند چطور بوجود آمدند و چرا فقط 9 نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ً!!!!!!!!!!!!! چرا اسمشون را به مردم اعلام نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟!!!! چرا آبروی چندین میلیون نفر مهم نیست ولی آبروی این اشخاص اینقدر مهمه که اسمشون اعلام نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
مالباخته ارمان وحدت
Iran, Islamic Republic of
خب معلوم وقتی همه دستشون به دست هم باشه کسی معرفی نمیشه فقط ی حرف میزنن مردم یکم راحت بشن
طاهری
Iran, Islamic Republic of
از موسسه ثامن یا همون ثامن الایمه چه خبر؟که الان 9 ماه است که هیچ پاسخی نمیدن و باعث مشکلات زیادی برای سپرده گذاران شدند.
Iran, Islamic Republic of
مسئولین به صورت بسیار مستقیم به قلع و قمع سپرده گذاران اهتمام کرده اند و در این میان حتی یکی از انان به جز سرزنش سپرده گذاران هیچ کار عملی دیگر ی نکرده است و فقط در مشاغل و مناصب خود به اظهار نظرهای واهی مشغولند. اقایان شما بگوئید مردمی که در سال 95 با سود 20 تا حداکثر 25 در صد در موسسه کاسپین مجاز تحت نظارت بانک مرکزی و قول صیانت این بانک سپرده گذاشته اند
تازه ترین اخبار