۰
مدیر کارخانجات تولیدی کابل نوری شهید قندی گفت: با توجه به ثبات ضریب نفوذ تلفن ثابت تنها پروژه هایی چون پرند، پردیس و برخی مناطق دیگر درخواست کابل می کنند.

به گزارش فارس، محمدرضا مجیدی در نمایشگاه تلکام در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه تولید کابل مخابراتی، مسی و نوری را بر عهده داریم، اظهار داشت: با توجه به ثبات ضریب نفوذ تلفن ثابت تنها پروژه هایی چون پرند، پردیس و برخی مناطق دیگر درخواست کابل می کنند و ما هم کار را براساس مشخصات فنی که در مناقصه مشخص می شود، ارائه می دهیم.

مدیر عامل کارخانجات تولید فیبرنوری شهید قندی افزود: شرکت نفت، راه آهن، کشتیرانی و ارتش از کابل نوری استفاده می کنند، ظرفیت تولید ۲۵ هزار کیلومتر کابل نوری را داریم ولی در حال حاضر ۱۲ هزار کیلومتر تولید می کنیم که کمتر از ظرفیت اسمی شرکت است.

وی با بیان اینکه استاندارد بین المللی و ایزو داریم و از این جهت رقیب کمتری داریم، ابراز کرد: توانایی تولید تار نوری را به دلیل شرایط تحریم نداریم و عمدتا از ژاپن با تأیید مخابرات و زیرساخت وارد می کنیم. در این بخش هم به دلیل تحریم ها با مشکلات نقدی روبرو هستیم و بانک ها با ما همکاری نمی کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: تعرفه کابل ۴ درصد است که البته عده ای کابل های نیمه تمام تا ۷۰ درصد را وارد می کنند که با این کار به نوعی از شرکت های خارجی حمایت می شود، اگر تعرفه ۴۰ درصد شود، تولید داخلی در این عرصه نیز شکل می گیرد.

مجیدی همچنین درباره صادرات این کارخانه گفت: به کشورهای اتیوپی، سوریه، کویت، آذربایجان و افغانستان صادرات داشته ایم و میزان صادرات به افغانستان ۱۲ میلیارد دلار بوده است.

وی همچنین با انتقاد از بهره بانکی در ایران گفت: بهره بانکی در کشورهای دیگر ۳ تا ۴ درصد است در صورتیکه این رقم در کشور ما ۳۰ درصد است و همین موضوع باعث کاهش توان رقابت بخش داخلی در مقایسه با فعالان خارجی شده است.

مدیر کارخانجات تولید کابل نوری شهید قندی با بیان اینکه ۱۲ هزار کیلومتر نیاز به کابل نوری در کشور داریم که ۱۰ هزار کیلومتر از آن را تولید می کنیم خاطر نشان کرد: از دیگر تولیدات ما پانل های خورشیدی است و فعالیتی را در این زمینه با ظرفیت ۱۸۰ کیلو وات ساعت در یزد داشته ایم.

وی افزود: با وزارت نیرو صحبت کرده ایم تا در ساعات پیک از این تولیدات استفاده کنند زیرا امکان تولید ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی را داریم اما این موضوع در وزارت نیرو به مرحله اجرایی نرسیده است.

به گفته وی، اگر هر روستایی که یک کیلو وات برق از طریق پشت بام ها تولید کند، برای وزارت نیرو صرفه جویی بالایی به همراه دارد.
https://akhbarbank.com/vdcfxmd0.w6dejagiiw.html
تازه ترین اخبار