۰
۳
اخبار بانک: یکی از بزرگترین بانک های کشور، همچنان به برخی از حساب های کوتاه مدت پیشین خود سود 7 درصدی پرداخت می کند.
بانک بزرگ دولتی به برخی از حسابهای خود همچنان 7 درصد سود می دهد
در حالی که بانک مرکزی در دستور العملی از تمامی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری خواسته که نرخ سود حساب های کوتاه مدت خود را ۱۰ درصد تعیین کنند اما یک بانک بزرگ دولتی به حساب های کوتاه مدت پیشین خود همچنان سود ۷ درصدی پرداخت می کند.

این دستور العمل اواخر مرداد ماه سال جاری برای کلیه بانک ها و موسسات ارسال شد و پس از این دستورالعمل هیچ بانکی نباید سود کوتاه مدت خود را کمتر از ۱۰ درصد پرداخت کند.

در متن اطلاعیه بانک مرکزی آمده است: "نظر به اتمام مهلت تعیین شده برای اصلاح نرخ‌های سود سپرده های کوتاه مدت ویژه ای که قبل از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ با نرخ‌ها و شرایط خاص ایجاد شده بودند، به اطلاع کلیه بانکها و موسسات اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌رساند از تاریخ اول شهریور ۱۳۹۳ نرخ‌های سود سپرده‌های کوتاه مدت روزشمار در تمام موارد اعم از قبلی و جدید، صرفا" ۱۰ درصد است."

همچنان که مشاهده می شود در این دستورالعمل تاکید که سود ۱۰ درصد برای کلیه حساب ها اعم از قبلی و جدید باید اعمال شود.

یکی از مشتریان بانک سپه در تماس با خبرنگار اخبار بانک با اعلام این مطلب اظهار داشت:" این بانک برخلاف قانون ۳ درصد کمتر از مصوبه بانک مرکزی پرداخت می کند."

خبرنگار اخبار بانک نیز در تماس با معاون یکی از شعبات مشهد بانک با پرسش از مسئول مربوطه دلیل این کم واریز کردن را جویا شد که معاون بانک اظهار داشت: " نرخ ۱۰ درصد برای حساب های عابر بانک لحاظ شده و همچنان به حساب های گذشته که به سنتی مشهور هستند ۷ درصد سود پرداخت می شود."

خبرنگار اخبار بانک نیز با بررسی صورتحساب یکی از حساب های مشتریان و محاسبه نرخ سود آن پرداخت ۷ درصد را تایید می کند.

مشخص نیست بانک سپه بر اساس چه منطقی حدود ۳ ماه به بسیاری از مشتریان خود سود کمتر از قانون پرداخت کرده است و این در حالی است که مشتریان به این بانک بزرگ دولتی اعتماد داشته و احتمالا از این موضوع اطلاعی ندارند.

پایگاه خبری اخبار بانک آماده است پاسخ مسئولان بانک سپه را منتشر کند.
https://akhbarbank.com/vdcgux9x.ak9774prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
مهمان
سلام فقط بانك سپه نيس بانك صادرات هم به سپرده كوتاه مدت 7 درصد سود ميده گردن كلفتي بانكي يعني همين كاش ازشون سوال ميشد تسهيلات 14 درصد هم ميدن؟
محمدهادي اميراني
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و تشكر از اطلاع رساني ،
به استحضار ميرساند كه اين اقدام خلاف قانون ،صرفا" توسط بانك سپه اعمال نميشود، بلكه بانك پارسيان نيز كه خود را بانك رتبه اول معرفي ميكند، هنوز كه هنوز است به حساب هاي سپرده كوتاه مدت (به اين بهانه كه حساب قديمي است)سود 7 درصد پرداخت ميكند و اعتراض ما هم بجائي نيرسد. بانك مركزي چرا بر اينگونه امور نظارت نميكند؟ آيا فقط بايد براي پرداخت هاي بالا بايد نظارت صورت گيرد؟
Romania
حداکثر سود پرداختی به حساب کوتاه مدت 10 درصد است یعنی بانکها باتوجه به سیاست خودشون میتونن کمتر از این مقدار پرداخت کنند.
تازه ترین اخبار