۰
۴
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰

پرچم سودهای کهکشانی بانکی همچنان بالاست

اخبار بانك: باوجود گذشت حداقل ۱۰ ماه از تغییر نرخهای سود سپرده بانکی، همچنان هستند بانکها و موسسات اعتباری که با هر ترفندی مقررات بانک مرکزی را دور زده و گاهی حتی پیشنهاد سود ۳۲ درصدی را هم با مشتریان خود مطرح می‌کنند.
پرچم سودهای کهکشانی بانکی همچنان بالاست
به گزارش «اخبار بانك» به نقل از ایسنا، اگرچه بعد از اولتمیاتوم جدی بانک مرکزی در چندماه گذشته به بانکها و موسسات اعتباری برای پایبندی به نرخ های توافقی سود که در اردیبهشت ماه تصویب و ابلاغ شده بود، تاحدودی نظم به سیستم سودهی شبکه بانکی بازگشت؛ اما علی رقم تمامی نظارت و تنبیه‌هایی که بانک مرکزی خاصه در ماههای اخیر اعمال کرده بازهم مراجعه به برخی از بانکها، مشتری را با لیستی از طرح هایی که در نهایت سودهای بالای ۱۰ درصد روزشمار و ۲۲ درصد سالانه را به او می‌پردازند مواجه می‌کند.

این درحالی است که سهم تخلف موسسات مالی و اعتباری در درجه بالاتری نسبت به بقیه قرار داشته و در بین آنها موسسات غیرمجازی که طبق آخرین اخبار در مرحله دریافت مجوز از بانک مرکزی هستند جایگاه ویژه‌ای دارند.

یکی از این موسسات به مشتری آشنای خود پیشنهاد کرده که در مقابل سقفی از سپرده در آن شعبه، سود روزشمار تا ۲۵ درصد و سالانه ۳۲ درصد خواهد پرداخت.

همچنین بانکی دیگر حاضر است برای دریافت سپرده ، هزینه سود روزشمار ۲۲ درصد را به سپرده‌گذار بپردازد.

دربین بانکهای مجاز نیز ترفندهای مختلفی دیده می‌شود به گونه‌ای که برای مشتری حساب بلندمدت با سود یک‌ساله باز می‌کنند؛ اما بعد از گذشت ۱۰ روز و یا یکماه‌، درصورتی که سپرده‌گذار تصمیم به برداشت پول خود بگیرد سود ۲۲ درصد سالانه به وی پرداخت خواهند شد.

در عین حال در برخی از بانکها نیز درقالب طرح‌ها و سپرده‌های ویژه سرمایه با سودهای قابل تامل پذیرفته می‌شود.

این تخلفات در سود بانکی در حالی رخ می‌دهد که باوجود اینکه قرار بود در سال جاری همگام با کاهش نرخ تورم بار دیگر در سودهای فعلی بازنگری شده و با تورم منطبق شود اذعان اخیر وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی حاکی از اختلالی بود که عملکرد موسسات مالی به ‌ویژه موسسات غیرمجاز در این تصمیم ایجاد کرده است.

طیب‌نیا و سیف از تاثیر تخلف موسسات مالی غیر‌مجاز در ممانعت از سیاست‌گذاری برای کاهش نرخ سود بانکی سخن گفته و عنوان کردند که مشکل موجود در این رابطه به نظم کشیدن و تحت کنترل درآوردن موسسات غیرمنضبط از سوی بانک مرکزی است.

با این حال هر چند که رییس کل بانک مرکزی اذعان کرده که هنوز نرخ های سود بانکی مدنظر این بانک کاملا پیاده نشده این را هم گفته که بانک مرکزی در حال پایش و نظارت بانک‌هاست و حتی به صورت شعبه به شعبه و یا پایش آماری نظام بانکی در حال رصد سیاست تعیین شده برای سود است.

بنابراین گزارش، باروندی که موسسات اعتباری طی کرده‌اند، همچنان به تخلفات در حوزه سود ادامه می‌دهند بعید به نظر می‌رسد که تعیین سودهایی پایین‌تر از آنچه که اکنون اعمال ‌می‌شود قابلیت اجرایی داشته باشد.
https://akhbarbank.com/vdcizvap.t1azq2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
آقای طیب نیا مشکل اقتصاد ما با پایین آوردن یا بالا بردن سود بانکی حل نمی شود
ناشناس
بانک مرکزی یه بانکی که پارسال موسسه ایرانیان را کفالت گرفت و مربوط به یکی از ارگان های نظامی هست یکی از مشتریان بانکمونو برده و سود 28درصد بهش داده و بانک مرکزی هم فقط نگاه میکنه
تو مملکتی که تورم بالای 40 درصد است اما بانک مرکزی میگه 15 درصد توقع دارید مردم دنبال سود بالا نباشند؟
مشتری بانک
این چیزهائی که نوشته شده دوراز واقعیته.وقتی بانک مرکزی که متولی بانکها ومؤسسات مالیست خودش هرچندروزیکبار به آنها یورش میبره وسرکوفت میزنه معلومه که هرکس ازراه میرسه فکرمیکنه این بانکها ومؤسسه ها کیسه بوکس شده ویک مشت میپرونه وجوسازی علیه این بانکها میکنه.آنقدر شور موضوع درآمده که مرد راستین خداحاج آقا حسین انصاریان ازبانکها وکارمندان بانکها دلجوئی میکنه.بس است دست بردارید واینقدربه بانکها که پایه اقتصادمملکت هستند ناجوانمردانه نتازید.
تازه ترین اخبار