۰
۳
اخبار بانک: به نظر می رسد بین منافع بانک ها و معوقاتشان ارتباط نزدیکی وجود دارد و ظاهرا در صورت معوق شدن تسهیلات، بانک ها در حساب های خود علاوه بر سود جریمه را هم لحاظ می کنند که باعث می شود به لحاظ حسابداری سودآورتر شوند که این یک تناقض است.
معوق شدن تسهیلات بانک، سود بانکها را افزایش می دهد؟
عبدالله فروتن/ اخبار بانک: آقای مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در مصاحبه ای اشاره کردند که افزایش مطالبات معوق به هیچ عنوان ارتباطی به نظام بانکی ندارد، بلکه اجرای سیاست های کلان اقتصادی از سوی مسئولان باعث افزایش مطالبات معوق شده است.

در مقابل طبق گفته دادستان کل کشور آقای رئیسی، این نکته جای سوال دارد که چرا بانک ها با وجود این همه معوقات شاکی نیستند. آقای محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در اظهار نظری بیان کرده بودند که بانک ها میلی برای دریافت معوقات کلان شکایت از این افراد ندارند در صورتی که معوقات وام های کوچک را به صورت جدی پیگیری می کنند.

لذا این سوال پیش می آید که اگر معوقات مربوط به شرایط اقتصاد است و به بانک ها ربطی ندارد، چرا از آن شکایت نمی کنند؟

همچنین جای سوال داد که چطور برای مثال در حوزه معوقات بانکی، بیشترین حجم معوقات مربوط به بانک های خصوصی بوده که طبق آمار برنامه تلویزیونی پایش در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۳، برای بانک پارسیان ۴۹ درصد است بعد این بانک جزو چهار بانک سودده خاورمیانه شده است؟ منبع: برنامه تلویزیونی پایش در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۳

پس به نظر می رسد بین منافع بانک ها و معوقات آنها ارتباط نزدیکی وجود دارد و ظاهرا در صورت معوق شدن تسهیلات، بانک ها در حساب های خود علاوه بر سود جریمه را هم لحاظ می کنند که باعث می شود به لحاظ حسابداری سودآورتر شوند که این یک تناقض است.

بانک ها با اعطای تسهیلات در خارج از ضابطه، بدون قبول وثیغه های لازم و همچنین اعطای تسهیلات بسیار به افراد مرتبط، زمینه این معوقات را فراهم آورده اند که اتفاقا برای آنها سودده هم بوده است. بنابراین پیشنهاد می شود که روسای بانکی به جای چنین اظهاراتی برای شانه خالی کردن از نظارت بانک مرکزی، طبق قانون عمل کنند تا مشکلی پیش نیاید.
https://akhbarbank.com/vdchwxnx.23nizdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
اگاه به کار
ام سلمه حرف حساب دو کلمه بانک ها اگه تسهیلات را در محل خودش داده ووثیقه کافی گرفته باشند نباید دچار هیچ مشکلی حتی نوسانات بازار شوند زیرا بانک ها تا12 درصد اصل وسود را باید وثیقه بگیرند در فساد 3000 هزار میلیاردی که عاملش فشار ورشوه بودپس اصلی ترین متهم خود بانک ها هستند زیرا اگر بانک ها وام را به بدهکاران کلان که وثیقه لازم را نداده وبرای بانک هم محرض نشده که در محل خودس صرف می کند
Iran, Islamic Republic of
در اصل با اجرایی شدن عملیات حسابداری تعهدی در بسیاری از بانکهابیشتر سودهای درج شده در تراز بانکها غیر واقعیست چون در عملیات پایان سال سود اقساط معوق مربوط به همان سال به سرفصل در امد منتقل خواهد شد.وهمین سوددهی بانک را افزایش میدهد.
سهامدار
وقتی که اصل پول بر باد است سود ظاهری دودش در اینده به چشم سهامداران خرد که سهام ابن بانک هارا دارند میرود بسیاری از بانک هاورشکستگی پنهان دا رند که بدهی بدهکاران کلان را با وام جدید تسویه می کنند وهمه ساله ساختمان های خود را تجدید ارزیابی می کنند فعلا بنا به دلایلی دولت از اشکار شدن ورشکستگی بسیاری از بانک ها وموسسات جلوگیری می کند ت
تازه ترین اخبار