۰
۵
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
اختصاصی/

عرصه صدور چک برای چند بانک تنگ تر شد

اخبار بانک: عرصه صدور چک برای چند بانک خصوصی کشور از سوی بانک مرکزی محدودتر شد.
عرصه صدور چک برای چند بانک تنگ تر شد
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، حدود ۱۰ روز پیش بود که بانک مرکزی در اطلاعیه ای از کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری خواست چک های سه بانک را با مبالغ بالای ده میلیارد ریال پذیرش نکنند.

بانک مرکزی این اطلاعیه را در سامانه چکاوک (تبادل الکترونیکی چک ها) در معرض دید کلیه بانک ها قرار داده بود که بر اساس آن سه بانک از جمله سرمایه، ایران زمین و آينده اجازه صدور چک های بیش از ۱۰ میلیارد ریال را ندارند.

حال پس از گذشت حدود ۱۰ روز از آن اطلاعیه به نظر می رسد این سه بانک نتوانسته اند رضایت بانک مرکزی را جلب و مجددا از سوی بانک مرکزی با محدودیت بیشتری روبرو شده اند.

بانک مرکزی اخیرا در پیامی که مجددا در سامانه چکاوک قرار داده است این بار از بانک ها و موسسات خواسته که چک های این سه بانک را با مبالغ بالای یک میلیارد ریال دریافت نکنند.

بنابراین صدور چک عادی و رمزدار (بین بانکی) توسط این سه بانک به یک دهم قبل رسیده است و مشخص نیست درصورتی که این بانک ها نتوانند رضایت بانک مرکزی را جلب کنند چه اتفاقی برای سپرده گذاران خواهد بود.

تصور کنید شخصی در بانک ایران زمین می خواهد ۱۲۰ میلیون تومان از سپرده خود را به بانک صادرات منتقل کند، با توجه به محدودیت بوجود آمده توسط بانک مرکزی اگر بانک ایران زمین چک بین بانکی صادر کند بانک صادرات این مبلغ را به حساب مشتری در بانک خود واریز نمی کند.
https://akhbarbank.com/vdceof8x.jh87pi9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
علی
Iran, Islamic Republic of
این بانک مرکزی بخدا نوبره ...اصلا به فکر مشکلاتی که برای مردم ایجاد می کنه نیست . همین چند روز قبل که برای اقتصاد نوین شایعه ساختند نه دیدید که بانک مرکزی خواب بوده در حالیکه مردم نگران بودند برای موسسه میزان هم خواب بودند .. ای کاش بانک مرکزی نمی داشتیم برای انها مردم مهم نیست
masoud
چه خبره واقعا توی بانک ایران زمین؟؟
چند وقت قبل التیماتوم بانک مرکزی به این بانک برای تغییر خودسرانه مدیر عامل
دو هفته قبل اخراج بیش از 5 مدیر بانک از جمله مدیر وصول مطالبات، مدیر امور شعب تهران و ...
اینم از محدودیت های بانک مرکزی
بهروز زنجاني
بسن ٧٤ سالگي رسيدم شكر خدا را كه به امراض غير قابل علاج مبتلا نشدم وسكته اي هم نزدم ولي فكر ميكنم اين تصميمات نپخته و عندالساعت بانك مركزي نهايتا باعث خواهد شد تا دفتر زندگي اين عبد حقير بسته شود چون من وخانواده ام ازطريق سود همين بانكهايي كه مجوزشان را از بانك مركزي دريافت كرده اند امرار معاش ميكنيم
م-ک
مسخره ترین سیستم بانکی جهان را داریم!
علی
این مشکلات برای هر بانکی ممکن است پیش بیاد.من تحقیق کردم جای هیچ نگرانی نیست و تا آخر امسال حل میشه.
تازه ترین اخبار