۰
۱
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
سهماني:

70 درصد منابع بانك توسعه تعاون متعلق به تعاوني هاست

اخبار بانك: مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون در چارچوب اساسنامه خود و بر مبنای ضوابط و مقررات قانونی باید 70 درصد از تسهیلات اعتباری خود را به اقتصاد تعاون و 30 درصد باقی مانده را نیز به فعالان اقتصادی غیر تعاونی هدایت كند و بر این اساس متقاضیان بخش تعاون بالاترین منزلت را در بانک توسعه تعاون دارند.
دکتر محمد علی سهمانی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون در آخرین همایش تخصصی مدیران ستادی و استانی این بانک که در روزهای پایانی سالجاری در تهران برگزار گردید با بیان مطلب فوق اظهار داشت: تعاونگران فعال در بخش های مختلف اقتصادی به عنوان نخستین مشتریان بانک توسعه تعاون همواره از جایگاه مطلوبی در فرآیند خدمات رسانی این بانک برخوردار بودند. 

وی افزود: حوزه های فعالیت این بانک براساس سیاست های ترسیم شده نزدیک به اهداف توسعه ای دولت می باشد، به گونه ای خدمات رسانی آن سبب رونق فعالیت تشکل های تعاونی و ایجاد اشتغال گردیده است. 

سهمانی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون با بخش های واقعی اقتصاد در ارتباط است و بر این اساس عمده فعالیت های تخصصی این بانک مصروف تسهیل زندگی اقشار مختلف اجتماعی و رشد اقتصاد تعاون شده است. 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: این بانک با رشد ۴۵ درصدی در مصارف طی سالجاری موفق گردیده است بالغ بر ۱۹۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالین اقتصادی بخش تعاون پرداخت نماید. 

وي رشد خدمات کارمزدی این بانک را نیز قابل توجه دانست و افزود: حجم بالای مبادلات ارزی و ضمانت نامه ها و رشد فوق العاده منابع از دیگر توفیقات این بانک با هدف هدایت منابع به سمت فعالیت های اقتصادی مولد بوده است. 

وی با اشاره به پذیره نویسی و عرضه گواهی سپرده عام این بانک ، در این رابطه خاطر نشان کرد: تعداد ۱۵۰ شعبه از این بانک دارای آمادگی لازم جهت عرضه این محصول هستند و این اوراق یک ساله و با نرخ ۲۲ درصد تعیین شده است. 

سهمانی همچنین اضافه کرد: تداوم انضباط پولی و مالی، مدیریت نقدینگی موثر، افزایش بهره وری، تدوین و ابلاغ برنامه استراتژیک و مدل کسب و کار، تعیین و تکلیف تسهیلات تکلیفی و تفاهم نامه های ارزی بانک، گسترش برنامه های آموزش کاربردی و موثر و متناسب با نیازهای واقعی، اصلاح ترکیب شعب در تهران و کلان شهرها از جمله مهم ترین برنامه های سال آتی بانک به شمار می آید. 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در ادامه با اشاره به برخی از شاخص های کلان اقتصادی نظیر: نرخ تورم، رشد نقدینگی، صادرات غیر نفتی افزود: بخش قابل توجهی از تعهدات نظام بانکی و تسهیلات آن ها صرف سرمایه در گردش تشکل های فعالین اقتصادی شده است و بر این اساس می توان بانک ها را در زمره موثرترین سازمان های خدمات رسان به جامعه قلمداد کرد. 

وی در این رابطه گفت: نقش موثر و خدمات رسان نظام بانکی به بخش های مختلف اقتصادی روشن است و علاوه بر آن میزان توقعات و انتظارات مردم و مسئولین از بانک ها مضاعف گردیده است، بنابراین در یک چنین وضعیتی میزان پاسخگویی و ضریب مراقبت ها و کنترل صحیح منابع در جهت هدایت آن ها به اقتصاد از سوی شبکه بانکی نیز بیشتر شده است. 

وي بامروری بر سیاست های ضد تورمی دولت و کنترل نقدینگی و دستاوردهای آن، در ادامه بر حمایت هرچه بیشتر از تولیدات داخلی و صادرات محصولات بومی تاکید نمود و همچنین تصریح کرد:منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راه خروج از برخی وابستگی های تولیدات خارجی است. 

عضو هیأت مدیره بانک توسعه گفت: عملکرد مثبت این بانک در فرآیند خدمات رسانی به متقاضیان بخش تعاون با هدف رشد و توسعه اشتغال سهم بسیار مطلوبی را در نظام بانکی به خود اختصاص داده است. 

بهمن خادم عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون با بیان مطلب فوق اظهار داشت: عملکرد مثبت این بانک در اقتصاد تعاون سبب بالا رفتن میزان انتظارات و توقعات متقاضیان اقتصادی و تعاونگران شده است. 

وی سپس با اشاره به وظایف جاری مدیران واحدهای ستادی و عملیاتی این بانک در این رابطه گفت: نظارت مستمر بر عملکرد ها و تطابق آن با اهداف تعیین شده برپایه یک برنامه مدون و منسجم، بهره گیری مطلوب از ظرفیت های بالقوه نیروی انسانی شاغل، انتخاب کارشناسی و هدفمند موقعیت جغرافیایی شعب، ارزیابی ادواری منابع انسانی در چارچوب ضوابط و مقررات در زمره مهم ترین وظایف قلمداد می گردد. 

خادم افزود: اهتمام به امر جانشین پروری برمبنای مولفه های مهم دانش و تجربه در چارچوب بانک اطلاعاتی مدون تلاش در جهت افزایش منابع با هدف تزریق به هنگام آن در بخش تعاون و رشد و توسعه تشکل های تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی از دیگر موراد مهم در ارتباط با تکالیف جاری مدیران واحدهای ستادی وصف به شمار می آید.
https://akhbarbank.com/vdccxsq1.2bqim8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
خوشبحالت تکه سنگ
تازه ترین اخبار