۰
۱
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۲
جوابيه بانك " سينا " به يك گزارش و توضیح اخبار بانك؛

امتياز يا رانت ويژه‌اي از بانك مركزي نگرفته ايم

اخبار بانك: بانك سينا در پاسخ به گزارشي با عنوان " مجوز بانك مركزي براي پرداخت سود 17 درصدي به صورت روزشمار " اعلام كرد كه اين بانك امتياز يا رانت ويژه اي از بانك مركزي در اين باره دريافت نكرده است.
امتياز يا رانت ويژه‌اي از بانك مركزي نگرفته ايم
روابط عمومی بانك سينا با ارسال جوابيه اي به يك گزارش اخبار بانك (اينجا) اعلام كرد: احتراما پيرو درج خبر مورخ پانزدهم بهمن ماه سال جاري آن پايگاه خبري با عنوان " مجوز بانك مركزي براي پرداخت سود 17 درصدي به صورت روزشمار " نكات ذيل جهت تنوير افكار عمومي تقديم مي گردد؛

در خبر مزبور عنوان شده كه " بانك مركزي دست به اقدام عجيبي زده و به يكي از بانك هاي كشور (بانك سينا) به طور غير مستقيم اجازه پرداخت نرخ سود كوتاه مدت 17 درصدي را داده " به اطلاع مي رساند گواهي سپرده عام موضوعي است كه حسب مقررات،هر بانكي درخواست نمايد بانك مركزي در چارچوب ضوابط، مجوز مربوط را صادر مي نمايد.
كما اينكه در ماه‌هاي اخير بانك هاي ديگري اين مجوز را اخذ و به عرضه عمومي رساندند.بنابراين وجود رانت يا امتياز ويژه اي موضوعيت ندارد.

توضيح اخبار بانك:
در گزارش منتشر شده به هیچ عنوان روی سخن اخبار بانک با بانک سینا نبوده و همانطور که در تیتر و متن خبر آمده،بانک مرکزی در شرایط فعلی که تلاش گسترده ای برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی انجام می دهد اعطای چنین مجوزی جای سوال بسیار دارد
همانطور که مسیولان بانک سینا نیز ذکر کرده اند اخذ چنین مجوزی تابع قوانین بانک مرکزی بوده و اخبار بانک نیز این بانک خصوصی را جزو منظبط ترین بانک های کشور می داند.

روی سخن ما زمان نامناسب اعطای چنین مجوزی به بانک سینا بوده است قطعا در فواصل زمانی بانک های مختلفی مجوز پرداخت چنین نرخ های بالاتر از عرف بانکی را از بانک مرکزی اخذ کرده اند و با توجه به قانونی بودن آن برای ما نیز محترم می باشد.

کارشناسان بانکی به خوبی می دانند در شرایط فعلی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بدنبال بهانه ای برای افزایش نرخ سود هستند ،حال چرا بانک مرکزی چنین بهانه ای به بانک ها داده جای سوال بسیار دارد.

همانطور كه بانك سينا نيز بدان اشاره كرده است،پرداخت سود با اين روش در بانك هاي ديگر نيز صادق بوده است كه جا دارد بانك مركزي رويه آن را اصلاح كند.
https://akhbarbank.com/vdcenv8x.jh87oi9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
برقعیان
وقتی بانک مرکزی دو سویه عمل مبکنه معلومه که اقتصاد میشه اش برگ
تازه ترین اخبار