۰
جمعه ۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
سهم بزرگترین تولیدکننده شمش طلا، تاثیر در قیمت گذاری

چین درصدد معرفی معیار طلا تا پایان سال 2015

اخبار بانک: چین درصدد معرفی معیار طلا تا پایان سال 2015 در بازار مبادلات طلای شانگهای به منظور تاثیر بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده شمش در قیمت گذاری این فلز است.
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک» به نقل از رویترز، اولین بار خبر پیشنهاد تعیین معیار طلای چین از طریق بازار SGE بزرگترین بازار مبادله شمش فیزیکی در ماه فوریه اعلام شد.

قائم مقام مدیرعامل SGE، شن گنگ روز پنجشنبه در جلسه بازار شمش LBMA در شانگهای اعلام کرد: "ما معیار طلا بر اساس یوآن را در زمان درست و تا پایان سال ۲۰۱۵ معرفی می کنیم."

شن جزئیات بیشتری توضیح نداد اما بانک مردم چین از حمایت پیوسته بازار طلا دست بر نخواهد داشت.

چین با داشتن نقش گسترده در بازار طلا احساس می کند باید در تعیین قیمت آن هم نقش داشته باشد و در زمانی اقدام کرده که معیار یک قرنی طلا در لندن برای دستکاری در قیمت این فلز تحت بررسی و موشکافی است.

اگر معیار طلای چین جای خود را باز کند، معیار طلای لندن در بزرگترین بازار شمش جهان رنگ می بازد.

با این وجود با توجه به قابلیت تبدیل کمتر یوآن، این دو معیار می توانند در سطح جهانی همزیستی داشته باشند.

از طرفی چین پیوسته در تلاش برای آزادسازی یوان و افزایش تاثیر این ارز در بازار طلای جهانی بوده است. بانک مردم چین نیز به تازگی به فرایند تعیین قیمت طلای لندن ملحق شده که در این رابطه نخستین بانک چینی است.

از طرفی بانک صنایع و تجارت چین نیز مشتاق به ملحق شدن به این گروه است. همچنین این بانک ها می توانند به معیار طلای چین ملحق شود.
https://akhbarbank.com/vdcf0cdm.w6dj1agiiw.html
تازه ترین اخبار