۰
۳
جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
علت ادغام میزان در بانک صادرات اعلام شد

انطباق ۶۰ صرافی با دستورالعمل بانک مرکزی

اخبار بانک: مدیر کل مقررات، مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: سه موسسه و بانک مهر اقتصاد در مراحل آخر دریافت مجوز از بانک مرکزی هستند.
انطباق ۶۰ صرافی با دستورالعمل بانک مرکزی
به گزارش «اخبار بانک»، عبدالمهدی ارجمند نژاد با اشاره به مراحل صدور مجوز فعالیت برای برخی موسسات اعتباری، اظهارداشت: سال گذشته مجوز موسسه کوثر و عسکریه صادر شد و سه موسسه آرمان، نور، ثامن و بانک مهر اقتصاد هستند که کار آنها در مراحل آخر است.

وی افزود: اگر شرایطی که بانک مرکزی تعیین کرده است توسط این موسسات رعایت شود، مجوز آنها صادر خواهد اما امکان دارد برخی اقدامات زمان‌بر باشد.

اعلام علت ادغام میزان در بانک صادرات

مدیر کل مقررات، مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی درباره علت ادغام موسسه میزان در بانک صادرات، گفت: موسسه میزان یک سری مشکلاتی را به ویژه در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی پیدا کرد و قرار شد تمهیداتی اندیشیده شود که در نتیجه با توافق انجام شده مقامات محلی، موسسه میزان در بانک صادرات ادغام شد.

ارجمند نژاد در خصوص صدور مجوز صرافی‌ها، با اشاره به ارائه چند هزار تقاضای تاسیس صرافی به بانک مرکزی طی چند سال اخیر، اضافه کرد: در سال ۹۲ دستورالعمل جدیدی تدوین شد که اعتراضات صراف‌ها را در پی داشت که بعد از آن معاون اول رئیس جمهور از بانک مرکزی درخواست کرد این دستورالعمل بانگری شود.

مدیرکل مقررات، مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد: ۲۸ مرداد ماه سال گذشته دستورالعمل بازنگری شده به تصویب رسید و بعد از ابلاغ آن، ما به بررسی و ساماندهی حدود ۱۰ هزار تقاضا پرداختیم.

وی ادامه داد: همزمان با ابلاغ این دستورالعمل، دولت براساس قانون بهبود فضای کسب و کار مجموعه اقداماتی برای تسهیل در فضای کسب و کار را در دستور کار خود قرار داد.

ارجمند نژاد با بیان اینکه با متقاضیان تاسیس صرافی در تماس هستیم و برای بسیاری از آنها نامه ارسال شده و یا خواهد شد، گفت: هر متقاضی که بتواند شرایط جدید را احراز کند بعد از طی مراحل مربوطه، مجوز صرافی را دریافت خواهد کرد. امیدواریم تا دو سال آینده همه تقاضاهای تاسیس صرافی را بررسی کنیم.

امید به راه اندازی لیزینگ مسکن

وی در پاسخ به سوالی در مورد ساماندهی لیزینگ‌ها نیز گفت: بنا به دلایلی که بخش عمده آن ریشه در مسائل کلان اقتصادی دارند لیزینگ‌ها در حال حاضر از رونق و توسعه لازم برخوردار نیستند اما با توجه به مجموعه اقداماتی که در حوزه اقتصادی انجام شده به دنبال ساماندهی و تنوع دادن به آن ها بوده و بانک مرکزی با دید مثبت درخواست‌های جدید را بررسی می کند.

مدیر کل مقررات و مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی با بیان این‌که لیزینگ‌ها حرکت های جدیدی را در عرصه اقتصاد آغاز کرده‌اند، افزود: در مورد لیزینگ مسکن با توجه به این که مسائل کلان اقتصادی و زیرساخت‌ها در آن از توجه ویژه ای برخوردار است اما ما نگاه مثبتی نسبت به این داریم و در زمان مناسب به دنبال اجرایی کردن آن نیز خواهیم بود.

آخرین وضعیت ساماندهی موسسات اعتباری

ارجمندنژاد همچنین درباره درخواست برای تاسیس موسسات اعتباری جدید نیز یادآور شد: برای این موسسات در حال حاضر مصوبه‌ای که از چند سال پیش شورای پول و اعتبار تعیین کرده را اجرایی می کنیم و اکنون اسامی تعدادی از آن‌ها که قبلا در لیست قرار گرفته اند نیز به طور یک‌به‌یک در حال بررسی است که به مرور مجوز آنها صادر خواهد شد.

وی با اشاره به صدور مجوز فعالیت موسسات کوثر و عسکریه از سوی بانک مرکزی در سال گذشته ادامه داد: در حال حاضر موسسات آرمان، نور، ثامن و بانک مهر اقتصاد در مراحل پایانی کارهای مربوطه هستند و در صورت اجرای تمام الزامات بانک مرکزی مجوز خود را به زودی دریافت خواهند کرد. که البته ممکن است برخی از اقدامات زمانبر بوده و کمی به طول بکشد.

مدیر کل مقررات و مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در مورد علت ادغام موسسه میزان با بانک صادرات نیز پاسخگوی کامل این موضوع را به معاون نظارت بانک مرکزی ارجاع داد و گفت: به هر حال موسسه میزان در ماه های اخیر مشکلات زیادی را در سطح کشور به خصوص در استان های مستقر یعنی خراسان رضوی، شمالی و جنوبی پیدا کرد که قرار شد تمهیداتی در این مورد اندیشیده شود و براین اساس چنین قراری بین بانک مرکزی، استاندار و مقامات محلی گذاشته شد.

مصوبه هیات وزیران در رابطه با توسعه شعب خارجی بانکها

ارجمندنژاد همچنین به اقدامات انجام شده برای آمادگی بانک‌ها در صورت رفع تحریم ها اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این که بهبود فضای کسب و کار و اقتصاد از مهمترین سیاست‌های دولت است در این راستا توسعه شعب و سیستم‌های بانکی در کشورهای خارجی می تواند تاثیرگذار باشد. بر این اساس هیات وزیران مصوبه‌ای را داشت که بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ کرده و از آن ها خواسته در صورت داوطلب بودن برای توسعه شعب در کشورهای خارجی درخواست خود را به بانک مرکزی اعلام کنند که ما نیز با دید مثبت و در راستای سیاست‌های دولت آن ها را بررسی می کنیم.
https://akhbarbank.com/vdcdk90s.yt0xj6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
علی
پس این ادقام کی نهایی میشه ؟ و از سایت بانک مرکزی اعلام میشه ؟ اخبار بانک ممنون ...
United States
إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ ﴿۸۲﴾ یس

چون به چيزى اراده فرمايد كارش اين بس كه مى‏گويد باش پس [بى‏درنگ] موجود مى‏شود (۸۲)

خداوند باید بخواد تا کاری انجام بشه و اگه خداوند نخواد هیچ کاری در دنیا اتفاق نخواهد افتاد
رنج ديده
باتشكر از اخبار بانك خواهش ميكنم از شما زمان اين ادغام رو از مسولين سوال كنيد جقدر زمان ميبره تا اين ادغام انجام بشه و مردم به بولشون ميرسن و از اين سر در كمي در بيان اخه مردم بازيجه شون نيستند كه جرا از اعتماد مردم سو استفاده ميكنن اين عمل كرد نشون ميده مردم هيج ارزشي براشون ندارن و فقط به فكر منافع خودشونن معلوم نيست كي بايد بداده اين مردم برسه قوه قضائيه هم در مقابل اين همه ظلم وآذيت وسلب أسايش و حتى به خطر افتادن جون مردم كه سكوت كرده و نماينده ها ي مردم كه قربونشون أصلا اينكار نه اينكار كه اتفاقي افتاده و فقط زمان انتخابات ياد مردم ميفتند
تازه ترین اخبار