۰
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
مدیرعامل موسسه عسکریه در گفت و گو با اخبار بانک:

به دنبال افزايش سرمايه هستيم

به بنگاه داری بانک ها اعتقاد ندارم
اخبار بانك: تدوین قوانین خوب و به روز موجب می شود بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بانکداری در راستای اشتغال و تولید را به جای بنگاه داری مورد استفاده قرار دهند.
به دنبال افزايش سرمايه هستيم
سید امین جوادی مدیر عامل موسسه اعتباري عسکریه در حاشیه برگزاری همایش دو روزه مدیران و روءسای شعب در مشهد گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اخبار بانک انجام داد.

وارد بیست و هفتمین سال فعالیت شده ایم 

جوادی افزود: موسسه عسکریه وارد بیست و هفتمین سال فعالیت خود شده است و در این سال ها تجارب زیادی اندوخته ایم. باید برای آینده هدف گذاری و برنامه ریزی شود و با برگزاری همایش دو روزه در مشهد مقدس در این راستا گام برداشتیم.

وی افزود: به برخی اهداف از پیش تعیین شده رسیده ایم و برخی دیگر در حال رسیدن هستیم، در برخی امور نیز عقب هستیم و تلاش می کنیم با برنامه ریزی و پیگیری به اهداف عالیه دست يابيم.

ارائه خدمات مطلوب جای سود بالا را بگیرد

وی تصریح کرد: بانک ها و موسسات اعتباری باید به سمتی پیش بروند که ارائه خدمات مطلوب سرلوحه کار قرار بگیرد و رقابت در خدمات باعث جذب منابع بیشتر شود.

جوادی افزود: ارائه خدمات مطلوب به دولت و به صنعت بانکداری کمک می کند و در سایر کشور ها نیز چنین است. بانک هایی موفق ترند که خدمات مطلوب تری ارائه می کنند و نه سود بالا.

وی گفت: معتقدیم سودی که به سپرده گذار پرداخت می شود باید حتما بالاتر از نرخ تورم باشد و کسانی که نمی توانند از پول خود به خوبی استفاده کنند، وکالت به بانک می سپارند باید سپرده ها را در جای خوب سرمایه گذاری کنیم و سودهای مباحی را بدست آوریم و به سپرده گذار پرداخت کنیم.

در راستای منویات رهبر انقلاب گام برداشته ایم

جوادی تصریح کرد: در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب که امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری کردند گام برمی داریم و تلاش می کنیم به فرامین مقام معظم رهبری که همواره راه گشای ما بوده جامه عمل بپوشانیم و در این راه تا حدود زیادی موفق بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ تسهیلات خوبی در زمینه ایجاد فرصت های شغلی پرداخت کردیم و از حداکثر توانایی خود برای رسیدن به اهداف مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب استفاده کرده ایم.

شعار امسال ما خدمات بهتر و تجهیز منابع بهتر است

جوادی ادامه داد: سیاست های بانک مرکزی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و اجازه نمی دهیم با پرداخت سودهای بالا در جامعه مواجه شویم، از جمله اهداف عالیه ما این است که مردم با توجه به خدمات مطلوب عسکریه در این موسسه سپرده گذاری کنند و از برنامه و اهداف تعیین شده برای جذب منابع پیشی گرفته ایم.

وی بیان داشت: متوسط معوقات در کشور بیش از ۱۵ درصد است و ما خوشبختانه توانسته ایم معوقات خود را به زیر ۵ درصد برسانیم .

به بنگاه داری بانک ها اعتقاد ندارم

سید امین جوادی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره هجمه گسترده چند ماه اخیر به بانک ها و موسسات اعتباری در رابطه با بنگاه داری افزود: به بنگاه داری بانک ها و موسسات اعتباری اعتقاد ندارم و معتقدم بانک ها باید در برخی امور حضور داشته باشند تا صنایع و بازارها و تولید را بشناسند تا بتوانند سپرده های مردمی را به خوبی مدیریت کنند.

وی ادامه داد: سقف ۴۰ درصد شرکت داری که قانون به بانک ها اجازه داده اکثر بانک ها رعایت کرده اند و با توجه به اینکه قانون این اجازه را به بانک ها داده این دیگر بنگاه داری نیست.

جوادی بیان داشت: اگر بانک ها در بخش پتروشیمی حضور پیدا کرده اند بنگاه داری نیست بلکه ایجاد فرصت شغلی است و در سایر صنایع نیز همین گونه است و باید به سمتی پیش برویم که با تدوین قوانین خوب و به روز تسهیلاتی پرداخت کنیم که برگشت داشته باشد و طبیعتا اگر کار بانکی انجام بدهیم بهتر از بنگاه داری است.

در حال فروش شرکت های مازاد هستیم

مدیرعامل موسسه عسکریه درباره موسسه مطبوع خود اظهار داشت: در حال حاضر انحراف اندكي از میزان مورد نظر بانک مرکزی برای شرکت داری بانک ها و موسسات داریم و در حال فروش برخی شرکت ها هستیم، انشاالله تا پایان سال به مقدار مورد نظر بانک مرکزی خواهیم رسید.

جوادی ادامه داد: اگر افزایش سرمایه داشته باشیم که در اولویت برنامه های ما قرار دارد به زیر ۴۰ درصد شرکت داری خواهیم رسید.

بدنبال ارتقا سطح موسسه هستیم

وی بیان داشت: خودمان را تا حدود بسیار زیادی به استاندارد های بانک مرکزی رسانده ایم و این حق بانک مرکزی است که با توجه به اینکه متولی بازار پولي است با وسواس بیشتری در زمینه ارتقا مجوز موسسه به بانک عمل کند.

جوادی افزود: زیرساخت ها را فراهم کرده ایم و تابع دستورات بانک مرکزی هستیم و در راستای سیاست گذاری گام برمی داریم، هر موقع که بانک مرکزی صلاح بداند آماده بانک شدن هستیم و در این راستا افزایش سرمایه در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

مدیرعامل موسسه عسکریه گفت: در پایان از پایگاه خبری اخبار بانک تشکر ویژ دارم که اخبار مربوط به حوزه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری را به خوبی به تصویر و به نقد میکشد و به استماع مردم می رساند. همیشه سايت اخبار بانک را نگاه می کنم که چه مطالبی گفته شده است. خوشحالیم که گروه اخبار بانک در این حوزه فعالیت و اطلاع رسانی می کند و برای این تیم خبری آرزوی موفقیت دارم.





https://akhbarbank.com/vdcb5ab5.rhbzzpiuur.html
تازه ترین اخبار