۰
۲
دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
بانک های غربی مغلوب بانک های چین شدند

چین بزرگترین بانک ها از نظر قدرت سرمایه در جهان را دارد

اخبار بانک: غول های بانکداری غربی دارند مبارزه را به چین می بازند. این قدرت اقتصادی شماره دو جهان شدیداً در رقابت برای شهره کردن تاثیر اقتصادی خود است.
چین بزرگترین بانک ها از نظر قدرت سرمایه در جهان را دارد
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، بر اساس گزارش روز دوشنبه The Banker که رتبه بندی ۱۰۰۰ موسسه مالی را بر اساس قدرت سرمایه منتشر کرد، در حال حاضر از پنج بانک بزرگ جهان، سه بانک چینی هستند. در این گزارش موسسات بر اساس سرمایه Tier ۱ (سرمایه لایه اول) رتبه بندی شده اند.

بانک صنعتی و تجاری چین (ICBC) و بانک ساخت و ساز چین در دو رتبه اول به ترتیب با سرمایه Tier ۱، ۲۴۹ میلیارد دلار و ۲۰۲ میلیارد دلار قرار گرفتند.

بانک چین با سرمایه tier ۱ ، ۱۸۴ میلیارد دلار جای بانک آمریکا را در رتبه چهارم گرفت. بانک کشاورزی چین نیز از رتبه نه به رتبه شش ترفیع داشت.

جی پی مورگان در جایگاه سوم خودش باقی ماند، بانک آمریکا، سیتی گروپ و ولز فارگو دیگر بانک های آمریکایی جزو ده تای اول هستند.

سیتی گروپ و بانک آمریکا هر دو تنزل رتبه داشتند و به ترتیب به رتبه هفتم و ششم پایین آمدند در حالی که ولز فارگو در جایگاه هشت باقی ماند.

رتبه بندی بانک های بریتانیایی هم کاهش داشت. بزرگترین بانک بریتانیا بانک HSBC اکنون در رتبه نه قرار دارد و از رتبه پنج به این جایگاه تنزل داشت. بارکلیز از رتبه ۱۲ به ۱۳ تنزل رتبه داشت و رویال بانک اسکاتلند از رتبه ۱۵ به ۱۸ تنزل داشت.

این رتبه بندی در زمانی منتشر شد که چین تلاش می کند در صحنه جهانی بیش از پیش مطرح باشد و در این راستا رهبری بانک ۵۰ میلیارد دلاری سرمایه گذاری زیرساخت های آسیا را به بر عهده گرفته است.

این موفقیت چین باعث آزرده خاطر شدن ایالات متحده شده چراکه بانک جدید رقیبی برای بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی که هر دو تحت تاثیر آمریکا هستند، محسوب می شود.

رقابت به اینجا ختم نمی شود. The Banker نوشت بانک های چین علاوه بر اینکه از نظر قدرت سرمایه مسلط ترین در بازار جهانی هستند، سود بیشتری هم کسب می کنند. گفته می شود بانک های چین ۱.۷۵ برابر بانک های آمریکایی و ۱۰ برابر بانک های بریتانیایی سود می کنند.

از طرفی از نظر تعداد کارمندان بانکی باز هم چین جلودار است بطوری که تعداد کارمندان ICBC اکنون بیش از کل نظام بانکی بریتانیا است و در مقابل HSBC طی چهار سال گذشته نیروی کاری را ۸ درصد تعدیل کرده است.
CNBC
https://akhbarbank.com/vdcjahet.uqexazsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
ایرانی
به خاط اینکه به لطف آقایان رو سر ملت ما اوستا شدن. هرچی جنس بنجله تو خیک بازار ایران کردند.................................
بانک صنعتی و تجاری چین (ICBC) و بانک ساخت و ساز چین در دو رتبه اول به ترتیب با سرمایه Tier ۱، ۲۴۹ میلیارد دلار و ۲۰۲ میلیارد دلار قرار گرفتند.

ما که نفهمیدیم! Tier میلیارد یعنی چی؟
تازه ترین اخبار